lördag 19 juli 2008

Baka, baka liten kaka






Bilder: Mia

Baka, baka liten kaka.
Rulla, rulla, liten bulla.

Mjöla den
och pricka den
och SHUSSSSSS in i ugnen!

Chocolate chip orange cookie? Eller lavendeldröm? Eller kanske både ock?

Så ett varmt tack till Lilla huset på berget och Nygammalt för utmärkelsen Brilliante weblog, igen. Eftersom jag redan lämnat den vidare sedan tidigare så stannar jag där men stoppar den i fickan och myser.

Tävling nästa gång vi ses!


Swedish nursery rhyme/song


How about a cookie? Do you want Chocolate chip orange cookie or lavenderdream? Or maybe a taste of both?

And a big thanks to Lilla huset på berget and Nygammalt för Brilliante weblog, again. Since I've already passed it on one I stop there but put it in my pocket and enjoy.

Next time - contest!


32 kommentarer:

Vardagstugg sa...

mums, jag väljer båda =)

Trevlig helg!

Annelie

Lena Kristina sa...

Vad fint allt är, det porslinet är ju bara inderbart!

Vad fint broderat "Bake a wish" var, det vill jag härma;))

Kramar LEna

Ellas Inspiration sa...

Vilka underbara bilder!
Ha en skön helg!

Kram Karin

Lottaspace sa...

Så gott det ser ut! Blir ännu härligare med de fina bilderna!
Vi bakade också igår - typ 50 cupcakes till min systers födelsedagsfest.. Mums!

Kram,Lotta

Livets njutning sa...

Mums! Chocolate Chip cookies är så goda. Jag bakade det häromdagen. Gästerna åt upp allt. :) Handduken är jättefin. Har två st likadan. ;) Måste prova lavendeldröm. Ser så gott ut! Kram

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så gott det ser ut! Jättefina bilder :)
Kram!

Hemma på Landet sa...

Åhh, vad gott!
Puss gumman...och fina bilder.:-)

organic-lizzi sa...

Nam..nammmmm!Og så lekkert det hele.
Bloggen din har alltid vært superfin,men overgår seg selv gang etter gang:-)
Alle som skal kjøpe blender bør velge Kitchen Aid..De andre er bare skrap!
Verdens deiligste lørdag&Stoor klem fra Randi

Hemma hos Alva sa...

Det ser supersmarrigt ut! Och bilderna är så fina att allt ser ännu mer lockande ut. Ha en bra dag! Kram Maria

Bruno och Mig sa...

Så vackert porslin: Sommrigt med prickar. Stog och höll i något liknande på Åhléns i går. Nu ångrar jag lite att inte "prickarna" fick följa med hem, när jag ser hur fint du har det.

Jag väljer nog båda bakverken. Mums!

Kramar

Hem och Lycka sa...

vardagstugg - bra val ;-) tack detsamma!

lena kristina - tack! det är inte jag som broderat på handduken utan den är köpt sådan. men visst är det fint! kram

ellas - tack och tack detsamma, kram!

lottaspace - tack! oj, SHIT vad många :-D det låter smarrigt! kram!

livets njutning - ja, älskar dem, särskilt de med vit choklad fast denna gång blev det mörk. nyttigare så. tack, kram!

stämningsfullt - tack, kram!

hemma på landet - tack vännen, puss!

organic - vad rar du är *rodnar* tack! ja, KA är helt enkelt bäst. tack och detsamma till dig, kram!

hemma hos alva - tack! och tack detsamma, kram!

bruno och mig - tack söta, mina kommer från Greengate men Åhléns har ju också mycket fint. bra att du smakar både ock ;-) kram!

Hannis sa...

Blir ju galet sötsugen när jag kikar på dina fina bilder!

Och vilken fin hylla du skaffat!
Finns mycket fint hos henne.

Ha en härlig fortsatt helg//
Kram Hannis

Pia sa...

Superflot service, og lækre kager:-D

Kram P

Vit stjärna sa...

Underbara bilder! Får en att vilja baka... =o)
Kram Anna

PiaMaria sa...

Oh vad snygga bilder du har igen!
Fick just igår syrran övertalad till att börja skaffa sej Greengate-kärl....hon började samla dom ljusgröna. Hur snygga som helst i hennes kök!

Kram PiaMaria

Maria / Frøken Fryd sa...

Mums, det ser lækkert og indbydende ud.

Klem Maria

stina sa...

Vilka vackra bilder på goda kakor och ett underbart porslin!
Kram Stina

Stina sa...

Ja Mia såå goda kakor, lyckliga vi som fått smaka!!
Kram

Vita hjärtan & rosa drömmar sa...

Hej !
Å så fina bilder du tagit, älskar verkligen ditt porslin =)
Kram Malin

tara sa...

wow, så vakre og innbydende bilder!nydelige farger, og prikker er jo bare såååå gøy:)
klem

Ankan sa...

Hej på dig!

Vad kul att du kikade in på min oas och dessutom lämnade ett litet tassavtryck...! Välkommen åter!

Den lilla trädgårdsälvan är köpt på Lillsjöns handelsträdgård i Bålsta och kostade ca 250 kr (minns inte exakt). Ja, visst är den fin...jag är jätteförstjust i den.:-)

Ha det gott och på återseende!

//ANKAN

Inredningsgalen sa...

Fler än jag som har dille på att baka! Och Greengate, så fint!!!

Nygammalt sa...

Mums det där såg gott ut.
Hoppas att helgen har varit bra.
Kram.

Ljuvligt Hemma sa...

Mums vad gott det såg ut :)

Drömrum sa...

Åh vad fint och smarrigt!!!
Fina bilder som vanligt!
Kram
Helen

Hem och Lycka sa...

tack söta ni! kram!

ankan - tack för shoppingtipset.

Guldkant På Livet sa...

Det lät verkligen enkelt och lätt! : ) Ljuvliga bilder som vanligt och så gott det såg ut, så huslig du är!! Mari.

Hem och Lycka sa...

guldkant - tack söta du!

Ulrika sa...

Mums va det ser gott ut:)
Så fint med Green Gate. Me love!!

Kram, Ulrika

Hem och Lycka sa...

ulrika - tack, kram!

Designtjejen sa...

Åhhh jag älskar det där porslinet!
Kram

Hem och Lycka sa...

designtjejen - jag också! ;-)kram