måndag 30 juni 2008

Sommar med Ernst



Foto med tillstånd från TV4: Filip Cederholm/TV4

Sicken tur man kan ha ändå. Jag som sörjt att Sommartorpet inte längre sänds med Ernst Kirchsteiger får nu min dos av Ernst stillad för denna sommar likväl.

Under sex veckor sänds Sommar med Ernst som startar i TV4 ikväll då han ger sig ut i Sverige för att besöka svenskar i deras sommarhem. Inte nog med att de får celebert besök, de får även inredningstips och hjälp. Dessutom lagar Ernst mat, tilllagad på råvaror från trakterna.

I första avsnittet beger sig Ernst till Österlen där han besöker familjen Appelkvist. Här fixas sällskapsytor både ute och inne och dessutom blir det grillfest!

Missa alltså inte, ikväll i TV4 kl. 20.00.

Psst, imorgon börjar detta, missa inte! Och missa inte tävlingen HÄR

A tip for the Swedish televiewers. Don't miss the contest HERE


15 kommentarer:

Lina sa...

Hej!
Hoppas att helgen varit bra! Jag blev grundlurad och fick min möhippa i lördags. De var SÅ kul! Men gud va trött jag är, nästan mer idag än i går…

Utmärkelsen var du väl värd! De är alltid lika kul att besöka din härliga blogg! ;- )

Ja, oh vilken besvikelse sommartorpet var i år…De föll mig inte alls i smaken. Ernst är ju SÅ himla duktig och har så många härliga idéer, även om de kan bli lite väl mycket nakna fötter i bland! ;- )

Må så gott & ha en bra vecka!
Kram, Lina

Nygammalt sa...

Aha, vad trevligt...jag måste dock erkänna att jag aldrig "hann" kolla på sommartorpet, även om jag såklart känner till hysterin kring honom. Kan ju bli intressant att se fyrans program då.

Kram kram.

Karin A sa...

Hej Mia! Håller med om att han varit saknad i sommartorpet men jag får problem då jag vill se båda... :)

Ha en härlig vecka! Kram Karin

Ljuvligt Hemma sa...

Självklart ska man se Ernst ikväll!

S o F sa...

Ernst! ÄNTLIGEN!!

Han är bara bäst!

Varma ösregnshälsningar.

Annette sa...

Tur att Ernst kommer i TV så det blir sommar i år också :-) Jag tycker inte alls sommartorpet är bra utan honom och ska se på TV4 i kväll. Tack för påminnelsen.
/Annette

Lena Kristina sa...

Hejsan!

Jag är oxå så glad att det blev lite Ernst i sommar. Sommartorpet har blivit en sådan besvikelse

Nu får vi njuta i kväll

Kram LEna

Guldkant På Livet sa...

Hallå där Mia, va kul att du också basunerar ut Ernst program i kväll, visst har vi saknat honom! Denna man full av livsgnista, precis som jag känner! Även om man inte har samma förmåga: ) vilket vackert kors du har vunnit!! Mari.

C´est la vie sa...

Ny bekantskap för mig. Trevlig blogg :) och fina saker i din butik!

En Doft Av Lavendel sa...

Håller helt med dig om att det inte blir någon "riktig" sommar förens Ernst dyker upp i rutan..han är snygg oxå inte bara påhittig hihi =)

Ha de!
Kram Benita

Mamamekko / Vit design sa...

Nä Ernst får man verkligen inte missa =) Älskar hans härliga citat, han är för mysig.
Kram Mamamekko

Lilla huset på prärien sa...

Visst var det skönt att se honom igen!? Jag insåg att jag faktiskt saknat lille Ernst :)

Kram Jenny

Hem & Lyckas Mia sa...

lina - tack, den var fin. hihi, skoj med möhippan! tack snälla du.. nä, jag gillar inte alls sommartorpet med isabelle.. kram!

nygammalt - ja, då tycker jag du ska kika på fyran. kram!

karin a - då får du banda ;-) kram!

ljuvligt hemma - precis!

s o f - så sant!

annette - ingen orsak!

lena kristina - ja, jag har kikat de två första avsnitten på sommartorpet men gillar inte isabelle.. kram!

guldkant - bra att vi tipsade båda två! han är verkligen inspirerande.. tack!

c'est la vie - tack, tack!

en doft av lavendel - precis :-D kram!

mamamekko - ja, han är riktigt mysig och duktig på det han gör. kram!

lilla huset på prärien - ja, skönt att få sin abstinens stillad lite ;-) kram!

Mita`s hjørne sa...

Heisann...

Ååå den som hadde hatt TV4 du, da skulle jeg også kunnet følge med på Ernst... Ja ja...

Ha ei koselig uke...

Hem & Lyckas Mia sa...

mita - om du vill kan du betala en slant och se programmet på http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=642180
ha en skön vecka du också!