måndag 7 juli 2008

Goa gôbbar




Bilder: Mia

Vi bor i en hyrestrea med egen liten täppa där vi bland annat har smultron och jordgubbar. Vi får kvalitetsjord från vårt bolag och att det är toppenkvalitét på den har vi märkt. Jordgubbarna växer så det knakar och ger oss bär på bär på bär. Vi äter gubbar för glatta livet vilket vi självklart njuter av. Helst med ovispad grädde och socker i våra Greengateskålar såklart ;-) Hur föredrar ni att äta era jordgubbar?

Klicka gärna här för att hjälpa mig vinna en tävling!

We live in a rented apartment with three rooms and a small garden where we amongst others have wild strawberries and strawberries. We get quality soil from our housing corporation and we have discovered that it certainly is good quality. The strawberries keep growing big and give us many berries. We eat and eat and eat. Lovely! And of course we prefer to eat them with unwipped cream and sugar in our bowls from Greengate ;-) How do you prefer your strawberries?

Please click here to help me win a contest!

41 kommentarer:

Proforma sa...

Antingen solvarma direkt från plantan eller med vispad grädde. Vi har också jordgubbar i landet och vi har fått nästan 10 liter i år så vi har ätit och ätit...

Mari sa...

Ovispad grädde och limesocker! Man kan leva på detta...åh, vad gott!!!:)

Gårdsromantik sa...

Helst äter jag dem direkt från landet när de är solvarma!
Jummy!

Kram Maud

Smått och gott hos Lina sa...

Direkt som nyplockade eller sen jordgubbstårta :-) MUMS!

Kram Lina

Lottaspace sa...

Tusen tack för awarden! Är helt betagen! Många kramar!

Härliga jordgubbsbilder! Och skålarna - funderar starkt på att skaffa såna..

Jag gillar också att äta jordgubbarna med ovispad grädde och med socker. Men direkt från landet passar också bra! Goda med naturell youghurt är de också!

Ha en super duper vecka!

Kram, Lotta

WhiteVintageDreams sa...

Åh vad fint det är med prickigt :). Tycker att det är såå fint. Gubbarna äter jag gärna som de är om de är riktigt mogna...annars med gammeldags vaniljglass, eller bara mjölk och socker. Mmm mums :).

nutresnartfyra sa...

Åh vilka härliga bilder. Jordgubbar är ett bland det godaste som finns och hör verkligen sommaren till!!

Ha en bra dag!!

Stämningsfullt sa...

Wow vilka snygga och härliga bilder!! Skålen ser ut att vara gjord för de där gubbarna :)
Kram!

Lottaspace sa...

Du har en award x 2 att hämta hos mig!

kram,Lotta

Vita ljuva tankar sa...

Jag åker till en självplockning och plockar mina gubbar! Här är jordgubbsfrossan total!

Mina gubbar äter jag helst med limesocker (1 dl socker mortlas med rivet skal av en lime) eller det smarrigaste av allt; vitchokladkräm (smält 100 gr choklad i 2 dl grädde, kyl väl i kylskåp och vispa den sedan fluffig med elvispen). Bon appetit!

Kram

Kära Stina sa...

Å va jag gillar din blogg!! Greengate är så fint! Drömmer om ett torp med massa greengate prylar. Ikväll bänkar jag mig framför Sommar med Ernst. Årets sommartorpet kan slänga sig i väggen enligt min mening ;) Han gör det bättre och mer livsnjutare får man leta efter..

Ja du, jag blev riktigt rörd över den fina picknicken. Honom håller jag hårt i! :)

Ha en riktigt bra måndag! Kram Kära Stina

Inredningsgalen sa...

Ser så härligt ut, bara älskar allt ifrån Greangate!
Tusen tack för utmärkelsen, känns bra!!

HVIDT-WHITE sa...

De er så søde de røde og hvidprikkede Greengate skåle...har luret lidt på, om jeg skulle købe kannan også...

Kram P

Lavendeldoft & vita spetsar sa...

Mmmm, vad sugen jag blev...
Jag äter helst mina gubbar precis så, med ovispad grädde och socker. Det är sommar det! Testade att lägga en vaniljstång i en burk med socker och det blev om möjligt ännu godare till gubbarna...testa!
Ha det gott! Kram/ Linda

Ett hus i vitt sa...

Vad härligt med så fina odlingar även när ni bor i lägenhet! Här äts jordgubbarna med mjölk o socker. De ska delas så att de färgar mjölken rosa... Kram, Anette

Mita`s hjørne sa...

Heisann...

Jammen var det sommer i dine bilder...
Nå skal jeg ut å kjøpe JORDBÆR, ble litt fristet ja...

Ha ei superfin sommeruke...

Lilla Blanka sa...

Hej Mia!

Jordgubbar är gott på alla sätt :)
Direkt när man plockar dem..med gräddmjölk i en skål, marinerade tillsammans med tex mango till en go pannacotta osv osv..MUMS vad jag gillar jordgubbar =)

Kraaaam
Mia

Lina sa...

Hej!
Mmmm, vilka goa´ gubbar du visar! Nu blev man bra sugen här framför datorn! ;- )
Jag äter dem med socker och grädde eller ”röd” mjölk!

Vi har bara smultron här hemma, inga gubbar. Ett jordgubbsland kan ju bli ett projekt lite längre fram!

Må så gott & ha en bra vecka!
Kram, Lina

Guldkant På Livet sa...

Hej Mia, gud va kul att läsa att du föredrar att äta gubbarna som JAG gör! Inte så ofta man ser det faktiskt, jag vill också ha ovispad grädde till och en hel del socker.. och jag måste säga, vilka helläckra bilder du har tagit! Snygg skål till gubbarna! Mari.

Hallakulle bygger bo sa...

Mums vad gott med egna gubbar. Då är de extra goda =)
Jag gillar dem bäst med mjölk och socker.

Ett hem på landet sa...

Mums va gott med jordgubbar. Äter mina med ovispad grädde eller mjölk, samt en liten aning socker.
KRAM

Ljuvligt Hemma sa...

Jisses vad sugen jag blev på jordgubbar... verkligen underbara bilder :) Kram kram

Hanna sa...

Hej!

Visst är det GOTT med jordgubbar! Vi brukar ha vaniljvisp till dessa gubbar och det är så GOTT! testa det ;).

Vackra bilder på skålen och jordgubbarna, det passar in.

Ha en fortsatt sköön dag!

KRAM Hanna

molly's heaven sa...

Mmmmmm...det så deilig ut:) Jeg tar en slik skål;)
Fortsatt god sommer!

Goa sa...

Åhhh, Mia så vackra bilder och gott med gubbar... helst nyplockade, solvarma...mumsigt..:)

Ha det bästast vännen och njut av livets goda!

Största kramen...

Lena Kristina sa...

Inspireande bilder

//Lena

Vardagstugg sa...

med socker och mjölk, så äter jag mina gubbar. Eller helt naturella!

Väldigt söt skål du har, passar ju perfekt till jordgubbar!

Fortsatt trevlig dag/ Annelie

Magdalena sa...

Tack goa du! Va glad jag blev :-D!! Ibland är det lite ensamt bakom dataskärmen och då blir man sååå glad av vänliga hälsningar på bloggen, det värmer! Nu ska jag försöka slita mig och åka ner till Konsum för att att handla mat :)
Dina jordgubbs-bilder fick det att vattnas i munnen, det blir det bestämt i påsen hem :)
*Kramar*
Magdalena

mandco sa...

Å sååå godt det så ut! Nam nam! Liker best med fløte og sukker :-) Men noen ganger dypper jeg dem bare i balsamicoeddik og det er også veeeeldig godt :-)

Drömrum sa...

Åh vilka underbart somriga bilder!!!
Kram
Helen

majsan shabby chic sa...

Jag har inte ätit 1 jorgubbe iår..det känns förfärligt måste nog köpa nu på direkten.....Kram på dig/Majsan

Inspiration i vitt sa...

Vad härligt att du har så goda bär att njuta utav, godare blir det ju oxå i en sån vacker skål som du har dom i.
Kram på dig/Ingela B.

Maria / Frøken Fryd sa...

Umh, det ser godt ud. Den skål har jeg også :-)

Hvordan spiser jeg jordbær. Det gør jeg med sødmælk (den fedeste mælketype, men tyndere end fløde), og sukker.

Nam nam.

Klem Maria

Living White sa...

Jammy, det så veldig godt ut. Hva er vel bedre med hjemmeplukket jordbær med fløte og sukker på?

Veldig fine bilder du hadde tatt også

Loppisliv sa...

Med lite vispad grädde och en gnutta flytande honung på...mmm slurp...maken min vill ha sina med mjölk och ost macka till....Röda greengate skålar med vita prickar...så himla fint till röda goa gubbar :-) Kramisar Paula

Lantlivs Anna sa...

Behöver jag säga att bilderna i det här inlägget gör mig alldeles särskilt glad *läs prickar, prickar, prickar*!!!

Hoppas du får en go och skön semester Mia!

Mari sa...

Psst...nu e de två lghter lediga på Amhultet...*håll tummarna*

Pöss o kraaam!

Hem & Lyckas Mia sa...

tack alla! skoj att läsa hur ni andra äter era gubbar!

lottaspace - tusen tack! kram!

kära stina - många tack! ja, sommartorpet dissar jag också, det är sommar med ernst som gäller. kram!

mari - ojoj, spännande, håller tummarna! p & k!

Sextiotalsvillan sa...

Mmmmm... ser helt ljuvligt ut!!

Trevlig helg!
Maria

Vita hjärtan & rosa drömmar sa...

Hej!
Blir lite avundsjuk på dig som har egna jordgubbar =) Jag älskar jordgubbar. Skålarna du har från Green Gate är så underbara, funderar på att köpa dom eller nåt annat porslin därifrån, svårt att välja bara, allt deras är ju så fint!
Kram Malin

Hem & Lyckas Mia sa...

sextiotalsvillan - tack! och detsamma till dig!

vita hjärtan - ja, det är mysigt med egna gubbar. och visst är greengates porslin ljuvligt! kram!