tisdag 15 juli 2008

Utmärkelse och utmaning




Bilder: Mia

Tänk att något som stått ute i väder och vind i 30 år kan bli så fin förvaring till våra paraplyer? Nåt som snubblats över, kanske inte ens ha setts för bråten runtomkring. Fast frågar du mamma så skrattar hon och skakar på huvet åt att jag tycker om den gamla spannen, pappa höjer på ett av sina ögonbryn, min bror tror jag inte ens vill bemöda sig med en kommentar över skroten medan min hårt luttrade make inte säger ett knyst..

Det här blir ett kombinerat inlägg - dels då detta som blir mitt bidrag till Handplockats utmaning när det gäller ting som är nötta och patinerade. Tack för att du tänkte på just mig!

Jag har mycket mer men en del har ni sett och annat kommer ni att få se längs med resans gång. Tyckte dock att denna var klockren, 30 år utomhus i regn och rusk, där kan man snacka patina! För er som känner er sugna på att visa patinerat och nött är välkomna att anta utmaningen!




Återigen har jag fått en utmärkelse vilket gör mig hemskt glad. Tusen tack Jellon och Lottaspace (Lottaspace fick jag även Sweet home blogger award från). Så är det min tur att lämna vidare utmärkelsen och jag gör det till följande;

Lantliv i stan - som inspirerat mig till att älska prickar, en ljuvlig och inspirerande blogg som alltid bjuder på härliga bilder.
Milda Maränger - nybliven mamma till en underbart söt Hedvig skriver underbart mysigt om bebisprylar, inredning, bak och tips.
Hvidt - danska som delar min kärlek till färgen vitt och bloggar om de mest ljuvliga ting i sitt vackra hem.
Me and my home blogg - hennes butik är en av mina favoriter och likaså hennes blogg som visar hennes utsökta smak när det gäller inredning.
Vita ranunkler - en blogg jag alltid återvänder till för hennes fingerkänsla för vackra ting i ett vackert hem.
My white cottage - det vita möter pastell, vackrare kan det knappast bli..
Hem och harmoni - en rar tjej med en varm blogg som bjuder på den ena bilden mer fantastisk än den andra. Visar sitt vackra hem och en ljuvlig trädgård.


Can you imagine that something that been kept outside for 30 years can be so nice storage for our umbrellas? But if you ask my mum she laughs and shakes her head, my dad lifts one of his eyebrow, my brother will probably not make a statement and my chasten husband doesn't say a word..

This will be my contribution to the challenge from Handplockat, when it comes to things that are worn and patinated. I have so much more but some have you already seen and some will be showed a long the road. I just found this one was perfect, I mean, 30 years outside in bad weather, how about that!


And finally, one more award, this time from Lottaspace and Jellon. Thanks a lot, it means a great deal to me!
It's my turn to pass it on and I do that to;


Lantliv i stan - she's inspired me to loving dots, a lovely and inspiring blog that always gives the visitor beautiful photos.
Milda Maränger - she's just become mother for the first time to the cutest Hedvig. Writes cosily about stuff for babies, home decoration, baking and tips.
Hvidt - Danish who share my love for the white colour and writes about the most beautiful things in her beautiful home.
Me and my home blogg - her shop is one of my favourites and so is also her blog a favourite of mine that shows her exquisite taste when it comes to home decoration.
Vita ranunkler - a blog I always come back to for her instinctive feeling for lovely things in a beautiful home.
My white cottage - the white meets pastels, it can hardly become more beautiful than that..
Hem och harmoni - a warm girl with a warm blog, writes about her lovely home and shows the most fantastic photos.

26 kommentarer:

Solange sa...

A very nice idea! It looks very charming.
Sometimes we look so long to find the right things, and you don't expect to find something which is so straigthforward.

have a great day!

Solange

Vita ljuva tankar sa...

Jag kan inte förstå att de inte ser det vackra i spannen...
Som du säger, vilken patina! Jag gillaratt det står text på den med. Vilken bra paraplyförvaring.

Kram

Ljuvligt Hemma sa...

Gillar verkligen din paraplyhink :) Kram kram

Handplockat sa...

Klockren =)
i denna utmaning
den är underbar

Tack för omnämnadet....

kremelikram

Lottaspace sa...

Den är ju hur charmig som helst! Men det är ju tur att vi finns, som tar vara på det gamla och slitna, som "vanliga" människor skulle slänga bort! Perfekt förvaring för paraplyerna också!

Kram,Lotta

Hilajn sa...

Vilken vacker hink och bra idé att använda den till.

Hem & Lyckas Mia sa...

solange - thanks! yes, exactly, that's the way it is.. have a nice day!

vita ljuva tankar - nej, inte jag heller.. tack! kram

ljuvligt hemma - tack! kram!

handplockat - fint, tack! kram!

lottaspace - tack! ja, en ofantlig tur! kram

hilajn - tackar!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ja, tänk att något som är skräp för någon är som en riktig skatt för en annan. Det är härligt!


Kram Annica

Livets njutning sa...

Spannen var ju underbar. Härligt med vacker patina. :) Kram Jenny

Ett hus i vitt sa...

Åh den är jättefin, hinken! Passar ju perfekt som paraplyställ. Texten på den gör ännu lite extra. Kram, Anette

Inredningsgalen sa...

Det blev super fint! Kul att kunna se möjligheten i saker och ting!

Tina sa...

Den spannen var SÅ vacker...Tänk vad åren kan göra en sak vacker...samma med oss kvinnor också för den delen...(att de inte ser det) :-) Kram Tina

K-B sa...

Ja så kom pappa o farfars kastepyts
som har varit på fiske i nordsjön många gånger på din blogg.std

Hem & Lyckas Mia sa...

mitt liv - precis! kram

livets njutning - tack! kram!

ett hus i vitt - tack! ja, texten är pricken över iet. kram!

inredningsgalen - tack, tack!

tina - tack! ja, det har du ju rätt i *fniss* kram

pappa (k-b) - ja, skoj med den historien dessutom! fast farfar hade väl förmodligen skakat på huvet åt en tossiger jänta förmodar jag ;-) han också m a o.

Drömrum sa...

Grattis till utmärkelserna! Det är du värd!!!
Grattis också till vinsten hos Nordljus (visst var det du?)! Gissa om jag är avis?? :-D
Kram
Helen

Fredrik Frisören sa...

din blogg är så härlig!

Hem & Harmoni Marie sa...

Tusen tack Mia! Det värmde i min själ och hjärta.. vad rar du är!

Hinken är otroligt fin och jag förstår att du gillar den. Idag har jag varit på auktion med mina föräldrar och sambo.
Ropade in en fin gammal sockerlåda som är jag är omåttligt glad över just nu.
Dock förstår inte min syster, far och sambo mig alls...min mor däremot delade min glädje. :)

Ha en fortsatt fin vecka! Kram Marie

LoveinH sa...

Hej Hej!

Jag förstår inte alls din familj. Hinken är ju jättefin:)

Nu ska jag titta mig omkring här på bloggen!

Ha en fin kväll!
Kram

Romantiska Hem sa...

Åh så tjusig paraplyhink!
Kul att du kom med i allt i hemmet! Du har ju en jätte bra blogg! Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Guldkant På Livet sa...

Hej Mia, jag säger bara fiffigt! Så snyggt det var med den hinken inne med paraplyer och annat, bra idé! Mari.

Nygammalt sa...

Grattis till din utmärkelse!
Vi bodde på hotell Villan. Det är en rätt lång historia men om jag ska förkorta den så kan jag ju säga att vi blev lovade ett pris som det sen inte kunde hålla. Servicen var under all kritik så dit kommer jag inte att rekomendera någon. Och jag som hade tänkt göra ett inlägg om dem från början.

Underbar spann du har fått tag på, det där är ungefär de reaktioner jag brukar få av min familj också, ha ha.

Kram.

Marie sa...

Tur att du har bloggvänner som förstår dig, spannen är underbar!

Grattis till utmärkelsen och tack snälla du för att du skickar den vidare till mig, vad du är gullig!

Du, jag har några fler tips runt Köpenhamn, mailar dig dem under veckan!

Ha en bra onsdag!
Kram Marie

Karin A sa...

Vilken snygg hink! Det är precis som du skriver med bloggvärlden...

Ha det gott! Kram Karin

Pia sa...

Øj øj, tusind tusind tak for udmærkelsen - din blog er absolut èn af mine favoritblogger, og en rigtig inspirationskilde:-) Hvor sød hink, passer perfekt til paraplyerne:-)

Kram P

design i tid och rum sa...

Hej! sååå fint med den gammla spannen..bra ide´
kram Dadda

Hem & Lyckas Mia sa...

drömrum - tack! jepp, visst var det jag, *glad* kram!

fredrik - tack snälla!

hem & harmoni - jag delar också din glädje över sockerlådan, hade varit lika glad som du! tack detsamma, kram!

loveinh - tack tack! kram!

romantiska hem - tack snälla! ja, det var en glad överraskning! kram

guldkant - tack söta du!

nygammalt - fy, det var trist! jag har jobbat på hotell och jag lärde mig att säger man fel så får man stå för det. kram!

marie - tack! ja, en oändlig tur ;-) vad gulligt av dig, tack! kram!

karin a - tack! kram

pia - vad gullig du är, tusen tack! kram!

design - tack! kram