lördag 31 maj 2008

Rent hus!





Bilder: Mia

Maken har nog kommit över det faktum att vi numera är med rosa skurhink fast han ältat det länge. ;-) Men för att fortsätta på ämnet städ så har vi införskaffat lite roliga medel. Isabella Smith's Maison Belle är underbart och jag köper gärna fler artiklar. Dessutom är det miljövänligt! Glas/spegelputs och medel till att göra rent det dummaste av det dumma - mikrovågsugnens rostfria yta som visar upp varenda fingeravtryck. Men medlet funkar fint!

Vi har en söt gammal borste med skyffel, en minivariant som jag gissar på att den använts till att borsta av smulorna från bordet. Använder den aldrig utan den har mest blivit dekoration, skoj detalj tycker jag!

Och slutligen doftsprayen som jag ibland sprutar lätt inför ett besök eller bara efter en städning för att det ska dofta gott och fräscht. Doften är Yankee candle's Splash of rain, regnstänk som doftar just fräscht och gott. Maison Belle's medel (finns även i svenska butiker såsom Cosas och Russinnet) doftar också ljuvligt, apelsin/rosmarin och grönt te/salvia. Nog för att såpa luktar gott men dessa slår den med råge!

I think my husband has gotten over the pink mop bucket now. But to continue on the subject, we have bought some fun articles. The brand Maison Belle from Isabella Smith is lovely and I would like to buy more products. It's environmental friendly. A product for cleaning windows and mirrors and another to clean the stupidest thing of them all - stainless surfaces like our microwave oven. It sure works nice!

Isn't the old brush and shovel cute? A small one, I guess it has been used for breadcrumbs on the table. We never use it but it's a fun thing to have. For decoration use only!

Finally the home fragrance spray that I sometimes use before we have guests or after the cleaning. The fragrance is Splash of rain from Yankee candle, it smells exactly as it sounds! The products from Maison Belle smells lovely as well; orange/rosemay and green tea/salvia. Regular soap sure smells nice but this is just lovely!

29 kommentarer:

Leva som jag sa...

Har länge sneglat på produkterna!!
Kramar på dig
M

Zizzi sa...

Visst är de fina! Har länge funderat, men nu har jag funderat klart när du skriver att de fungerar bra!
Kram cissi

Gårdsromantik sa...

Ser att du har samma teknik som jag - vänj de stegvis vid förändringar.

Min käre make skulle få fnatt om jag kom med rosa skurhink och dofta gott i hemmet flaskor på en gång.

Kram Maud

therre sa...

Fint :)

YC-sprayen använder jag också flitigt före besök, fast jag kör med Cotton Linen :)

Stämningsfullt sa...

Åh vilka underbara städartiklar! Måste göra det mycket roligare .)
Ha en bra dag.
Kram!

Zizzi sa...

Du har en utmaning på min blogg....
Kram cissi

Zoey sa...

med såna städgrejer blir det ju ett nöje att städa :D

Hem & Lyckas Mia sa...

leva som jag - kram!

zizzi - ja, jättefina, verkligen bra!

gårdsromantik - hihi, jepp, den funkar ju ;-) kram!

therre - ja, ville också ha cotton linen men den var slut när jag skulle handla så då blev det splash of rain. luktar vansinnigt fräscht!

stämningsfullt - jepp ;-) kram!

zizzi - spännande, ska in o kika..kram!

zoey - absolut!

Camillas nya hem sa...

När jag köpte rosa bajspåsar blev min fjantig, han vägrade plocka upp efter hunden om jag inte köpte nya. Förstår inte varför de ska vara så kinkiga? Hahaha. :)

Jag vill också köpa deras medel, det verkar vara bra och är miljövänligt, mycket mer kan man inte begära!

Hoppas du njuter av en härligt solig dag!

Camillas nya hem sa...

Min MAN fjantig ska det vara.

Solsting. :)

MiaMaria sa...

Hej!

Det skulle man fylla städgarderoben med......
Sen att det ser snyggt ut är ju ett STORT plus!!!!!

HA´nu det så gott Mia!

MiaMaria

Marres Hörna sa...

Åh, vilka fina bilder du tar! Du skulle säkert få en soppåse att se underbar ut! ;-)

Fin header du har med!

Kram och trevlig helg!

junhe sa...

har oxå sett de produkterna för ett tag sedan, kanske ska kika lite närmare...trevlig helg/ kram junhe

Mari sa...

Hola baby!

*viskar*
Vågar knappt säga det, men vi har anmält intresse för Vännernas Gård 41...tiden för den går ut i morgon, vår ettåriga bröllopsdag! Men va många sökanden...hur många lghtr sökte ni på te området?

Puss o kram Gumman!

Hiiiimla snygg grill du hittat på pid!

hallakulle sa...

Jag har Stainless-produkten och är också jättenöjd med den. Är sugen på att köpa fler produkter.
Visst är det kul med de fina förpackningarna. Konstigt att inte fler tillverkare fattat att man säljer mer om utsidan är snygg... =)
Trevlig kväll!

Hem & Harmoni Marie sa...

Tack för tipset! Nu kanske det blir roligare att städa... hm!
Ha en fortsatt skön helg! Kram Marie

Guldkant På Livet sa...

Åh vilket rent inlägg: ) Så läckra flaskor och luktar de gott och funkar bra är det ju bara en bonus!Den där lukta gott sprayne vore ngt, jag gillar allt som doftar gott och ljusen i den serien är ju helt undara! Fint med en sån gammal skyffel men jag är på jakt efter en för att använda faktiskt, gissa till vad, jo sopa undan alla döda flugor i glasverandan! Snygga foton du har tagit på dina läckra städprodukter, ha en fortsatt skön och solig helg! mari.

Hem & Lyckas Mia sa...

camillas nya hem - haha, nä, precis, det är ju egentligen bara en färg som alla andra.. ;-)

miamaria - ja, snygga är de verkligen! tack detsamma, ha det så gott!

marres hörna - *fniss* tack för komplimangen ;-) tack! trevlig helg, kram!

junhe - trevlig helg, kram!

mari - *viskar tillbaka* vad skoj, spännande! håller alla tummar och tår. Skriver lite mer hos dig, kram!

hallakulle - ja, precis :-D trevlig söndag!

hem & harmoni - ja, förhoppingsvis lite iaf ;-) trevlig söndag!

guldkant - tack snälla! kika på tradera om du kanske kan hitta nåt liknande där i borstväg, det är ju kul med nåt gammalt och genuint. fortsatt trevlig söndag!

Mari sa...

Tack, visst går ett år fort!:D
Det är 227 sökande och vi har förmodligen inte lika tur som ni då eftersom vi bor i villa o inte e boende i bostadsbolaget! Visste inte att det var så! Då sjönk våra chanser ganska rejält då...*snyft* Och så var det ju stängt i fredags så vi har inte pratat med dom där inne. Jag tror att jag kanske ringer o pratar med någon där i morgon!

Men men, man ska inte ge upp!;)

*upp på vinden igen*

Kram kram!

Ellas Inspiration sa...

Vilka underbara flaskor! Nu är jag tillbaks från semestern! Kika in hos mig och följ med på resan! Kram Karin

Vitbalansen - Helena sa...

Jag måster erkänna att jag aldrig trodde att jag skulle börja dregla över ett gäng rengöringsmedelsflaskor, men undrens tid är uppenbarligen inte förbi :-). Aj aj aj, vilket ha-begär de väcker! Jag känner på mig att det kan bli dyrt, det här :-).

Ha en fin vecka!

Kram från Helena

Millas Mirakel sa...

Hihi, städningen går nog som en dans med dessa härliga och dekorativa produkter!!

Ha en fin vecka och städa på! ;)

kram Camilla

Drömrum sa...

Jag riktigt känner hur gott det luktar! :-)
Ha en bra vecka!
Kram
Helen

Hem & Lyckas Mia sa...

mari - oj jösses vad många! svarar mer hos dig. håller tummarna för er!

ellas - tack! välkommen hem, kram!
vitbalansen - ja, du lär knappast bli besviken törs jag lova ;-) trevlig vecka, kram!

millas - hihi, om än lite roligare iaf ;-) tack detsamma, kram!

Lina sa...

Hej!
Vilka bra tips du kommer med! Städa är ju sådär kul ,men de känns ju SÅ skönt när de är gjort!

Ett bland många projekt hemma är att fixa till vår städskrubb. Skulle kanske passa på att införskaffa dessa produkter när den invigs?

Må så gott!
/ Lina

Mari sa...

Jag misstänker att det inget blir i amhult denna gången, för ansökningarna e slut o det var så många sökanden. Ja, det e bara att svälja o söka vidare - förmodligen får vi söka nåt annat boende tills dess att vi hittar ett i amhult...men jag ska ringa o ligga på...kanske att min käre man som e bra på att prata får göra det!;)

En vacker dag ska vi nog komma till amhult vi med;)

Ha en go o solig månda Mia!

Puss o kram!

Hem & Lyckas Mia sa...

drömrum - ;-) tack detsamma, kram!

lina - ja, det tycker jag absolut!

mari - bra att du är realistisk men ge inte upp hoppet fullständigt bara. ligg på lite grann, mer än så kan ni inte göra och hoppas på lite tur. håller iaf tummarna ;-) puss å kram!

Sextiotalsvillan sa...

MMMmmm låter underbart... Har sneglat lite lätt på de där produkterna ett tag nu och kan nog inte låta bli att klicka hem några egna efter ditt inlägg *fniss* ;)

Kram
Maria

Hem & Lyckas Mia sa...

sextiotalsvillan - nej, de är faktiskt väl värda att få klickas hem ;-) kram