onsdag 6 augusti 2008

Glas som vas





Bilder: Mia

Gårdagens inlägg om Glassalongen avslöjade ju att jag köpte något. Ett dricksglas som Frederik blåste (säger man så?) när vi tittade på och därför kändes det extra kul att få just det exemplaret. Men självklart fick vi inte med oss det hem samma dag utan det fick stå i ugn tills dagen därpå.

Det är ju som sagt var ett dricksglas som ni kanske ser och det finns i andra färger också. Jag har dock valt att använda det som vas, särskilt när jag såg att vi redan har en vas i nästintill exakt samma färg!


For translation, please pick a flag in the top of the right column.

20 kommentarer:

Hanna sa...

Tack snälla för din rara kommentar i min blogg, det värmde i hjärtat ska du veta...

allt har ordnat sig nu, så nu blir det fler blogginlägg igen ;), vilket är helt underbart!

Oj vilken fin glasvas, den var läcker!

Ha det så GOTT och tack snälla för ditt stöd! Du är så snäll!

Många kramar Hanna

Lottaspace sa...

Oj så fint glas! Passar ju också som vas!
Jag tror nog att jag också väntar med att börja använda diskmedlet.. vi har ju en flaska från förut, och en sån där diskmaskin borde vi ju nog skaffa nu.. börjar bli trött på att diska.. fast med det diskmedlet så kanske det går som en dans!

Kram,Lotta

MiaMaria sa...

Visst är det häftigt att de blåser och formar dessa vackra saker.......vilket mästerverk.
Söt vas/glas du fick med dig hem.

Ha´nu det så himla gott!
MiaMaria

Stämningsfullt sa...

Hej!!
Å vilket vackert glas du köpte! passar ju fin-fint som vas :)
Ha det bra!
kram.

Snusilus o Sannibus sa...

Vad häftigt att blåsa egna glas!! :) Jättefint!

Kram o ha en fin vecka!

Susanne

Hem och Harmoni Marie sa...

Vackert glas och det passar ju utmärkt som vas.
Kram Marie

♥ Fyra årstider sa...

Vad roligt att ha ett glas som man har en speciell relation till. vackert blev det.
Kram Lotta
Ännu har jag inte åkt...

Hemma på Landet sa...

Väldans vackert glas. Puss min goa Mia

Designe sa...

Vilket superfint glas! Så effektfullt med den röda kanten! Jag gillar oxå att ha blommor i glas och gärna ensam blomma så där! Såg jättefina glas på Village med röd kant som jag vill ha! :)

Mary-Laure sa...

What an exquisite set of pictures. The flower seems so delicate.

PiaMaria sa...

Nämen oh vad snyggt det är!! Och alla är unika. Jättesnyggt!

kram Pia

bea3855 sa...

....sa en herlig blogg ha du -
velkommen til min:
www.bea3855.blogspot.com eller
www.bea-nype.blogspot.com
Hälsningar fran Tyskland
Beatrice

Living by Milla sa...

Glaset är verkligen vackert med den färgade kanten.

kram!
Camilla

Guldkant På Livet sa...

Rent ut sagt-ett skitsnyggt glas!!! Och så fint med en enkel blomma i! Mari.

Vit stjärna sa...

Vilka underbara glas! Så kul att man kan använda vissa saker inom olika användningsområden! Glasblåsning är en så läcker konstform!
Tycker så mkt om din blogg och hoppas att det går bra att jag länkar till dig!
Kram Anna

Inspiration i vitt sa...

Hej Mia, tänk vad rogivande det är att titta på när någon blåser glas.Har tittat på det många ggr när jag var yngre och semestrade i småland.
Glaset du köpte var så vackert i all sin enkelhet.
Kram på dig/ingela B.

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Tack för din kommentar!
Glasvasen är så fin...
Kram Marlene.

Angel.Pearls sa...

Hej Mia! Vilka härliga bilder från glasblåseriet! Fina saker du shoppat! Nu har jag gjort ett litet inlägg på min Pärlblog om vinsten jag fick från Hem & Lycka!
Fortsatt trevlig sommar!

Ellas Inspiration sa...

Vilka underbara glas!! Otroligt vackra bilder.

Kram Karin

Hem och Lycka sa...

Tack söta ni för kommentarer!