fredag 25 juli 2008

Ljuvliga dofter




Bilder med tillstånd från Månssons.

En del av er har säkerligen redan stiftat bekantskap med Doftljusdrottningen Yankee Candle. Min favorit är alla gånger Clean Cotton ("Som nystrukna lakan som fått torka i frisk luft och solsken.") men liknande ljuva dofter är Country Linen och Sunwashed Linen. De är underbara att tända efter städningen tycker jag då hela lägenheten doftar gott.

Annars passar ju just nu Beach Walk ("
Uppfriskande salt vatten och havsmyskvärmd med soliga noter av tangerin och apelsinblommor.") och Sun and Sand ("En tropisk havsbris med söta apelsinblommor,citronmättad citrus, färsk lavendel och puderfin mysk.") perfekta just nu såhär års. Beach Walk car jar har vi just nu i bilen, doftar underbart..

Till hösten kommer flera nyheter - Evening Air, Blueberry Scone, Café au Lait och Orchard Pear. Och framåt julen får ni självklart inte missa Winterland, Jack Frost, Christmas Eve, Christmas Pudding och Happy Christmas, bara för att nämna några exempel.. Månssons är den svenska distributören för Yankee och handla direkt kan du göra på Yankee Candle. Har du någon personlig doftfavorit?

For translation, please choose flag in the top of the right column.

9 kommentarer:

Fyra årstider sa...

Jag vill ha ljus som doftar milt. Mysigt när man badar och vill få lugn och ro. Trevlig blogg med många fina bilder.
Kram Lotta

Mitt Nya Vita Hem sa...

Ja lite svalare kunde det få va :)
så snygg lampan blev

Trevlig helg!

stina sa...

Clean cotton är också min favorit ......fast jag börjar tröttna lite så jag ska nog ta och testa någon annan !
Kram Stina

junhe sa...

älskar cotton clean =)

ha en bra helg

kram junhe

marrimoster sa...

absolut-inga andra doftljus kan mäta sig m yankee candles, min favoritdoft är french vanilla - brukar kosta å mig en stor burk framåt höstkanten.

juliana.persson sa...

Vanilla-lime är en av mina favoriter brevid Clean cotton. Jag fick faktiskt massa yankee candle ljus idag i försenad födelsedagspresent. Bland annat Mango peach och fruit smoothie tror jag de hette. Luktade gott när man luktade på dem, får se hur det blir när man tänder dem. //Juliana

Hem och Lycka sa...

Tack för era kommentarer tjejer! kram!

Linda m. 4 barn sa...

clean cotton luktar såååå gott

Hem och Lycka sa...

linda - visst gör den!