lördag 24 maj 2008

Prickigt eller blommigt?




Bilder: Mia

Jag häpnar över trädgårdens framfart när det gäller att växa till sig och att blomma. För vi har ännu inte traskat över tröskeln till juni och redan fullt med jordgubbs- och smultronblommor som håller på att bli bär. Men visst är det kul! Sedan dessa bilder har jordgubbarna/smultronen/smulgubbarna vuxit och blommar ännu mer.

Fann ljuvliga bilder på Aftonbladet gällande uteplatser som fick mig att fundera på om jag är en prickig/rutig/randig eller blommig tjej.. Alltså, skulle jag hellre välja ex blommigt eller prickigt på uteplatsen eller för övrigt i inredningen? Jag kom fram till att jag är en prickig-randig tjej men med liiiite inslag av blommor på sommaren. Vilken tjej/kille är du?

I'm amazed by my garden when it comes to growing and flowering. Because we haven't reached June yet and strawberry- and wild strawberry are already blooming. But it sure is fun! Since these pictures were taken there are even more white flowers on the plants and they are even bigger.

I found lovely pictures at the newspaper Aftonbladet concerning the garden that made me think about if I'm a dotted/squared/stripes or bloomy girl. Would I rather pick a bloomy or dotty fabric for example? I came up to the fact that I'm a dotty and stripy girl but with tiiiiny streaks of bloomy in Summer. What do you prefer?


14 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Ja du - jag är nog randig och lite blommig.

Har lagt upp en massa tävlingar på min blogg om du vill ha lite spänning i tillvaron.

Kram Maud

♥ Milda Maränger ♥ sa...

Jag är nog en prickig och randig.. stjärnor gillar jag också!

Frida sa...

Hej!
Vilken fin blogg du har!
Jag är nog en prickig och blommig.
Kram frida

lyckostunder sa...

Jag är nog främst prickig, men även randig, och ja en och annan stjärna passar nog mig också.

Marres Hörna sa...

Hmm...det var svårt. Jag är nog mest blommig, men lite randig och prickig! ;-)

Kram!

a home far away sa...

Det låter så ljuvligt gott att snart kunna äta svenska jordgubbar, mums!

Hoppas att helgen varit bra.

Kram Gunilla

Lilla Blanka sa...

Hej!

Ja det är ju helt underbart att det redan är jordgubbar och smultron på gång. Jag tänkte just i morse på att vi nog behöver lägga på nätet över jordgubbslandet för att inte fåglarna skall äta upp bären.

Kul undersökning, måste kolla om jag är prickig eller randig eller blommig :) Jag tror jag är randig och blommig *hihi*

Ja en fin dag vännen!
Kram
Mia

Frida aka. Husmusen sa...

Randigt är nog min melodi, men jag älskar prickigt också.

Storeflittig sa...

Hei hei! Jeg er nok ingen av delene, og begge delene, hehe. Her skifter ting så fort...

Elsker den nye headeren forresten:)

Hemma på Landet sa...

Jag är likadan...prickig-randig. Puss

Att ha det gott sa...

Jag tror jag är en blandning av allt

Mamma Millan sa...

Hellojsan o tack tack!!!


ja du...jag är en sann romantiker. Men jag älskR PRICKAR!!!!!!!!


Kram millan..så söta bildeer ju!!!!

Josefine sa...

Bloggen är härligt inspirerande!

Den frågan var inte svår :)
här är det BLOMMIGT - Prickigt som gäller.

Hemma hos Klara... sa...

Vad fint det blommar! Mina har inte börjat ännu men snart så...
Jag är nog en blom prickig :)

Kram Helena