lördag 26 juli 2008

Fiskebåtslanterna blir myslampa





Bilder: Mia

Jag kommer från en fiskarsläkt och därför är det mysigt att omge sig med lite ting som förknippas med havet. Fyller de dessutom en funktion är det dubbelt så roligt.

Denna topplanterna satt på pappas och farfars fiskebåt och hjälpte dem många timmar ute till havs i hårt arbete, piskande vindar och under mörka arbetspass för att få med sig en stor fångst tillbaka in till hamn..

Jag har en stor nyhet jag håller på, både rolig men nervös! Men jag tror jag suger lite grann mer på den karamellen innan jag berättar vad det kan röra sig om.. ;-)

Missa inte min tävling!

29 kommentarer:

Snusilus o Sannibus sa...

Vilken fin lanterna :) Hehe hoppas att det är vad jag tror det är som är nyheten! Personlig favoritdoft... Jag har inte provat dem. Men min absoluta favoritdoft är att snusa min son i håret :) Nog inte det svar du väntade dig :P

Ha en skön helg!

Kram, Susanne

Fyra årstider sa...

Lampan är alldeles underbar och så speciell för dig.
Kram Lotta

Karin A sa...

Vackert, orginellt och personligt! Bättre än så kan det inte bli. Ser fram emot att höra mer om din nyhet - blir nyfiken!

Ha en trevlig lördag!
Kram Karin

Stina sa...

Jag är helförtjust i lanternan, den har ju också fått en lämplig plats.
Kram

Sofia sa...

Jättefin lanterna och det ser verkligen mysigt ut på den bilden där den är tänd.
Jag brukar nästan aldrig kommentera (har gjort det en gång tror jag) dina inlägg, men jag läser din blogg med stort intresse.
Kram, Sofia

Smått och gott hos Lina sa...

Söt lampa! Och kul att den har en historia också.

Jag tror jag gissar vad din hemlighet kan vara :-D

Kram Lina

tara sa...

heisann:)
har en liten award til deg på bloggen min!
klem tara

Lottaspace sa...

Oj så fin den var! Och roligt med en historia!

Nu blev jag ju nyfiken på din hemlighet! Väntar med spänning!

Kram,Lotta

Camillas nya hem sa...

Men vad roligt, snacka om personlig inredning! Det är ju såna saker som betyder lite extra mycket i hjärtat...

Hoppas du får en trevlig söndag!

Fredriks Inredningsblogg sa...

vilken härlig lampa...! Kolla in vår hallrenovering på min blogg... va tycks? Ha en nice dag!

Maria / Frøken Fryd sa...

Sikke en fin lanterne, og hyggelig historie med den. Sådan noget gir ekstra personlig værdi.

Din ting du holder på med, hemmeligheden. Uhh, hvad er det mon for noget... Jeg er spændt på at høre mere.

Tak for at du linker til min shop, det er virkelig flot gjort af dig. Tusind tak for det *SMIL*

Klem Maria

Hannis sa...

Det där var fint!
Sen är det ju alltid roligare när saker har en historia från familjen.

Väldigt nyfiken nu!!

Kram Hannis

Petra sa...

Vilken kul idé, personlig och annorlunda vilket jag älskar!
Kramiz
Petra

Drömrum sa...

Vad fint det blev med lampan!! Kul att kunna använda något som "släkten" har använt.
Vad spännande med din hemlis! Ser fram emot att läsa vad det är... :-)
Kram
Helen

Lilla Blanka sa...

Hej Mia!

Jättefin lanterna! Gillar havet och ö-livet så himla mycket. Min pappa hade också en fiskebåt när vi bodde ute på ön.

Kram vännen!!!
Mia

Min morfars hus sa...

Hei!
For en herlig blogg du har!
Fine ,fine bilder.
Sommerhilsen fra Norge.:)

Pia sa...

Hvor fin fin lanterne:-) Tak for søde ord på min blog - soffan er ikke gammel, den er fra NORDAL, men kan desværre kun stå udenfor, når det er fint vær...Herligt med air condition, ellers tror jeg jeg havde emigreret til Sydpolen akkurat NU!!!!

Kram P

Hwita Villan sa...

Men vad roligt att du kom med den idén, för imorse vaknade jag med en snilleblixt - fuskfårskinn! Hihi! Så det var en mycket bra idé. Ska bara se om lilla lokala butiken har något... annars vet jag inte om jag har för dåligt tålamod och kanske köper ngt annat för att jag vill bli klar... Hoppas de har det inne.

Tack för den "braiga" idén!

Kram M

mariana sa...

vilken skön blogg! lanternan är jättefin och härliga inlägg tidigare
tack för bra inspiration

Vardagstugg sa...

men vilken rolig ideé! Lanternan passade ju perfekt där!

ha en bra dag!

Annelie

Handplockat sa...

Mums vad jag njuter av dina bilder
ha en toppen Måndag
=)

Lotta sa...

Hej Mia!
Länge sen nu som jag bloggade eller var runt hos mina favoriter! Men nu är jag på G igen!

Underbar lampa! Jag älskar gamla ting som dels har en historia och som dels går att använda i nutid.

Ha det gott i värmen!
Kram
Lotta

Hemma på Landet sa...

Jättemysig lampa. Kramis gumman:-)

Hem & Harmoni Marie sa...

Jättefin lampa och kul att den även har en personlig historia.
Nu blev jag nyfiken på din nyhet... hoppas det är det jag gissar... :)

Kram Marie

Hem och Lycka sa...

Det är på tok för varmt för att jag ska orka svara individuellt så jag säger tack allihop istället!

tara sa...

he-he....så kult at du kjente deg igjen!
ja, det er strømstad:)
klem

Mitt Nya Vita Hem sa...

Tack tack! Lampan e ju alldeles underbar.

Karin sa...

Hej!
Vilka fina tips du ger, och extra roligt att den kommer från din familj.

Spännade att se vad du hittat på, vi ses snart igen!
kramar
Karin

Hem och Lycka sa...

tara - kul att jag kände igen mig :-D kram!

mitt nya vita hem - tack själv!

karin - tack tack! kram!