söndag 13 juli 2008

Sommarshopping









Bilder: Mia

Det har blivit lite köp till köket de senaste veckorna. Lite på rea, annat till ordinarie pris. På Bagaren och Kocken fyndade jag de ljuvliga Rice-handdukarna (bilden längst ned) som jag trånat efter. På Hvita villan blev det ett par tjocka Lexington-vantar till ugnen, jag är löjligt rädd för att ta i varmt efter att ha bränt mig åtskilliga gånger. På Hemtex rea fann jag handdukarna jag tyckte passar kanonfint till vårt kök, lite New England och lite sommar över dem. Så slutligen godisskålen som jag letat och letat och letat efter till min Brukasamling. Äntligen! Glömde jag nåt? Jovisst ja, skålen till samlingen som ni redan sett förstås!


It has been a few purchases to the kitchen the last weeks to go. Some of them on sale, others at ordinary prices. I bought the lovely towels from Rice on sale (the image on the bottom) that I've wanted for quite some time now. I also found a pair of Lexington oven gloves since I'm ridiculously scared to burn myself. On another sale I found the towels that I thought suited our kitchen well, a bit New England and a bit of summer. Finally the bowl with the text candy (in Swedish) from Bruka that I've looked and looked and looked for my collection. At last! Did I forget anything? Oh yes, the bowl that I've already have showed you!

18 kommentarer:

Annette sa...

Den skålen med Godis på, vill jag också ha. Jättefin! Jag har en som det står sallad på.

Smultronstället sa...

Det är som sagt ingen höjdare att bränna sig så det ä härligt med rejäla handskar! Ja får nog svida o någon vardag;)

atmosphere sa...

sommar och resa låter hur mysigt som helst. Jag är verkligen ingen expert på butiker i Danmark, och verkligen inte på Jylland. Hoppas att du får några tips från någon som vet mera.
Trevlig resa!
Kram,
Ingrid

Vardagstugg sa...

skulle gärna ha en sån där godisskål.. både fylld och tom =)

Trevlig kväll/Annelie

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så mycket fint du har köpt!!
Vill ha!
Kram.

MiaMaria sa...

Hej!

Godisskål behöver ju varenda människa...har ju denna skål också fast med vit text...har några fler skålar också i denna serie....

Ha´det så bra och må så gott!
MiaMaria

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen!
Vilken härlig shoping du har gjort - mycket fint!!!

Hoppas du njuter av en underbar sommar ♥

Jes

Hem & Harmoni Marie sa...

Snyggt! Alltihopa...
Godisskålen skulle passa mig perfekt, en riktig godisråtta :)

Ha det gott, kram Marie

Designe sa...

Vilken härlig godisskål och så fin handduk med båt på! :) Ha det gott! Kram :)

Handplockat sa...

Hej hopp
kul att du vill visa oss lite nött & patina sedan
Mums du har ju så mkt snyggt i bloggen och hemma
jag blir allllldeles prillig
ha en toppen måndag
=)

linnea-maria sa...

Vilka härliga handdukar! Så gammaldags och nostalgiskt med korsstygnen! /linnea-maria

Guldkant På Livet sa...

Vilken sommar dina bilder förmedlar, en godisskål borde finnas i var mans hem: ) Och så rara handdukar till köket! Ha en bra ny solig vecka! Mari.

Tina sa...

Så mycket fint du har hittat...Härligt med sommar Rea! :-) Kram Tina

Snusilus o Sannibus sa...

Så fina skålar, både den med Godis och den röda med jordgubbarna i :) Söta handdukar också :) Wow, Lina Gardelid verkar ha mycket fint!

Tack, jo jag hoppas att det blir bra till slut!

Ha en skön måndag!

Kram, Susanne

fru Pink sa...

Så mye fint du har funnet - den godisskålen er såå fin! Gøy med sommer og rea, man har litt ekstra tid til å snuse opp nye butikker og kjøpe noe små skatter!

Hem & Lyckas Mia sa...

tack snälla ni!

atmosphere - tack i alla fall. kram

handplockat - tack söta du, det var gulligt av dig.

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Jag har också skålen, men med vit text. Gillar Brukas skålar och har flera stycken olika.

Förra sommaren köpte jag lexingtons fina grytvante också, samt en grytlapp. Fast mina är blårandiga. Nu ångrar jag att de inte är beige...hihi!

Handdukarna är också underbara!
Du har mycket fint:)

Susanne

Hem och Lycka sa...

brunkullan - tack snälla!