måndag 9 juni 2008

Boktips




Bilder: Mia

Så har då äntligen fortsättningen i Camilla Läckbergs succéserie om Fjällbackapoliserna kommit ut. Sjöjungfrun är en av de bättre böckerna hon skrivit. För er som följer Patrik och Erika kommer inte bli besvikna, de dyker upp även i denna bok och nu väntar Erika tvillingar med allt vad det innebär. Maja ska alltså bli storasyster.

Fallet i denna boken är lite speciellt. Som vanligt betyder det förflutna mycket i Läckbergs deckare och likaså här. En försvunnen småbarnspappa hittas fastfrusen i isen och Patrik och hans kollegor får ett nytt fall att lösa. Mer tänker jag inte avslöja för er som tänker läsa boken. Men denna gång slutar Läckberg boken med en cliffhanger, minst sagt spännande och det blir en lång väntan tills nästa bok utkommer!





Finally the latest book from Camilla Läckberg is released in the serie about the polices in Fjällbacka (on the west coast of Sweden). The new book, called Sjöjungfrun in Swedish (the Mermaide) is one of her better books. For you who have read the earlier books you will be keep following Patrik and Erika and now they're expecting twins.

The case in this book is a bit special. As usual the past means a lot in Läckberg's books and so in this one. A father to two small children disappears and is found in the sea. I don't want to reveal so much more in case you want to read the book. But this time Läckberg finish the book with a cliffhanger which makes the waiting for the next book even harder!

25 kommentarer:

Mari sa...

Go morron vännen!

Åh, jag fick min Läckberg i postlådan för några veckor sen, men jag håller på med en annan bok som jag försöker dra ut på så man har o läsa lite då o då! Jag har TYVÄRR en viss förmåga att sträckläsa mina böcker o det e så trist! Precis som man stressåt i bamba som barn!*fniss*
Vilket hem hon har Camilla - så himla fint!

Vi har bud på huset, fast budgivningen inte ska vara igång förän efter tisdag då sista visningen ska vara! Och jag fick precis ett mejl om en stor tvåa i Linnestan, högst upp i huset med två balkonger...öh, tänkte jag - det e någon som vill driva med oss??
Annars söker jag hela 29 lghter i innerstan mest faktiskt, eftersom vi förmodligen bara mellanlandar, vårt sökande efter Amhult kommer ju vara aktivt ändå...fast...hamnar man i Linnestan...

Önskar dig en ny, härlig o innehållsrik vecka!

Puss o kram!

Stämningsfullt sa...

Hej!
Tack för tipset! Själv läser jag Stieg Larsson just nu.
Kram!

Lilla Blanka sa...

Hej Mia!

Tack för tipset!
Just nu längtar jag till semestern då jag kan frossa i böcker :) Är en sån där person som sträckläser..så på semestern brukar det bli några böcker *hihi*

Kram & ha en fin dag!
Mia

kattis sa...

Åh, väntar de tvillingar? Jag väntar på att boken ska komma ut i pocket, men det tar ju tid... *suck* Stora böcker tar så stor plats och är tunga. Dessutom läser jag mycket på bussen och då är pocket smidigt att ha med! :D

Snusilus o Sannibus sa...

Hej :)

Kul med en ny bok! Jag fick en bok av henne med någon tidning någongång men tyvärr så läste jag aldrig klart boken, den fångade mig liksom aldrig. Har precis läst Swing It! av Linda Unnhem och den var lite finurlig. Lite strandroman men ändå med en bakomliggande tankeverksamhet. Annars är jag svag för Coelho måste jag säga... Nåja... vad snyggt kök du har :) Vi funderar på det omvända i badrummet, vitt kakel och ljusgrå fog. I köket blir det också vitt kakel. Är helt såld på det vita (och har väl alltid varit egentligen). Tack för tipset om Kockredskap också! Mycket fint där! Ha en fin måndag!
Kram, Susanne

Zoey sa...

Åh, den boken vill jag verkligen ha! Och vad är det den andra heter - något med mandelblom - står oxå på önskelistan.

Hem & Lyckas Mia sa...

mari - ja, jag gör tyvärr också sådär med böcker som är bra - sträckläser och så är de slut på några dagar. nu lyckades jag hålla på sjöjungrun i sisådär en vecka, nog rekord faktiskt när det gäller hennes böcker. annars brukar det gå fortare :-D jöss, i linné, gud vad spännande! håll mig uppdaterad snälla ;-) kram!

stämningsfullt - ingen orsak ;-) kram!

lilla blanka - ja, då törs jag säga att du kommer sträckläsa denna också ;-) kram!

kattis - ah, på så vis. ja, pocket är bra även om jag brukar köpa inbundna. lite väl lyxigt kanske men asch, det är inte så ofta jag köper böcker så det har bara blivit så.

snusilus - låter hemskt snyggt med planerandet av ert kök, hoppas på bilder! ha en skön kväll, kram!

zoey - ja, du tänker på snöstorm och mandeldoft? har den också men den är inte lika bra, vet inte men den föll mig inte riktigt i smaken faktiskt..

Living White sa...

Jeg sov fra 06.30-07 og på jobb var vi 3 stk i minus så jeg satt i ett fra jeg kom til jeg var ferdig.

Da jeg stod opp i 05 tiden og så at det snedde, trodde jeg at jeg bare var så trøtt at jeg fantaserte, men jeg måtte klistre meg til ruta, tvinge øynene opp, å da så jeg at det var realitet!!!!

Akkurat nå er det hett på terassen, HELDIGVIS, hadde det vært skiføre nå tror jeg at jeg hadde hoppet på havet....

Hemma på Landet sa...

Hej sötis!

Själv hinner jag aldrig läsa. Förr läste jag väldans mycket.

Jo du...idag blev det nästan ambulans. Det är bara så att jag förstår nog inte själv hur sjuk jag är.
När ska man lära sig det då?

Puss

Ellas Inspiration sa...

Tack för tipset!

Kram Karin

alidas sommaräng sa...

Tack för boktipset då ska jag beställa den direkt så jag har något bra att läsa i sommar!Sommaren är ju en perfekt tid att läsa på. Kram Laila

Ekebo sa...

Jag längtar tills jag har Läckbergs nya bok i handen. har önskat mig den i present och jag fyller om några dagar.... hoppas , hoppas jag får den. kram malin

Guldkant På Livet sa...

Den boken verkar bra,tack för tipset! Man har hört och läst mycket om Camilla sista tiden, verkar vara en go tjej och fint hem hade hon med! Mari.

majsan shabby chic sa...

Vad bra har beställt den som lyssnarbok så vi kan lyssna tillsammans på bryggan i sommar...Kram på dig/Majsan

White Season sa...

Tack för boktipset, den kan det garanterat bli under semestern, just nu räcker inte minutrarna till :-)
Kram Malin

hemtrevnad marie sa...

Ååå, jag önskade mig den boken till Mors dag...men den hade tydligen inte kommit ut då...
Stäckläste hennes tidigare böcker och har verkligen väntat på denna .....liksom på Mari Jungstedts...och Jan Mårtensons böcker....
Har just börjat igen på blocket av karin Wahlberg....men somnar efter två rader....det blir ju så sent nuförtiden när man bloggar!!hihi!!
kram

Petra sa...

Gör en liten snabbvisit och hoppas allt är bra med dig? Åh, ljuva böcker - DET saknar jag! Har dock mina storstilade planer när jag blir en glad pensionär - DÅ ska det läsas jäklar i det och skaffa mig en liten myspys-vovve, en lurvig sådan med andra ord!
Sköt om dig!
Kramiz
Petra

Hem & Lyckas Mia sa...

living white - oj, hjälp vad lite du fick sovit.. hoppas det vänder för dig. kram!

hemma på landet - nä, jag läser mest inredningstidningar numera tyvärr men nån bok ibland kan det bli. ojoj, ta hand om dig gumman, kram!

ellas - ingen orsak, kram!

alidas - ja, den är en bra semesterbok helt klart! kram!

ekebo - håller tummarna för att du får den ;-) grattis i förskott, kram!

guldkant - ja, hon verkar vara en bra tjej!

majsan - ah, smart! kram!

white season - så lite så ;-) kram!

hemtrevnad - *fniss* ja, det är lätt att fastna i bloggträsket ;-) kram!

petra - *fniss* låter skönt med pensionärslivet ;-) kram!

MiaMaria sa...

Hej Mia!

Hoppas allt är bra och att d får en skön vecka!

Tack för boktipset, kanske jag snart tar mig tid för att läsa....har inte gjort det på många år....

Ha´det bra!
MiaMaria

Karna sa...

Takk for tips, høres ut som noe jeg kunne like dette...

Hwita Villan sa...

Haha, ja men det är väl skönt att ens problem är av den kalibern - om pellisen har blommat mycket eller lite :D.

Å^h jag önskar att jag orkade läsa lite böcker... kanske en dag...

Marie sa...

Visst var Sjöjungfrun bra, jag har också läst den! Slutade verkligen med en riktig cliffhanger, längtar redan tills nästa bok kommer ut!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Lina sa...

Hej!
Ja, visst är Läckbergs böcker bara SÅ bra!!! Jag ligger efter och läser Tyskungen nu för fullt för att snart kunna sätta tänderna i den senaste! ;- )

Jag har en liten utmaning till dig, kika in hos mig så får du se!

Må så gott!
/Lina

HVIDT-WHITE sa...

SÅÅ fin blogg du har - blev så misundelig på dine ting, som er så fine. Naturligvis får du linke til min blog - håber det er ok, at jeg linker til din også?

Kram Pia

Hem & Lyckas Mia sa...

miamaria - ingen orsak ;-)

karna - ja, det tror jag absolut!

hwita villan - ja, precis, haha!

marie - ja, det blir en lång väntan *suck* kram!

lina - ja, då har du mycket trevlig läsning framför dig ;-) tack snälla för utmaningen, ska sätta tänderna i den strax.

hvidt-white - tack snälla! ja, visst får du länka, bara roligt! kram!