måndag 19 maj 2008

När vårens knoppar brister..




Bilder: Mia

*suck* Ja, vad ska man säga (eller skriva)? När vårens knoppar brister så är det så vackert att det nästan gör ont.. Överst vår rosenmandel i blom (tyvärr redan överblommad) och de övriga bilderna visar äppelträdet precis utanför vår häck..

Well, I really don't know what to say (or write) to these pictures. Isn't it just breathtaking? The picture on the top shows our cherry tree and the other photos shows the apple tree outside our hedge..


17 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Så vackra blommor!
Vad kul att du startat inredningsboggar - jättebra sätt att synas. Är det viktigt med etiketter?
Jag brukar aldrig sätta ut någon.

Är du sugen på att tävla så kika in hos mig. Jag firar 10000 besökare lottar ut lite inredningting bland er som lämnar kommentarer.

Kram Maud

Stina sa...

Så underbara bilder!!
Kram

Lotta sa...

Hej vännen!
Visst är det väl underbart när knopparna brister ut i blomning. Mitt äppelträd är redan överblommat, så nu är det syrenerna jag går och njuter av varje dag. Måste passa på, de blommar ju ganska snabbt över.

Ha en riktigt härlig måndag!
Kram
Lotta

beas barnslikheter sa...

Jag blev så sugen på en Rosenmandel efter att jag sett din, så jag har också köpt en nu. En liiiten tanig sak med bara några få blommor som redan är utblommade, men ACK så vacker!

Kram Bea

Millas Mirakel sa...

Åh, såå vackert !!

Kram,
Camilla

Marres Hörna sa...

Åh det är verkligen underbart nu, med alla blommor överallt. :-)

Kram till dig!

Fredriks Inredningsblogg sa...

Det är ju helt underbart!

Miriam sa...

Vakre bilder av Guds ubeskrivelige skaperverk. Ord er ikke nok.
Klems Miriam :)

Hem & Lyckas Mia sa...

gårdsromantik - tack! ja, det är bra om du använder etiketter. om du t.ex. skriver om trädgård och använder etiketten trädgård så kan någon få upp ditt inlägg om de googlar just på trädgård. tack för tipset om tävlingen, kram!

stina - tack, kram!

lotta - ja, verkligen! tack detsamma, kram!

bea - vad kul! ja visst är de fina! synd bara att det går så fort.. kram!

millas - tack, kram!

marres - ja, verkligen! kram

fredriks - tack!

miriam - tack! nä, det är omöjligt att beskriva i ord.. kram!

Petra sa...

Oj, va länge sedan jag va inne hos dig - hoppas allt är bra med dig? Visst är det härligt att våren äntligen är här, och, man är ju på så mycket bättre humör om inget annat, haha... Själv håller jag på med olika småprojekt i trädgården, börjar dock bli klar - ack den som ändå hade en stor herrgård med tomt att härja vilt i, fniss...
Sköt om dig och ha en härlig vecka!
Kramiz
Petra

Guldkant På Livet sa...

Å, Rosenmandel, bara namnet är vackert...och den syrenlila dukningen under, ljuvligt! Mari.

Graadskan sa...

Hej!
Tänk att man nästan varje dag hittar nya, fina bloggar! Din ser verkligen superduper ut och jag måste läsa mer... NU!
Först vill jag bara fråga om din fina florsockerströare i förra inlägget. Var har du köpt den? Skulle så gärna vilja ha en!
Kram Camilla

Roslagsdrömmar sa...

Vilka härliga bilder!

Ha en bra vecka!
Kram Maria

Johanna at missfixtrix sa...

Härligt med vår och sommar.. Gäller att stanna upp ibland. Trevlig kväll

Graadskan sa...

Tro inte att jag blir nyfiken på vad du kommit på... Inte alls!!!! Hmm... Var så säker på att jag kikar in imorgon! :-)
Kram och godnatt!

Hjärtats saga sa...

Hej! Visst är det vackert med äppelblom. Än har de inte blommat hos oss, men snart! :) Vad näpen rosenmandeln såg ut.
Ha det så bra och många hälsningar från Kerstin

Hem & Lyckas Mia sa...

petra - tack, det är fint med mig! tack detsamma, kram!

guldkant - ljuvligt är ordet!

graadskan - tack söta du, vad gullig du är! florsockerströaren fann jag på Biltema (!) förra året. kram!

roslagsdrömmar - tack och detsamma till dig, kram!

johanna - visst är det..

graadskan - :-D kram!

hjärtats saga - tack, tack!