tisdag 13 maj 2008

Mellan hägg och syrén





Bilder: Mia

Vår rosenmandel som vi planterade för ett par, tre veckor sedan har två söta, svagt rosafärgade blommor som jag blev lycklig över att få se. Trodde faktiskt inte den skulle få några alls det första året men det var en glad överraskning. Efter att ha besökt mamma och pappa i helgen så fick vi med oss lite syrén och liljekonvalj har vi fått från svärmor och svärfar. Syrén och liljekonvalj som nog är de ljuvligaste dofter jag vet..

Grattis Titti till första priset i tävlingen och Mamma Millan (lösenordsskyddad) till andra priset! Era vinster kommer inom de närmaste dagarna per post. Tack alla övriga för att ni ville lägga till Hem och Lycka på Bloggkoll och vara med att tävla!

Our cherry tree that we planted a few weeks ago have now two beautiful pink flowers that made me very happy. I acctually didn't believe that it could get flowers the first year but it was certainly a nice surprise. We visited my mum and dad this weekend and got lilac and lily of the valley from my in-laws. Lilac and lilys are probably the most lovely fragrances I know..

Congratulations to Titti who won the first prize and Mamma Millan who won the second prize in the contest!


22 kommentarer:

Ninis sa...

Vill bara säga hej så du vet att jag varit här och läst..
*hihi*

Ninis sa...

Vill bara säga hej så du vet att jag varit här och läst..
*hihi*

therre sa...

Åh, vad härligt att ha en syrénbuske strax utanför :)

Stina sa...

Så underbart Mia!
Kram

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh jag kan tänka mig att det doftar underbart :)
Ha en fin dag.
Kram!

MiaMaria sa...

Hej!

Doftar så gott och så vackert att vila ögonen på....

Må så gott denna vecka!
MiaMaria

Titti underkalas-eken sa...

Heeej!

Vad roligt att jag vann dina fina glasflaskor!! De är verkligen jättesöta och jag tror de blir ljuvliga med blommor i! Tack snälla Mia! Kraaaam!

Tidsmästarinnan sa...

härliga syrentid som är nu... och liljekonvalj...

Maj är ljuvlig.

Kram Mia!
/Susanne

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så roligt att du fick se några blommor iaf. Och visst är det underbart med både syren och liljekonvalj...
Kram
Marie

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härliga bilder!

Kram Annica

Minikex-living sa...

Tokvackra bilder!! Jag blir helt sjuk!
kramar Malin

Gårdsromantik sa...

Så vackert!


Kram Maud

Vaniljdrömmar sa...

Hej!
Härliga bilder du visar, det måste dofta gott om syrenen och liljekonvaljen.
Ha det fint!
Kram Helene

Guldkant På Livet sa...

Rosenmandel, åh så ljuvligt det låter och vilka sagolikt vackra bilder och arrangemang!! Jag håller med syren och liljekonvalj är bland de godaste dofter jag också känner till... Hälsn Mari, just nu i Götet: )

Anna Lisa sa...

Takk Mia, for en søt kommentar du ga meg nå nettopp:) Ble glad:) Ha en fin kveld. Kram

Vita ljuva tankar sa...

Syren och Liljekonvalj...vilken härlig doft, sniff, sniff ;-)
Vad vackert du arrangerar i ljuslyktan (det är väl det den är?)

Kram

Hem & Lyckas Mia sa...

ninis - hihi, hej!

therre - ja, det har ju inte jag då men mamma o pappa.

stina - tack, kram!

stämningsfullt - ja, det gör det! kram!

miamaria - så sant.. tack detsamma!

titti - så lite, grattis! kram!

tidsmästarinnan - maj är verkligen riktigt ljuvlig! kram!

marie - ja, verkligen.. kram!

mitt liv - tack! kram!

minikex - tack söta du! kram!

gårdsromantik - tack, kram!

vaniljdrömmar - tack, kram!

guldkant på livet - ja, det var härligt med en blommande rosenmandel, ångrar mig inte! oj, kul att du är i götet!

anna lisa - tack själv, kram!

vita ljuva tankar - tack! mja, inte ljuslykta direkt utan lite mer för dekoration tror jag. kram!

Drömrum sa...

Vilka fina bilder du tagit! Vackert!
Ha det bra!
Kram
Helen

Lisa sa...

Syrén är bäst! Vi borde namnge den Supersyrén!

Designe sa...

Vilka vackra bilder och så härligt med syrener redan! :)

Ann-Catrin / finthemma sa...

oj sp mycket vackert du visr... kan nästan känna doften ända hit!!
kram A-C

Hem & Lyckas Mia sa...

drömrum - tack snälla! kram!

lisa - *fniss* ja, det vore nåt!

designe - tack!

ann-catrin - tack söta du! kram!