onsdag 2 juli 2008

Sturehof






Bilder: Mia

Älskar Sturehofs keramik och nu har jag äntligen fått min efterlängtade kruka! Jag utnyttjade ett presentkort som jag fick när jag fyllde och tillsammans med det plus rea så kostade den inte många slantar.. Synd att Nina (ni läste väl om henne i Drömhem och trädgård?) stänger några veckor nu i sommar men jag får besöka henne igen till hösten!

Glöm inte att tävla och att shoppa!

I love ceramics from Sturehof and finally I've got my pot! I used a gift check that I got for my birthday and that plus a sale made my pot very low-priced..

Don't forget the competition!

29 kommentarer:

Smått och gott hos Lina sa...

Ja de är så fina de där krukorna. Skulle gärna ha en, eller två jag också :-)

Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Förstår dig. den krukan är jättevacker:)

Kram Annica

Lena Kristina sa...

Visst har hon en underbar keramik. Jag har två krukor av henne. En liten föd och en ampel som faktiskt är grön, lite ovanligt för att vara mig.

Jag tror de vita krukorna kommit på senare tid, de är såå fina. Hon är ofta med på trädgårdsmässor då kan man frossa i hennes keramik om man inte har vägarna förbi hennes ställe.

Fina bilder

Kram LEna

Tidsmästarinnan sa...

Finfin kruka!
har du varit vid Sturehof? Det är jättevackert!

Jag mailar dig strax förresten!

Kraaam!

Linapå Gården sa...

Längesen jag var här...
Grattis till vinsterna!! =)

Har ett litet speciellt erbjudande på min blogg just nu. Spana gärna in det...
Kram!!

Snusilus o Sannibus sa...

Vilken söt liten kruka :) Har inte sett sådana förut! Så vacker :)
Ha en skön onsdag!
Kram, Susanne

Vardagstugg sa...

ljuvlig liten kruka! har nyss hittat hit, fin blogg du har med många härliga bilder!

Fortsatt trevlig dag!

Annelie

Hem & Lyckas Mia sa...

smått och gott hos lina - ja, hemskt fina. skulle inte ha nåt emot en till men ha för få fönster ;-) kram!

mitt liv - visst är den.. kram!

lena kristina - ja, jag såg det att hon varit på mässor. för min del vore det hemskt skoj att se hennes keramikverkstad. kram!

tidsmästarinnan - nej, tyvärr inte.. var hos en av hennes åf helt enkelt. kram!

lina på gården - tack! kram

snusilus - tack tack, kram!

vardagstugg - tack!

Maria / Frøken Fryd sa...

Orv ja, det er en fin krukke. Kan godt forstå du er glad for den :-)

Og sikke en sød blomst der er i.

Du, jeg har tænkt en masse på dig efter dit indlæg ved mig, her for lidt tid siden. Det var så sødt det du skrev, og jeg blev virkelig glad for det.

Klem Maria

hallakulle sa...

Visst är krukorna fina!!!! Just en sådan finns på min önskelista =)

Inspiration i vitt sa...

Jag älskar oxå dessa stilrena vackra krukor.
De passar så fint i ditt vackra hem.
Kram/Ingela B.

C´est la vie sa...

De är superfina! Jag bor jättenära och har typ varit där bara en endaste gång. Måste åka dit nästa vecka. Då är barnen hemma för sommarlov också så man kan passa på att plocka jordgubbar där.
Kul att du tittade in hos mig ikväll, ha det gott, kram Lina

Gårdsromantik sa...

Så fn den är!
Vilken tur du hade med rean.

Kram Maud

Anna sa...

Den krukan var jättefin! Säljes de över nätet eller bara i butik?
Ha det så bra! Kram

Hemma på Landet sa...

Vilken fin kruka. Skulle också vilja ha sådana.
Kramis gumman

Petra sa...

Åh, tjusig kruka - sådana har jag också en förkärlek av. Kompisarna himlar med ögonen när jag nämner fotoramar, lampor och såklart krukor, haha... Men, jag tycker att de kan förändra ett helt rum - och så blir man så glad för de nya blommorna man har en anledning till att köpa, hehe...
Kramiz
Petra

MiaMaria sa...

Hej!

Så vacker krukan är! Bra val för presentkortet!

Hoppas att du har det gott!
MiaMaria

Nygammalt sa...

Vad kul att du äntligen har fått din efterlängtade kruka. Den är jättefin.

Kram.

Flower Power sa...

Heisan.

Kjempeflott keramikk og yndig plante.
Takk for hilsen:))
Ha en riktig GOD SOMMER!

Guldkant På Livet sa...

Mycket vacker kruka säger jag bara! Och vilka fina foton på den! Din svärmors butik verkar så mysig med! Ha en fortsatt skön sommarvecka Mia! Mari.

Hannis sa...

Det är så vackert med keramik!
Önskar att jag kunde ha så där riktigt fina krukor framme!

Men dom fyrbenta familjemedlemmarna brukar ha en tendens att välta just det jag är mest rädd om =))
Får njuta av dina bilder i stället!
Kram Hannis

Lina sa...

Hej!
Oh, vilken fin kruka! En sån blev jag väldigt sugen på!!! Finns de ÅF i GBG trakten, eller måste man ta sig ända till Stockholm?

Vad tyckte du om Ernst nya program? Jag blev frälst och tänker inte se ett avsnitt till av sommartorpet, tyvärr! De känns så trist och grått i jämförelse med Ernst färgglada och inspirerande program!

Hm, tråkigt att de inte blev någon möhippa för din del, jag är glad och tacksam att vännerna fixade en. Med tanke på att alla har familjer och minst 1 barn och jobb och allt annat är de inte så lätt att få ihop nåt som passar alla…Är trött än :- ) I morn bär de av till Örebro på möhippa, de blir en lugn en, bruden vet om den. Kul att shoppa lite i Örebro innan jag åker hem!

Må så gott & trevlig helg!
Kram, Lina

Tjohalia sa...

Vad roligt att du är med och tävlar, lycka till! Kram Sandra

beas barnslikheter sa...

Jag älskar de där krukorna jag med och skulle gärna vilja ha två stycken till mitt nya kök. Jag läste om henne i D&T och hon verkar vara en helt underbar kvinna.

Bland kuddar o busiga barn sa...

Åh så fin! Ja jag hr också fallit pladask ör dom där krukorna. Höll dock i plånboken hårt när vi tittade på dom på Hans Mikaels i stockholm. Anade att jag inte skulle få hem den i ett stycke, så jag lät den stå. :-) Får njuta så här på distans istället!

Tack för kommentaren i min blogg!
Kram!

Kristin sa...

Hej, de där krukorna är så vackra!!! Vill också ha...!

Du undrade om min blogglayout. Det går inte att göra med standardlayouterna på blogspot, men om du går in på min blogg och tittar längst ner i vänsterkolumnen så står det vilka som gjort layouten, klicka dig in där och kolla på deras layouter! Sedan väljer du den du vill ha, klistrar in koden på din vanliga blogg och så har du bytt. När jag bytte, så försvann alla mina sidelement utom blogglistan, så tänk på att spara undan dem någonstans ifall du inte vill att de ska försvinna! Lycka till!

Kram och ha en skön helg!
/kristin

Marres Hörna sa...

Den där har jag spanat på! :-)

Kram!

Linapå Gården sa...

Heeej Mia!!
tack för din beställning!!

Den går med posten idag och borde vara hos dig på måndag...
Hoppas du blir nöjd!!! =)

Ha en finfin helg!!

Kramelikram!

Hem & Lyckas Mia sa...

tusen tack allihop!