lördag 3 maj 2008

Wilma kom med Vilma




Bilder: Mia

Vid ett besök av ett kompispar med deras barn för några dagar sedan så fick vi en korg med godsaker i, däribland dessa knäckesticks. Tror jag sett dem förr men aldrig smakat. Söta flickan Wilma överräckte självklart korgen med Vilmas i ;-)

Det är inte mycket kvar av dessa kan jag meddela. Ack så gott med lite phiadelphiaost på! Som tur är har vi en butik i närheten som vi kan besöka för att köpa mer. Handgjorda utan tillsatser - gott alternativ till bröd/knäckebröd/grissini på bordet. Vi fick smaken Svart & Vit men finns en rad andra att prova. Värt att testa alltså!

A few days ago we had guests. And these guests brought a basket with deliscious things in, for an example these crisp breads. I think I've seen them before but I've never tasted them. The cute little girl namned Wilma wanted of course to hand over the basket with the crisp breads in it, since the breads and girl have the same name. ;-)

Well, we have now ate them all, a taste of heaven! Lucky us - we have a store not far away that have these breads. They are handmade without any improvers. A nice alternative to bread. We recieved the taste Black & White but there are several other flavours to choose between. Try them, they can also (besides Sweden) be bought in Germany and Belgium now!


20 kommentarer:

Anonym sa...

HEJ!
TACK snälla Mia för dina goa ord den norska bloggen. Jag rodnar!! :)

Usch och fy för pollenallergi, man blir så trött både av allergin och av antihistaminerna. Har haft pollenallergi tidigare men det har sgs försvunnit nu. Skönt!
Hoppas du börjar må bättre snart!!

Sen frågade du inne på min blogg om jag e fotograf ... NEJ är svaret :) Är nog bara en glad amatör med en billig 100 euros kamera. Men drömmer om en riktigt systemkamera nån dag ... Ja det finns ju så mycket man vill ha ... lite i taget ;)

Ha en skön lördag, själv ska jag iväg och jobba, men det ska nog gå bra det med :)
kram/ruffa

Gårdsromantik sa...

Så mumsigt det såg ut - måste pröva. Kanske ett nyttigt alternativ till chips?

Idag skall jag på Sveriges största loppis!

Kram Maud

Karin A sa...

Mums! Vi fick också Vilmas knäckebröd i en presentkorg. :) Det är verkligen gott. Ha en fin lördag! Kram Karin

Ps. Tack för peppande ord angående olivträd. :)

Smått och gott hos Lina sa...

Så trevlig present ni fick. Gulligt att knäckebrödet heter Vilmas och ges av Wilma också :-)

Tack för den snälla kommentaren i min blogg :-)
Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Spännande! Dem har jag inte provat!

Kram Annica

Inredningsbloggar sa...

ÅÅ ser ju smarriga ut !!!!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

mamma-millan@live.se
maila får du inbjudan till blogg om du vill!

Hem & Lyckas Mia sa...

ruffa - tack, min allergi har också blivit bättre även om den inte har försvunnit så ska jag väl inte klaga, många har det betydligt värre än mig. för att inte vara fotograf tar du underbara bilder! ha själv en skön lördag, kram!

gårdsromantik - oj, vad kul, hoppas du får shoppa en massa! kram!

karin a - ja, visst är det gott och så lyxigt att få en korg med gott i. kram!

lina - tack själv vännen, kram!

mitt liv - testa, kanongott! kram!

millan - mailar dig!

Strandviks-Villan sa...

Hej! Har kikat runt här och måste ösa massor med beröm över dig - vilken otroligt fin blogg du har! Den har sånt stort "utbud", vackra bilder, bra tips - allt! Tack!

Mari sa...

Tack gumman - du e världens gulligaste! Värmer gott!!!

Och gud va fint med skåpet i badrummet - passar ju som handen i handsken! Perfekt!

Önskar dig e go lördagkväll!

Kraaaaam!
/Blivande grannen...förhoppningsvis!

Snusilus o Sannibus sa...

Ooh vad mumsiga de såg ut :) Mmm smaskigt med Philly på! Ha en skön lördagskväll! :)
Kram, Susanne

MiaMaria sa...

Hej!

Men det ser och låter så himla gott.
Då kanske man får försöka få tag på en Vilma...

Må så gott!
Miamaria

Ann sa...

Hej Mia!
Tack för din kommentar på min blogg! Jag är ju nybörjare, så jag blir överlycklig när någon tittat in där :-) Det var ju vitrinskåp vi "pratade" om, tycker inte att du behöver nåt tyg innanför glaset, för du har ju så himla fint i skåpet! Jag får ta och städa lite så behöver jag kanske inte heller dölja innehållet ;-)

Kram,
Ann

Hem & Lyckas Mia sa...

strandviks-villan - men oj, vad snällt, tack söta du!

mari - tack söööta du! ha en skön kväll, puss å kram!

snusilus - kan försäkra dig om att så var fallet ;-) tack detsamma, kram!

miamaria - jättegott!

ann - nej, jag tycker inte du heller ska ha tyg för visst är det kul att kunna visa upp fina ting! men tack snälla för komplimangen ;-) kram!

Hanna sa...

Hej! TACK snälla för dina goa kommentarer! du är så rar =)

Jag kommer inte att sluta blogga, men just nu känns det inte så roligt efter allt som hänt...

Det som har hänt är att han mår väldigt dåligt själv, han har typ gått in i väggen, det har varit lite väl mycket för honom med allt bygget osv... och det som sårade han var att jag hade tagit honom för givet många ggr..och i stället för att prata om problemet så flyr han i stället och gör slut...

Han har väldigt svårt för att prata och lösa problem...det är väl kanske ingens fel att det har blivit så här.. men jag är ju den som kämpar för mitt och verkligen kan prata för mig och lösa problem som uppstår, mendans han är tvärtom...

Och när jag sårade honom omedvetet så svalnade hans känslor för mig som man givetvis kan förstå...man tycker bara att han skulle ha pratat med mig så hade allt varit löst.. och hade inte detta hänt så hade vi varit tillsammans än, så sa han till mig ialf...

Nu har vi sagt att vi ska vara kompisar ett tag och se vad det leder till när vi bor på två olika håll...antingen är vi kompisar eller så blir det vi igen.. det är ingen som vet idag :).

Tack SNÄLLA för att du bryr dig.. du kanske förstår sakerna bättre än jag ;).

Ha det så gott och ha en trevlig lördag!

Kram Hanna

Hemma hos Klara... sa...

Ser riktigt smarrigt ut, måste prova, såg att det fanns och köpa även där jag bor.

Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Helena

Something White sa...

Dear Mia, thank you so much for your kind visits! I must admitt that I haven't been visiting you for quite a long time, but my blog-list is so long and I jump so many times from one blog to another, that I sometimes don't remember anymore where I've been or not! :D
But I appreciate that you continue to come to 'Something White' to make me think about visiting you as well. I love your olivetree! I wonder if such a 'southern' tree would survive in our wet and cold Belgium as well :D
Have a good Sunday, love, Marjolijn

Hem & Lyckas Mia sa...

hanna - svarar dig i din blogg! kram!

hemma hos klara - ja, testa! kram!

something white - it's ok, I don't mind if you don't write a comment but I do get happy that you sometimes visit my blog ;-) I definitely think that you as well can get an olive tree, it's quite wet here too ;-) love, Mia

Fredrik sa...

Så gott det ser ut! vad är det?

Kära Stina sa...

mmm wilmas knäckebröd är så gott att man börjar undra om det verkligen är nyttigt också :p Såå fina bilder och man blir så inspirerad här! Det kliar i fingrarna, nu vill jag ha sommarledigt å pyssla. Ha de gott, Kram Kerstin

Hem & Lyckas Mia sa...

fredrik - smala knäckebröd!

kära stina - tack, tack! kram!