onsdag 9 juli 2008

Kitchen Aid




Bilder: Mia

För en dryg månad sedan köpte vi en mixer för att kunna göra smoothies lite smidigare. Vi har en gammal matberedare som jag fick i julklapp (om jag inte minns fel) i samband när jag flyttade hemifrån (alltså ca 11 år sedan) men att krångla fram de fem delarna tar alltid emot så tanken är att den används till andra projekt som utförs mer sällan. Jag dricker nämligen minst en smoothie om dagen! Fullt med vitaminer, läskande gott, nyttigt och så bra för oss som försöker gå ned i vikt. Men var försiktig, använd hellre färskpressade apelsiner istället för juice som innehåller lika mycket socker som läsk.

Nåväl, det blev en OBH Nordica som jag tyckte var både fin och smidig. Men så kom då dagen D. Jordgubbs- och smultronsmoothien gick fint att mixa men när jag skulle ta loss själva behållaren så satt fanskapet fast i motorn. Gick inte att rubba! Och när jag tog tag i behållaren så rann hela härligheten ner i motorn. Jag rappade självklart bänken och lite av skåpsluckan också. Det var inga söta ord som kom ut ur min mun just då.. Självklart var inte mannen hemma heller. Kanske lika bra det i och för sig med tanke på mitt humör.


Vi fick dock pengarna tillbaka på apparaten och dagen därpå åkte vi till Bagaren och Kocken. En ljuvlig butik, jösses, varför har vi inte varit där tidigare? Full av Greengate, Kitchen Aid, Dualit, kokböcker, härliga oljor och chokladkakor, kaffeapparater och jag hade kunnat gå där längre än vad vi gjorde. Med oss hem hade jag lite reafynd (får ni se en annan gång) och så apparaten med stort A. Mixern från Kitchen Aid som gör sig både fin i köket och fungerar utmärkt!

Och fortsätt gärna hjälpa mig att vinna tävlingen här!

A month ago we bought a blender from OBH Nordica to be able to make smoothies easier. We have an old food processor that I got for Christmas when I was around 20 but it's big and heavy to make just a smoothie or two. I use it instead to other stuff that we don't do every day. I drink at least one smoothie per day, it's good for you, tastes nice and is good for us who try to loose weight. But be careful, a class of juice has the same amount of sugar as a glass of coca cola.. It's better to use squeezed oranges.

Anyway, we bought the blender but one day it got stuck in the engine and the smoothie was everywere, even IN the engine.. So, not fun and not many nice words later we got the Kitchen Aid from Bagaren och Kocken and such a beautiful thing! It works so much better!

Please help me win the contest by clicking here!

33 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Där kan vi snacka om mixer :)
Med facit i hand var det ju tur i oturen att den förra gick sönder!
Ska bli kul att få se de andra sakerna ni köpte!
Kram.

WhiteVintageDreams sa...

Åh vilken lycka :). Den är ju fint gammeldags!!! "Tur" att den första krånglade ;).
Tack för rådet...blev verkligen glad :).
Kram

Mari sa...

Den var väldigt snygg du! :)

Morängens lycka 21 och Olenas lycka 16...haha, du hör ju - till o med gatuadresserna e ju hur fina som helst! Och huset är sålt, vi fick det vi ville o lite till;)
Så jag ska nog köpa mig lite varor från kitchen aid jag med;)

Kraaam!

PiaMaria sa...

Härlig sida du har!

Jorgubbar är härliga alltid....speciellt delikata blir dom när man steker dem och pepprar med svartpeppar, och klipper lite färsk basilika på. Låter konstigt, men är hur gott som helst!

PiaMaria

Pia sa...

Flot flot Kitchen Aid - har den selv i antracitgrå, og er vældig glad for den...angrer dog på, at jeg ikke købte den i hvid, det hadde ligesom passet bedre til køkkenet nu....

Kram P

Maria / Frøken Fryd sa...

Jamen hvor er den fin ! Sådan en vidste jeg ikke de havde fra Kitchen Aid, den må på ønskelisten *smil*.

Smoothies båder lyder, og ser lækkert ud. Men på akkurat på det område mangler jeg fantasi. jeg har forresten en kog med smoothies... Tak, du har givet mig ide til go-nat-læsningen idag nu, hi hi.

Ang blogg-butik. Du har vel ret - måske jeg efterhånden laver mig en lille shop.

Klem Maria

Lottaspace sa...

Vilken historia! Men den nya var ju fin! Jag älskar också smoothies! Men brukar laga med naturell youghurt. Då får man ju lite kalcium också..

Kram,Lotta

Hallakulle bygger bo sa...

Vad lyxigt med en smoothie om dagen! Vad sugen jag blev nu... :)

Fin är din nya maskin också!

Smått och gott hos Lina sa...

Tänk vad kul med köksmaskiner som är snygga också. Bra köp!

Kram Lina

sofia sa...

Tjusig mixer!
Har precis druckit min första smoothie - hur har jag kunnat missa det innan??!! :D Supergott ju! :)

Lantlivs Anna sa...

Men snofsigt värre! Har inte tänkt på att Kitchen Aid har mixers - den var ju precis så snygg som Kitchen Aids prylar är!

Miriam sa...

Jam! d så fantastisk deilig ut. Og den flotte kitchenaidmaskinen gjør det jo enda bedra. Smoothies kan man virkelig ikke få nok av :)
God sommer til deg!
Klems Miriam

Lina sa...

Hej!
Grattis till det nya fina inköpet! Nu hoppas jag att du kan mixa i lugn och ro! De är ju SÅ trist med krånglande apparater!

Tackar för butikstipset, dit får vi bege oss någon dag och kika! Kollade deras webb, och de såg fint ut!

Nu tar jag en liten bloggpaus, men jag är tillbaka igen nästa vecka!

Må så gott!
Kram, Lina

Ett hem på landet sa...

Tack för din hälsning hos mig!!!

Ser gott och läskande ut, tur i oturen att den första inte funkade som den skulle.

KRAM

Living by Milla sa...

Tur i oturen då så du fick köpa dig en fin Kitchen aid, hihi!
Här hemma blir det mest jordgubbshake så här års,mums.

Vid den senaste Gtbresan upptäckte jag att Bagaren och kocken ligger tvärs över gatan där min lillebror bor, jippi! Tyvärr var det stängt då. På söndag åker vi ner hela familjen och då SKA jag dit.

kram Camilla

Living White sa...

Ohhh...
Nå ble jeg missunnelig. De er SÅ lekkre å se på. Skulle ønske jeg hadde en hvit sånn....

Inredningsgalen sa...

Det gjorde du rätt i! Helt underbar är den!!! har själv en Kichen Aid bakmaskin, den är super bra och så snygg!!!

MiaMaria sa...

Hej!

Härlig mixer.....och jordgubbarna ser så smarriga ut.....

Nu haver jag klickat igen...

HA´det så gott denna torsdag!
MiaMaria

Hem & Lyckas Mia sa...

stämningsfullt - hihi, ja, så kan man också säga ;-) kram!

whitevintagedreams - ja, jag gillar den skarpt! kram!

mari - aha, spännande, klart man ska bo på en Lycka ;-) hoppas det blir en av dessa nu. härligt att det blev ett bra pris på huset, var det budgivning då kanske? kram!

piamaria - tack! låter intressant, får nog testa det nån gång. tack för tipset!

pia - tack! ja, det är lätt att ångra sig men vi köpte den i creme vilket matchar vår våg och köket fint tycker jag. kram!

maria - ja, *tipsar* inte alls dum! ja, absolut en liten butik tycker jag. kram!

lottaspace - ja *suck* det var inte så kul när det hände precis.. *kladdigt* jepp, jag har också yoghurt i mina, fast med smak av vanilj faktiskt. kram!

hallakulle - tack, tack!

smått och gott hos lina - tackar! kram!

sofia - tack! ja men bättre sent än aldrig ;-)

lantlivs anna - tack! ja, hoppas på en bakmaskin till hösten sedan.

miriam - tackar! nej, de kan man aldrig få för många utav ;-)glad sommar, kram!

lina - tack! ja, ta en kik men uppmärksamma att de har semesterstängt fram till den 26.e juli! ha en skön bloggpaus, kram!

ett hem på landet - tack själv! kram

living by milla - hihi, ja, det var väl en mening med det ;-) bagaren och kocken har inte öppet på söndagar tyvärr och nu även semesterstängt fram till den 26:e juli.. hoppas du kan komma en annan dag istället. kram!

living white - ja, de är underbara!

inredningsgalen - tack! jag planerar ett inköp av en bakmaskin till hösten inför julens alla smarrigheter ;-)

miamaria - tack, tack! och tack för alla klickningar! ha en mysig torsdag!

Guldkant På Livet sa...

En sån bra maskin och himmel va god den drinken såg ut, nu blev man ju sugen på en sådan!!! Mari.

Pia sa...

Hej Mia:-)

Hvor herligt med en tur til København - skal selv en tur til Nyköping i dag:-) Jeg vet at der ligger en masse gode tips til butikker i København på Magnolias blog, og de kan jeg såklart anbefale - både Grønlykke, Notre Dame og Lisbeth Dahl er et must:-) Hvis du nu er på Sjælland, og har tid, så kør ca 60 km ud fra København og besøg Hesede Hovedgård, hvor Isabella Smith har en kæmpeflot butik:-))

Kram P

Handplockat sa...

Fniss jag har åxå nyss bloggat om Kichen AID

karamellsnyggt här som vanligt =)

jag har en liten utmaning hos mej idag
det handlar om nött & patina vill du vara med?

ha det bäst

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

Hej hej!!
härligt med smothis, jag försöker banta i bland *ler* då kommer min inte så dyra blender fram .. Brukar ta soja mjölk med banan eller mango jättegått och mättande...
Tack för förslaget med kedjan, nu får jag nog ta och beställa en, har inte någon...
Kram kram i Julisommar

Hannis sa...

Hmm,Började genast fundera på att byta ut min 100:- mixer från kära Klas Ohlsson.
Om inte annat för utseendets skull=))

Ha en fin helg//Kram Hannis

tara sa...

har en helt lik mixer selv (bare oransj)! den er helt topp! lager masse smoothies og deilige milkshakes i den:)

Vävra Keramik sa...

Snygg var den. Nu har jag nu tävling på min sida. Du kan vinna en vitlöksrivare. Kram helen

johanna sa...

Hej
Jag ska klika in o hjälpa dig=)
Ang danmarkstripp så gå in på vita ranunklers sida o där har hon ett gammalt inlägg om danmark där har hon skrivit ner adresser på massor av mysiga butiker...
lycka till
kraaam

Living by Milla sa...

Neeej, vad besviken jag blir nu...men tack i alla fall för upplysningen. Nu lär det inte vara sista gången vi åker ner som tur är. Den som väntat på något gott..:)

Ha en trevlig helg!
kram Camilla

Hem & Lyckas Mia sa...

guldkant - tack, tack!

pia - tack snälla för tipsen!

handplockat - se där, KA är ju iofs väl värt att tipsas om ;-) ja, kanske det, ska fundera!

nostalgi - så lite, hoppas du blir nöjd. kram!

hannis - hihi ;-) och så säger man ju att utseendet inte spelar nån roll :-D tack detsamma, kram!

tara - ja, visst är den kanon!

vävra - tack! jag fick en i födelsedagspresent så jag överlåtar åt andra att tävla ;-) kram

johanna - stort tack för hjälpen! kram!

living by milla - ja, oerhört typiskt.. tack detsamma, kram!

Millas hem sa...

Hej!
Håller med dig ang, Lina Gardelids alster...superfina!!
Kram Camilla

Hem & Lyckas Mia sa...

millas - definitivt! kram!

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Ja bagaren o kocken kikar jag in på då o då på nätet. Just kitchen aid, är som sagt så fina!

Susanne

Hem och Lycka sa...

brunkullan - verkligen!