onsdag 28 maj 2008

Sommarsött







Bilder: Mia

När Flittiglisene gjorde ett reportage om mig för en tid sedan så slog det mig att jag varit dålig på att visa vårt kök. Vet inte varför det blivit så, kanske delvis för att jag drömmer om det där lantligt vita medan vi har ett gråblått med inslag av ek. Inte alls dumt det heller naturligtvis och idag har jag lärt mig att tycka om det - det är stilrent och enkelt. Därför kommer jag att börja visa lite mer härifrån med start med min sommarsöta ommöblering i den vita hyllan!

When the blog Flittiglisene made a coverage about me a while ago it struck me that I've been bad at showing our kitchen. I don't know why, maybe partly because I'm dreaming about that lovely white kitchen while we have greyblue with elements of oak. Not bad of course and I've learned to like it - it's modern and simple. Therefore I'm starting up photos from the kitchen - starting with my Summer sweet change-round in the white shelf!

30 kommentarer:

Inspiration i vitt sa...

Hej:men vilka fina bilder du visar från ditt kök verkligen.Har inte varit inne på din sida förut,är ganska ny i bloggvärlden.

Har äntligen tagit mod till mig att starta en egen blogg.Om du vill titta in så är du VÄLKOMMEN: Måste kika lite till hos dig. Kram/IngelaB.

Zizzi sa...

Vad fint! Jag blev helt kär i din vita hylla och dess innehåll!
Kram cissi

Anna sa...

Jättefina bilder! Gillar din hylla med lådor jättemkt, jag vill också haaa :)

Lotta sa...

Så fint det var på hyllan!

Klart att inte allt behöver vara "lantligt"! Fast jag själv försöker få det att bli lantligare överallt här hemma.. Men vissa grejer är ju inte så lätta att ändra på. Som kök och badrum t.ex. Ska bli roligt att se ditt kök!

Kram,Lotta

Karin A sa...

Vilka härliga sommarbilder från ditt kök! Hyllan och allt som står där är ju underbart. :) Gillar allt från Greengateskålarna till hushållsvågen. Vill se mer! ;) Ha en härlig dag! Kram Karin

Mari sa...

Åh, vad många fina kort du lagt ut på detaljer i köket!!! Vad roligt! Greengate skålarna e ju så fina , tror jag ska införskaffa mig såna!

Från det ena te det andra - jag bytte bild på min, OBS!, hemsida och vips var min pressbild på mig själv bytt på min blogg?!? Hur gick det te då?
Jag tänkte du som har lite erfarenhet kanske vet mer än jag...

Nu var vårt hus ute i gp i måndags, jag tror det dyker upp på hemnet idag - trycket o intresset för det var/är stort sa mäklarn igår! På fredag ska vi kontakta Bostadsbolaget o väääädja om en lght!;) Känns overkligt!!!

Ha en go dag kära Mia!
/Mari

MiaMaria sa...

Hej!

Vilken vacker hylla....

HA´det så gott!
MiaMaria

linnea-maria sa...

Hejsan vad fint du har gjort i köket. Fräscht. Och så har du Leilas kokbok. Jag som aldrig tittar på tv har inte riktigt fattat hennes storhet men jag tror jag ska köpa någon bok av henne så kanske jag också trillar dit :)
/linnea-maria

Inredningsgalen sa...

Gud vad lantig och härligt. Gillar att man kan visa upp vad man har i skåpen istället för att gömma det!!

Linnestinalund sa...

Vad länge sedan jag tittan in här och vad mycket fint du visar!
Ha en skön början på sommaren!

Lilleflittig sa...

Hei!

Lage favicon er ikke så vanskelig, men jeg tror du er nødt til å laste den opp på en ftp-server. Jeg er ingen ekspert, men hvis du ikke har ftp-server, vet ikke jeg hvordan du kan gjøre det.

Beklager at jeg ikke vet noe mer, kanskje noen andre kan hjelpe deg?

Stilig side, forresten :)

Millas Mirakel sa...

Åh, ljuvlig liten hylla du har med vackra saker !!
Det är ju det som är charmen, att blanda gammalt med nytt. :)

kram Camilla

Hem & Lyckas Mia sa...

inspiration i vitt - tack! ska absolut kika in till dig. välkommen till bloggvärlden, kram!

zizzi - tack! kram

anna - tackar!

lotta - nej, precis, det går ju inte överallt, särskilt inte i en HR då.. tack! kram

karin a - tack söta! kram

mari - men vad konstigt med presbilden! pröva att byta i bloggen och se vad som händer.. spännande med ditt hus, ska kika på hemnet efter det ;-) håller tummarna för er med lägenhet! kram

miamaria - tack!

linnea-maria - tack! kika på henne på onsdagkvällarna så trillar du säkert också dit ;-)

inredningsgalen - tackar! ja, precis, skulle vilja ha mer öppna hyllplan men tja, HR och då är det ju inte lätt..

linnestinalund - tack och tack detsamma!

lilleflittig - jo, maken har ftp-server så det borde ju då gå.. tack!

millas mirakel - tack, tack! kram!

Guldkant På Livet sa...

Du har ett ljuvligt kök med så mycket vackra detaljer och du är en fena på att fota! Så somrigt och fint du hade i din gulliga hylla, kakboken,fina burkar mm, jättemysigt! Mari.

Vävra Keramik sa...

Vilken ordning ni verkar ha hemma hos er, ibland blir jag sugen att starta en blogg om alla mina dammråttor, tills dess bloggar jag vidare om keramik... Kram Helen

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så mycket fint du har på din hylla :)
Ska bli kul att få se mer av ert kök!
Kram!

Lilla Blanka sa...

Hej Mia!

Vilka otroligt fräscha köksbilder!
Den vita hyllan är helt underbar..och alla detaljer är så fina!

Skall bli kul att se fler bilder :)

Kram och ha det så bra!
Mia

Lantlivs Anna sa...

Dagens rubrik var verkligen klockren! För bilderna du visar är ju verkligen sommarsöta!

Hannas form sa...

HEJJJJ!

Å, så många vackra saker...vilket hem du har...såg repotaget, så roligt!!!!

Hoppas att allt är bra med dig, du är alltid så gullig!!!Ha det gott vännen!
Hanna

Mari sa...

Tjo!

Vi önskar en trea, men vi har ställt oss på en fyra med!:) I morgon åker vi te kontoret o frågar hur det går, lite för o visa upp oss o vårat stora intresse med!;) Håll tummarna gumman!

Puss o kraaaam!

Lina sa...

Hej!
Vilka fina bilder du visar från köket! Här blir man inspirerad! ;- )
Jag fick tag på min mandelkvarn igår på loppisen! Jippi!

Twins utförsäljning är väl lite interna så att säga, men vi kan väl se när de är dags nästa gång! ;- )

Vi gifter oss den 23/8! De närmar sig…

Trevlig helg!
/ Lina

Designe sa...

Vilken söt hylla med söta saker i!
Superfin mandelkvarn från Lilla Blanka oxå och fint dokumenterat av dig, superfina bilder! Kram :)

Hem & Lyckas Mia sa...

Tack snälla ni, jag rodnar och bugar ;-)

mari - håller tummarna och ska tänka på er imorgon, spännande! puss å kram!

lina - ah, på så vis, det fattade inte jag att det var lite internt sådär. men kul att du fick hänga på, hoppas på nya fynd nästa gång för dig! roligt med ert bröllop, grattis i förskott om jag glömmer säga det sedan!

Drömrum sa...

Vad fint du har i köket! Vill se mer! :-)
Jag tycker termosen är så söt!
Trevlig helg!
Kram
Helen

Drömrum sa...

Vad fint du har i köket! Vill se mer! :-)
Jag tycker termosen är så söt!
Trevlig helg!
Kram
Helen

fru Pink sa...

Den hyllen var superfin! kjøkkenet ser topp ut, akkurat som alt annet i hjemmet ditt:)

Petra sa...

Hejsan snäckan!
Oj, tiden går fort och det var tydligen länge sedan jag var inne på din blogg.... Sorry, men å andra sidan desto me att läsa, haha... Kökshyllan var ljuvlig med alla dess burkar etc, brödburken skvallrade att den ville minsann bo hos mig här i Skåne!
Ha en härlig helg!
Kramiz
Petra

Hem & Lyckas Mia sa...

drömrum - tack! trevlig helg, kram!

fru pink - tack snälla!

petra - hej vännen, tack söta du.. trevlig helg, kram!

En Doft Av Lavendel sa...

Vilka fina saker du har i den vita söta hyllan!!!

Kram Benita

Hem & Lyckas Mia sa...

en doft av lavendel - tack snälla! kram!