måndag 23 juni 2008

Utmaning




Bilder: Mia

Jag fick en utmaning av
Titti som består av följande frågor;

1. Vad gjorde du för 10 år sedan? Oj, låt mig räkna bakåt.. 1998 alltså. Jag pluggade turism i Uddevalla och så jobbade jag på hotell. Var 21 år gammal.
2. Vilka fem saker ska du göra idag? Ska tvätta, jag och maken (som är ledig) ska träffa svärmor, shoppa på Blommor och blads rea, handla lite grann på vägen hem och gå och lägga mig i hyfsad tid.
3. Snacks jag gillar: Choklad, helst ljus sådan, Marabou. Surt och salt godis.
4. Saker jag skulle göra om jag var miljardär? Skulle köpa ett hus vid vattnet, ett gammalt sådant med snickarglädje, rött hus med vita knutar. Renovera det i gammal stil. Resa till Island och Färöarna, Italien och USA. Leva gott och unna mig lite men inte lyxa till det utan lagom helt enkelt. Njuta av livet med min man och barn.
5. Platser där jag har bott: Skövde, Strömstad, Uddevalla, Göteborg och Torslanda.
6. Jag vill veta mer om:
19hundra81
A mouse in a house

Jag efterlyser deltagare, 2 personer till Vita Gåvor. Helst från Island, Danmark, Norge och Finland men jag säger inte nej till svenskar. Först till kvarn!

Titti gave me a challenge which exists of following questions;

1. What did you do 10 years ago? Let me think.. That means 1998. I studied tourism in Uddevalla and worked in a hotel. I was 21 years old.
2. What five items are on your to-do-list today? I'm doing laundry, together with my husband meeting my mother-in-law, going on a sale, buy food on the way home and then go to bed in a reasonable hour.
3. Snacks I like: Chocolate, Marabou. Sweet and sour candy.
4. Things I would do if I were a billionaire: I would buy a house by the sea, an old beautiful one. Renovate it in an old style. Travel to Iceland and Faeroe Islands, Italy and USA. Live well and spoil myself but not that much, just a little. Enjoy life with my husband and children.
5. Places I've lived: Skövde, Strömstad, Uddevalla, Göteborg, Torslanda. (All in Sweden.)

6. I want to know more about these:
19hundra81
A mouse in a house

13 kommentarer:

Titti underkalas-eken sa...

Hejsan!

Vilka fina bilder du har på din blogg! Man blir alltid glad när man kommer in här! Kul att du antog utmaningen, alltid spännande att få veta mer om sina bloggvänner! Ha en bra dag! /kram

Drömrum sa...

Jättefina bilder!
Det är kul att läsa utmaningar, man får veta lite mer om personerna bakom bloggarna.
Ha det bra!
Kram
Helen

Lina sa...

Hej!
Skönt att höra att ni är på bättringsvägen efter olyckan! Hoppas att helgen varit bra! Vi har haft de lugnt och skönt med god mat och trevligt sällskap. Vädret var sådär, men man är ju en luttrad midsommar firare! ;- )

Kul att läsa svaren på utmaningen, de är alltid lika spännande att få reda på lite mer om de andra B-loggerskorna!

Du hade pluggat turism i Uddevalla, jag hade en kompis som pluggade där, ni kanske gick samtidigt? Känner du igen namnet Marielle? Kanske inte, men ibland är världen väldigt liten…

Må så gott & ha en bra vecka!
/Lina

Tidsmästarinnan sa...

Hej Mia, kul att få läsa mer om dig och vad fina bilder du tar... och din man också, jag har kikat in till honom med!
Vilket par ni är, lika kreativa båda två!
Kram!
/Susanne

Lotta sa...

Ganska roligt utmaning! Och fina bilder som vanligt! Angående pionerna, så jag har nog sett pioner att köpa i butiken.

Kram,Lotta

Linda sa...

hej!!
De är så roligt att läsa och se hur alla svarar..
Jättefina bilder du har...
Mvh Linda

marita blücher sa...

Hej Mia,
Tack för utmaningen - den är antagen och om du klickar in dig på min blogg så kan du läsa svaren på de 5 frågorna.
Ha det så gott.
Kramis/Marita

Hem & Lyckas Mia sa...

titti - tack tack, vad söt du är! kram

drömrum - tack! kram

lina - tack! jo tack, helgen var bra men som du säger - vädret kunde ju varit bättre. nej, det gick ingen Marielle i min klass..

tidsmästarinnan - tack, tack, vad gulligt! kram

lotta - tack! och tack för tipset om pioner, några andra hade också sett pioner i mataffären. kram

linda - tack!

Hem & Lyckas Mia sa...

marita - kul, ska kika in! kram

Snusilus o Sannibus sa...

Vilka härliga blombilder du visar :) Sån härligt somrig välkomstbild med jordgubbar! Mums! Kul att läsa lite mer om dig i utmaningen!
Ha en skön tisdag!
Kram, Susanne

Hem & Lyckas Mia sa...

snusilus - tack, tack - kram!

En Doft Av Lavendel sa...

Hej!
Vilka härliga bilder du visar!
Kul med utmaning, trevligt att få veta mera om den som döljer sig bakom bloggen =)

Ha de!
Kram Benita

Hem & Lyckas Mia sa...

en doft av lavendel - tack, tack! kram