tisdag 24 juni 2008

Premiärgrillning







Bilder: Mia

Årets premiärgrillning blev på 6 juni, nationaldagen. Lite enkelt med korv och bröd men ack så gott.. Har ni testat Gøls korvar? Vi valde tzatziki och jöss vad god, mycket smak. De har fler smaker men nu minns jag dem inte i skrivandets stund tyvärr.
Vi hade glömt att köpa hem öl så det blev lite nyttigare dryckjom i form av Minute Maid men läskande god i värmen! Och självklart lite tårta på maten men denna gång fuskade jag, köpte färdig.. Har inte blivit något mer grillande men hoppas på bättre väder återigen så det går att sitta ute och mysa!

The first time for barbeque was June 6th, the national day of Sweden. We made it simple with sausages but new ones. Have you tasted Gøl's? We choosed the taste tzatziki and boy, tha't was really nice! They have more flavours but I don't remember which ones now unfortunately.
We forgot to buy beer so we had something more healthier, Minute Maid, a fruit drink. It was a great drink in the hot sun. And of course some cake for dessert but this time I cheated, it was bought.. ;-)

16 kommentarer:

Drömrum sa...

Vilka läckra bilder! Tack för tipset! Ska prova det!
Ha det bra!
Kram
Helen

Lotta sa...

Mums! Det där kan vi testa då vi åker till Sverige på fredag (för har inte sett såna korvar i Finland..)

Du får så vardagliga saker att se så vackra ut i dina bilder!

Kram, Lotta

Hanna sa...

Tårtan ser så god ut! det är en av mina favorit faktiskt ;).

Jag har tagit del av din utmaning, det är ganska roligt att svara på sånt ;). Tack så mycket!

Hoppas att vädret är med oss så att det blir fler grillstunder och mys!

Ha det så gott! Kram Hanna

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilka snygga och suktande bilder :)
Kram!

Titti underkalas-eken sa...

Hej!

Grattis till vinsten på "I mitt paradis" blogg! Korvarna såg smaskiga ut! Ha det bra! /Kram

Evelina sa...

Hihi...grillad korv och prinsesstårta! Sicken blandning, Mia :-)

Stina sa...

Så frestande det ser ut!! Hoppas det blir bättre grillsommar i år än förra året då vi köpte ny grill som ej blev använd.
Kram

Jorunn sa...

Mmmmmmmmmmm, det så fristende ut.
Jeg har noe til deg på min blogg maria.
God sommer!
Kram, Jorunn

kattis sa...

Första bilden var riktigt läcker! :) Blir SÅ sugen!!

Sublim Design sa...

Vilka smarriga bilder, det är ju så gott med grillat.Vi får hoppas på mer sol, bara...
Ha det gott
/S

tinaminastina sa...

Härliga grillbilder!Den tårtan är sååå god..

kram/tina

marita blücher sa...

Låter smarrigt - tzatziki är en stor favorit hos mig. Tårtan ser inte så dum ut den heller. Hoppas precis som du att värmen snart återvänder så att grillen kan tas i bruk igen.
Tusen tack för din gulliga kommentar på min blogg.
Kramis/Marita

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Tusen takk for koselig kommentar...

Pølser og kake, det så jo bare helt hærlig ut da...

Ha en koselig kveld og uke...

Madeleine sa...

Hej! Vad kul att jag hittade din blogg, så fint du har. Vilka bilder, wow, du är verkligen duktig på att fotografera. Hälsningar Madeleine

Staket & Designkonsulterna sa...

Hoppas att det blir mycket grillning i sommar och väntar otåligt på de ljumma kvällarna. Fina bilder och jag känner lukten ända hit.

kramar från mig...Annelie.

Hem & Lyckas Mia sa...

drömrum - ingen orsak ;-) kram!

lotta - ja, suveränt god var de.. tack snälla, kram!

hanna - samma här :-D skoj att du valde att gå vidare med utmaningen! kram!

stämningsfullt - tack! kram!

titti - tack! kram!

evelina - hihi, jo, men god! ;-)

stina - tack, ja, hoppas att regnet snart slutar falla.. kram

jorunn - tack! å vad skoj, tusen tack! kram!

kattis - tack!

sublim - tack! ja, precis..

tinaminastina - ja, verkligen..kram!

marita - tack själv! kram!

mita - tack själv! ha en skön vecka!

madeleine - å tack snälla!

staket - ja, jag också.. tack, kram!