lördag 21 juni 2008

Pioner i blom





Bilder: Mia

Jag är hemskt sotis på alla er som har pioner i er trädgård. De är så otroligt vackra.. Pioner på hjärnan så bad jag mamma ta med sig några ned från deras trädgård när de kom på besök. För man kan inte köpa dem som snittblomma? Väl?

Nu är det sista chansen att anmäla sig till den utökade Vita Gåvor, endast en plats kvar i skrivandets stund!

I'm so jellous of you who have peonies in your garden. I've fallen in love with this flower.. I asked mum to bring me some when they visited me a few days ago. Can you buy them as a cut flower?

31 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Jag har planterat en Pion i trädgården men den har inte börjat blomma än. Har inte sett dem som snittblommor - tur att din mamma kan förse dig. De är verkligen vackra!

Kram Maud

Smått och gott hos Lina sa...

Ja pioner är så vackra! Vi har några i vår trädgård och det är jag glad över. Så fina pioner din mamma hämtade.

Kram Lina

Hwita Villan sa...

Jovisst kan man köpa pioner som snittbloma! Det gjorde jag bl.a. till min mans examen. Jättefint!

(Håller med - pionre är uuunderbara!)

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så vackra!! Jag vill ockå ha :)
Kram!

Hem & Harmoni Marie sa...

Så fint!
Gillar din nya banner...väldigt smakfull.
Och din vardagsfika..mums! Den skulle jag gärna komma på :)

Hoppas du får en fortsatt skön helg! Kram Marie

Kari sa...

Mine pioner har blomstret ferdig i haven, så jeg kjøpte snittblomster i butikken.

Proforma sa...

Ja, dom är vackra. Själv har jag vita pioner i min trädgård. Visst går det att köpa som snitt, titta på Blomsterlandet om du har det i närheten, de hade det där jag bor, häromdagen.

Guldkant På Livet sa...

Hallå där, wow, jag trodde jag var ensam online denna morgon: ) Jag skulle bara byta till ett kort litet inlägg tänkte jag... vilka vackra bilder Mia! Pioner är ljuvligt och det där zinkhuset du har där är så läckert!! Jo då, nog kan man köpa Pion som snitt men lyx är ju att ha dem i sin egen trädgård. Jag har inga heller. Planterade två förra sommaren så det lär väl dröja många, många år innan jag kan skörda mina egna, grannen har som jag sneglar avundsjukt på och jag vill inte be om att ta några, har aldrig känts aktuellt om man säger så...tur du har pioner hos din mamma! Det blev så vackert där i vasen! En mysig lördag önskar jag dig! Mari.

♥ Milda Maränger ♥ sa...

Hej! Jo visst kan man köpa pioner. Jag köpte mina på ICA maxi.

MiaMaria sa...

Så vackert med pioner!!!!

Ha´en fortsatt skön helg!
MiaMAria

Anna-Carin sa...

Hej, vilken fin blogg du har. Jag har lagt till dig som favorit för jag älskar inredning...pioner har vi på landet...de är fina...ha en bra dag

Ljuvligt Hemma sa...

Pioner är verkligen alldeles alldeles underbara!

Krabat sa...

Elsker pioner! Det er min favoritt ved siden av roser. Her i Oslo har jeg kjøpt noen i blomsterbutikken i buketter, men jeg har dessverre ikke mange i hagen min, ennå... Morsomt å lese bloggen din. Jeg har fulgt med deg i hele vinter, selv om jeg har hatt noen måneders bloggpause. God helg!

Lillian sa...

Hej har du själv tagit fotografierna med pionerna?Jag tycker att dom är helt underbara.

Kram från Lillian

Livet i byn sa...

Jag brukar köpa Pioner i trepack på Växtriket, Buketten eller Ica. De är underbara blommor och jag har två buketter just nu hemma hos oss.

~Livet i byn

Marres Hörna sa...

Hade jag haft en trädgård hade jag planterat pioner direkt...och syrén. Väldigt vackert!

Kram!

linnea-maria sa...

Jomenvisst är det så! Jag har två plantor hemma på gården men de blommar inte. Jag undrar om de inte behöver lite tid på sig....Doftpioner är väl underbart! /linnea-maria

Millas hem sa...

Så fint med pioner!
Fina bilder du tar!!!
Kram Camilla

Strandviks-Villan sa...

OJOJOJ - du är väl inte bara amatörfotograf?? Bilderna är ju som ur snyggaste inredningstidningen! Så fina möbler du har, skåpet, bordet, lyktan... Suck!
Ha en skön söndag!

Lilla Blanka sa...

Hej Mia!

Ja pioner är så fina tycker jag också. Jag har inte heller några i trädgården trots att vi har en "gammal trädgård" med alla andra gmala klassiker så hade de inte planterar några pioner..men vi får väl fixa det :)

Jättefina bilder! (ert vardagsrum?)
Ser så snyggt ut!

Kram
Mia (med bloggtorka)

Malin sa...

Hej

Jag har en pion i trädgården, men iår har den inte kommit ännu.
Vet inte om jag gått för hårt åt den med gräsklipparen för den står mitt i gräset. måste plantera om den nästa år.
Tänk om man kunde hinna med allt man vill göra.
Kram

Hemma hos Klara... sa...

Pioner är så vackra! Jag brukar "låna" några från mina föräldrars trädgård ibland...

Underbara bilder du visar!

Ha en bra vecka!
Kram Helena

Kristin sa...

Hej Mia!
Vilken härlig blogg du har. Jag kan gratulera dig till vinsten hos mig i min bloggtävling! Om du mailar till mig (adress finns på bloggen) så skickar jag presenten! :-)

PS, pioner har jag ibland sett som snittblomma på vårt Ica Kvantum!!! Då har jag genast köpt dem, 39 kr för 3 kvistar = ca 5-6 blommor = SUPERBILLIGT... men man vet aldrig när de kommer in, det är nackdelen. Jättefina bilder i alla fall, och vilket härligt bord och zinkkanna!

Kram och ha det bra!
/Kristin

stina sa...

Ja pioner är verkligen vackra! Gick hem till mina föräldrar i dag för att plocka ....men tyvärr så hade dom blommat ut!!!
Ser att du har likadant vitt skåp som jag har "! Mitt har börjat få ett flertal gula fläckar ....antar att det är kvisthålen som syns ! Jättetrist! Har du upptäckt det på ditt skåp.``????
Kram Stina

En inredoholic sa...

Jag håller med.. underbara pioner. Har heller inga i trädgården. Dock har jag en söt granne som kikar in då och då med en bukett pioner från hennes trädgård. Söt så..

Kram
jannice

Sofia sa...

Visst är det fint med pioner. Mina har nyss slagit ut och idag plockade jag in några och blandade dom med hunkäx. Blev en jättefin, romantisk bukett.
Visst går det att köpa pioner som snittblomma. Brukar till och med finnas i mataffären här hos oss.

Ellas Inspiration sa...

Vilka underbara bilder! Älskar Pioner!

Ha en härlig måndag!

Kram Karin

Hem & Lyckas Mia sa...

Tack alla!

anna-carin - tack, vad roligt!

krabat - tack snälla, kul att du följer mig!

lillian - jo, jag har tagit bilderna själv. tack! kram

strandviks-villan - jo, jag är bara amatörfotograf men tusen tack för berömmet!

lilla blanka - jepp, det är från vårt vardagsrum. kram

kristin - gud vad roligt, stort tack! har mailat dig. kram

stina - ja, *suck* vårt soffbord har en gul fläck (som tur nog döljs av löparen) och skänken har två. Skåpet har (peppar peppar) ännu inte några men det kommer väl säkert. förmodligen kvistarna ja, helt sanslöst dåligt! kram

Vita hjärtan & rosa drömmar sa...

Hej!
Jättefina bilder, du har det så fint hemma! Läste lite om problemen ni haft med Vita gåvor och att en del inte kommit fram med posten. Vad tråkigt, men man verkar inte kunna lita på posten idag. Jag har ofta blivit "utan" post som jag vet blivit skickad till mig och då har det varit vanliga brev så att säga. Fast å andra sidan har jag skickat och fått en hel del från Tradera försäljning/köp och det har faktiskt alltid kommit fram.
Kram Malin

Laila sa...

Ja pioner är underbara. Har en buske i trädgården med rosa blommor liknande dem du har på bild. Det sades att de inte skulle blomma på många år efter att den var nyplanterad, men min blommade redan året efter - har haft den minst 15 år nu.

Hem & Lyckas Mia sa...

vita hjärtan - ja, visst är det skumt med posten idag! så trött på att paket inte kommer fram men vad ska man göra? anlita brevduva? ;-) kram

laila - låter härligt och kul att den ville blomma så snart!