fredag 29 augusti 2008

Alla goda ting äro tre







Bilder: Mia

Att vi gillar inredningsstilen New England, inte bara jag utan även min man har nog inte gått er förbi..? Att vi har amerikanska flaggan på sängen har inte bara med att göra att det är snyggt, maken har även jobbat "over there" och därför ligger Amerikattet honom varmt om hjärtat. Inte så mycket vitt härinne faktiskt, trots min förkärlek till just denna färg så tycker jag att caffe lattefärgen funkar finfint härinne. Hade helst velat ha vitt men eftersom det är en hyresrätt och vi planerar inte att bo här såå många år till så får det vara så. (Likadant resonerar vi om den gröna färgen i arbetsrummet.)

Sedan maken även numera fotar i yrkeslivet så har han börjat göra canvastavlor sedan han köpt en sådan skrivare för just det syftet. Ett stort schabrak som tar upp min fd fint pyntade byrå. *snyft* Nåväl, inte så mycket att göra åt, jobb går ju självklart före inredning. (Att skrivaren var kaputt när den kom och jag valde att lämna rummet för min makes ordsvada inte var helt rumsren kan vi ta som en parantes. Vi fick en ny som väl var.)

Inför Aftonbladets besök så ville han göra nya tavlor till vårt sovrum så det gick undan med en rasande fart dagarna innan de kom hit. Den vänstra tavlan är tagen vid Drömmarnas kaj här i Göteborg (Gullbergsvass), den mittersta vid Stevns klint (Højerup) på vår semestertripp till Danmark och den högra är tagen vid pappas barndomshem/vårt sommarställe. Alltså personliga alla tre vilket känns extra kul. Klicka gärna upp bilderna så ser du lite bättre. Visst håller de New Englandsstilen?

Har du funderingar att göra en canvastavla kan du höra av dig till min man, både med dina egna kort eller nåt som min man har tagit, se lite exempel här. Kontakta honom i så fall på martin@mrw.nu (Hemsida är på g.) Bor du i Göteborgsområdet med omnejd slipper du självklart frakt om du kan hämta upp tavlan/tavlorna hos oss. Titta gärna på hans blogg också, här.

OCH GLÖM INTE ATT TÄVLA!

For translation, please choose flag in top of the right column.

38 kommentarer:

Ulli sa...

Vilka fina Canvas-tavlor! Ska kolla in hans hemsida. New-England stilen är riktigt fräch tycker jag. Har lite spår av den i vårt allrum.

Trevlig helg!
Kram Ulli

Zizzi sa...

Urfina tavlor! Kanske ska göra en på varje barn? Vad kostar de styck om man har ett eget fotografi och vill ha storleken som ni har på era tavlor?
Kram cissi

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen, hälsa din man att jag är käääääääär i hans tavlor, vilket bildspråk, så vackra!!!otroligt fint där dom står i ert fina sovrum, ska bli spännande att se ditt hem i aftonbladet!
ha en underbar helg!
varmkram lotten

Designe sa...

ÅH, vilka fina vinster nedan och så himla fina tavlor i canvas! De var verkligen superfina och gillar sängramen med de fina kuddarna framför! Ha en trevlig helg! Kram :)

Karin A sa...

Hejsan! Vilka snygga canvastavlor. Vackra motiv och stilen är ju perfekt för ert sovrum. Kaffe latte tycker jag är fint i sovrum, som ska vara mysiga (om du frågar mig alltså...har själv den färgen :). Bilden är verkligen underbara i detta inlägg! Ha en riktigt skön helg!

Kram Karin

rosenskära sa...

Mycket vackra bilder! Det kommer säkert att gå riktigt bra för honom.

Tycker också att man vill ha lite mjukare färger i sovrummet.

/Lena

organic-lizzi sa...

Kjempefine bilder:-)...og dine på dette innlegg er som alltid fine og inspirerende:-))
Deilig helg&Stoor klem fra Randi

Dicksonska våningen sa...

Tavlorna passar verkligen New England-stilen! Om jag hade en sådan skrivare hemma skulle jag säkert fyllt huset med tavlor på någon vecka eller så :) Farligt roligt!
Jag försöker själv få till lite New England på första våningen i vårt hus. Kanske blir hela huset... :) Artwood.se är ett fint inspirationsställe för mig.
Kram Annika

lyckostunder sa...

Vad snygga tavlor, wow, och så härligt personligt med egna bilder!
Även jag gillar New-England stilen och har främst i sovrummet denna stil.

Ha en fin helg!

Lilla Blanka sa...

Hej Mia!

WOW vilka fina tavlor..han är ju grym ju!

Tycker också jättemycket om New Englandstilen..! Köper vi en stuga ute på en liten ö (som jag önskar) så skall den absolut gå i N.E stil :)

Hihi ja, Mia, om jag inte skall ha kvar den lilla söta möbeln (pottskåpet) så har du första tjing på den :)

Kraaaam och ha en underbar helg! Vädret är ju kanon här i västsverige :)

Mia

faster atta sa...

Underbara tavlor! Så duktig han är din man! Men jag gillar även din lilla bräda med "stör ej" ( ja, fast på annat språk... ti-hi...) den var verkligen charmig. Påminner lite om skyltarna man sätter på hotell dörren...

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så fina tavlor!! Etra fina eftersom det finns personliga minnen i dem :)
Fint sovrum ni har :)
kram!

tara sa...

tusen, tusen takk for en nydelig award:) utrolig koselig...

ha en vidunderlig helg!!!
klem tara

Hanna sa...

Åh vilka fina Canvas-tavlor! Jättekul att få göra sina egna tavlor och hänga på väggen! ska nog ta en koll på hans hemsida ;).

Ha det så gott!
KRAM Hanna

Lina sa...

Hej!
Jätte fina tavlor som "gubben" gjort! Är sugen att göra något liknande med våra bröllopsbilder! Vi ska få se dem efter Mallorca resan. Jag är SÅ nyfiken! Vi var på Gunnebo och fotade, de var väldigt poppis! Vi var 5 brudpar samtidigt, alla med varsin fotograf!

När kommer repotget i Aftonbladet?

Må så gott & trevlig helg!
Kram, Lina

♥ Fyra årstider sa...

Jag förstår inte hur du gör för att få dina bilder så fina. Blir lika glad varje gång jag besöker dig. Jag älskar med new englandstilen.
Kram Lotta

Lottaspace sa...

Så fint och personligt ni har det i sovrummet! Tavlorna var hur fina som helst! Vi målade ju just vårt sovrum i precis samma färg, en varm och fin färg tycker jag!

Trevlig helg!

Kram,Lotta

Camillas nya hem sa...

Nähä, en egen maskin till att göra canvastavlor? Vilken lyx! Att ha en fotograf hemma kan ju inte vara helt fel...

Underbara bilder bjuder du på också!

Ellas Inspiration sa...

Vilka underbara tavlor! Roligt med egna motiv!

Ha en riktigt härlig helg!

Kram Karin

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Så fina tavlorna är! Roligt att du/ni har en personlig anknytning till var och en av dem.

Så härligt vita rum du visade nedan också! Roligt med många olika, snygga, varianter av vitt!

Kram o ha en fin helg!

Susanne

Lyckofröken sa...

Hej! Fina tavlor!! Tack för paketet med inspirerade läsning, passar perfekt i höstrusket. Du har något att hämta hos mig!
Kram A

vitating sa...

Hej!
Tack för din goa kommentar! Söt?! hi hi, för 20 år sedan kanske, hi hi... Reportaget blev sådär, gillade intervjun men inte bilderna lika mycket, men men...

Trevlig lördag kväll! Måste gå o kika hur det går för grillmästaren!
Kram Maria

atmosphere sa...

Hej Mia och Martin)
Klart jag håller utkik efter gamla kameror! Det lär dyka upp, och jag hör av mig så snart jag dem inne.
Njut av solen i helgen. Så skööönt!
Kram, Ingrid
PS. Var inne och beundrade Martins blogg, jättefin! DS

Nallebr.. sa...

ååå vilken FIN blogg du har!!! älskar den vid första ögonkastet:)
NU BLIR DU INTE AV MED MIG!!! HÄR KOMMER JAG KIKA IN IGEN!!!!

Maria / Frøken Fryd sa...

Nøøøj, hvor ER det flot ! Han er virkelig dygtig din mand.

Det ser rigtig flot ud der på hylden. Ja hele soverummet er jo bare lækkert.

Klem Maria

Hemma på Landet sa...

Du har det så fint du gumman...eller ja, NI menar jag förstås. Puss

Ullis/Leva på landet sa...

Så underbara tavlor. Så kul med personliga motiv dessutom. Giilar också New England stilen fast jag inte har så mycket av den . men det blir en blandning av lite allt möjligt här. Så spännande att få sitt paket. Väntar med spänning på mitt.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Lotta sa...

Hej vännen!
Säger det igen, underbara tavlar!
Och så ser jag fram emot reportaget i Aftonbladet!

Kram
Lotta

Karna sa...

Knall fine bilder, helt i min stil!!! Så gøy å kunne lage slike selv, jeg hadde sikkert trykket ut ene bildet etter det andre, disse var utrolig flotte!

Likte allt du viste i dette innlegget jeg da, som er svak for denne stilen selv....

Nilla sa...

Vilka fina tavlor! Tycker din man har gjort helt rätt som börjat som egen, så fantastiska bilder som han tar! Och du min vän är inte heller fy skam med kameran =)

Hoppas ni får en riktigt skön söndag!

Kram Nilla

Guldkant På Livet sa...

Ett mycket samkfullt sovrum med många fina detaljer och vilka fina tavlor han gör din man! Mari.

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Tavlorna passar in jättebra...vilken duktig karl du har :P
ha en fin söndag
Kram / Therese

Hannis sa...

Fina arrangemang!
Häftigt med canvastavlor,stod och kollade på såna på mässan i går.
Mycket fint!

När kommer du vara med i Aftonbladet?
Vill inte missa det=))
Kram Hannis

Bruno och Mig sa...

Oj så vackra tavlor, och så fina bilder du tagit. Udda tal är magiskt och nästan ett måste när det gäller att skapa en bra koposition. Något som du ser ut att ha öga för! Mycket njutbara bilder.

Kram

L

Amy sa...

Jätte vackra tavlor :)

Evelinas hus sa...

TACK Mia, för att du är så snäll och skriver så gulliga kommentarer. Det värmer!
Så din make är fotograf, riktigt fina tavlor har gör. Har du någon aning om när ni kommer i Aftonbladet?
Stor kram
Caroline

sofia sa...

Åh vad duktig han är! Jättefina verkligen!
Kram på dig!

Hem och Lycka sa...

Tack söta ni! Vidarebefordrar era hälsningar till maken!

zizzi - har svarat dig i din blogg men skriver här också; 595:- för standardstorleken som syns i inlägget om du har egen bild, 995:- om du väljer någon av hans bilder. kram

lilla blanka - vad bra att jag får första tjing ;-) kram!

lina, hannis och evelinas hus - 14 september! kram!

lyckofröken - stort tack! kram

atmosphere - tack ingrid! ska vidarebefordra till Martin ;-) kram!

nallebr - vad söt du är, tack - du är varmt välkommen!