tisdag 22 juli 2008

I en annan del av Bromma





Bilder: Mia

En av mina favvisförfattare är Martina Haag och hon kom nyligen ut med I en annan del av Bromma som är fortsättningen på Underbar och älskad av alla som blev filmatiserad och regisserades av Hannes Holm.

Nu har Isabella varit gift med tevestjärnan Matte i två år och har dessutom två pojkar tillsammans. Sju år har gått sedan hon fick sparken från Dramaten. Bella jobbar i receptionen på TV4 men undrar om det verkligen ska sluta såhär?
Matte köper henne en semesterresa för att hon ska komma bort lite grann och han ska själv spendera tiden på landet tillsammans med pojkarna. Men nix, inget av detta blir verklighet..

Martina skriver lika mysigt som vanligt och även om den kanske inte är den bästa boken av henne jag läst så vill jag ändå rekommendera den varmt!

Och missa inte tävlingen!

For translation, choose flag in top of the right column.

16 kommentarer:

Karin sa...

Hej!
Tusen tack för tipset, och vilken underbar blogg du har. Klockan är alldeles för mycket nu, men jag kommer tillbaka och kollar mer hos dig!
Mvh
karin

Livet i träsket sa...

Du är då för gullig!! "Jag såg Underbar och älskad av alla" igår och tyckte väl sådär. Jag har läst boken också...Kommer att läsa den senaste också. Hon är rätt kul Martina..

Pernilla/ Ockra villan sa...

Hejsan.

Vad glad jag blev över ditt inlägg. Roligt när nån gillar det man gör.. Har inte funderat på vad jag skulle ta för en klänning ifall nån vill beställa.. Hon jag virkade denna åt är en nära vän så jag vet inte om jag ens tar nått för arbetet. Garn är rätt dyrt åtminstone här i finland.. Garn till en sån gick på 15 euro.. Men om du på riktigt är intresserad så kommer vi nog säkert övens om en lämplig summa..

Har läst Martinas först bok men inte de senare.. Kanske jag borde..

Ha det gott.. Kramen pernilla

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
er bare innom en snartur for å ønske deg ei riktig flott uke...

SKATAN sa...

Hej och tack för hälsningen hos mig! Ja, det känns kul att smyga igång lite successivt! HOppas vi ses igen - snart!

Ha det bra :)

Vita ljuva tankar sa...

Jag slukar böcker under sommaren. Hitills har jag läst ett tiotal och behövde verkligen tips på nya bra böcker. Jag hinner nog några stycken till innan semestern är slut ;-)

Kram

Vägen till Drömhuset sa...

tack för boktipset, och du bjuder som vanligt på toppenfina bilder :) blir så glad varje gång jag kikar in till dig :) stor kram sara

Hannis sa...

Är ju en bokslukerska men har aldrig läst nåt av henne.
Kanske skulle prova nu då =))

Kram Hannis

Guldkant På Livet sa...

Den boken ska jag definitivt läsa! Martina Haag är så härlig och underhållande och en stor favorit för mej, älskar hennes böcker! Snygga foton som vanligt! Mari.

Hem och Lycka sa...

Tack snälla ni!

Hilajn sa...

Har dem alla och har skrattat ganska mycket av den härliga läsning Martina bjuder på. Underbart med böcker och sommar.

Hem och Lycka sa...

hilajn - ja, verkligen!

Fridas gård sa...

Ah, tack för tipset! Hade helt missat att den nya Martina-boken var färdig och ute. Måste genast in på Bokus så jag har den till min semester i nästa vecka!!
kram

Hem och Lycka sa...

fridas - så lite ;-) kram

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Har inte läst just denna, men de övriga är jätteroliga så jag ska köpa ett ex inför vintern:)

Susanne

Hem och Lycka sa...

brunkullan - ja, missa inte denna!