tisdag 6 maj 2008

Leila bakar



Bilder med tillstånd från TV4. Foto: Daniel Ohlsson/TV4.

Nu är det ä n t l i g e n dags igen! Leila bakar och Leilas jul gjorde stor succé i tvrutan. Nu är hon tillbaka med Leila bakar som startar i TV4+ onsdagen den 7 maj kl. 21. Efterlängtad i allra högsta grad, jag älskar bak och Leila är min favoritkock alla gånger. I första avsnittet bakar Leila Lindholm en amerikansk bröllopstårta, en engelsk redberry trifle cake och amerikansk-kinesiska lyckokakor. Dessutom besöker vi sockerkonstnären Annette Hörnfeldt som gör tårttillbehör.

Jag tar även tillfället i akt att tipsa om Leilas nya bok, läs mer om den här.

Missa alltså inte Leila som under de åtta avsnitten även tipsar om hur man lyckas med bakningen och att det hela handlar om känsla. Vi ses bland doftande syréner, kryddor och ljuvliga bakverk!

För er som inte har TV4+ eller missade avsnittet, klicka här så kan du se det på nätet!

Psst - missa inte tävlingen i inlägget nedan!

A tip for the Swedish televiewers. Don't miss the contest below!

32 kommentarer:

Guldkant På Livet sa...

Hej Mia, ja denna tjej är ju helt fantastisk! Men eftersom jag inte är så "bakig" utav mej har jag istället beställt hennes guldkantsbok, tyckte den passade mej bättre: ) Jag tyckte hon var så söt och snygg i kort hår men hon är ju minst lika vacker med långt hår, hon har en enorm dragningskraft som jag tror vi alla ser och känner! Läckra bilder du valde ut! Tack för mail & svar, jag sänder ett mail till dig starx! Ha en fortsatt skön vecka! Mari.

My Home is Where My Heart is sa...

Det har jag missat.. Roligt! Gillar Leila hon lagar mat och bakar med sån härlig inlevelse! Tack för tipset! Boken har jag läst så mycket positivt om... funderar på om jag skall beställa den, jag med!

Må väl!

Kram k.

Goa sa...

Hej Mia!...och tack för dina gulliga värmande kommentarer..jag rodnar..:)

JA visst är Leila fenomenal, kan till och med få en som mig att baka...och det är minsann inte det lättaste..:)
Min lille H väntar med spänning, han älskar Leila!
I övrigt så ser ajg att jag ahr missat en tävling här hos dig!!...så är det när man bara njuter i solen..:)

Ha det bästast med massa varma kramar från mig..:)

MY WHITE COTTAGE sa...

Ja, det ska bli sååå kul att Leila börjar baka i tv-rutan igen! *längtar* Har ännu inte införskaffat boken men jag hoppas på att få den när jag fyller år här i maj! :)

Ditt nya badrumsskåp är fantastiskt vackert! Säger som du, varför ska man inte ha det fint även i badrummet??!??

Önskar dig en fortsatt fin vecka!
Kram Jenny

Strandviks-Villan sa...

Många som tipsat om Leila på sistone, både programmet och boken, men det är hon ju så värd! När hon visar och berättar känns det verkligen som hon talar till en själv - privatlektion! Önskar jag hade boken...

Tjohalia sa...

Jag borde göra slag i saken och köpa hennes kokbok. Kram Sandra

malins79 sa...

Hej!
Det var längesedan du skrev i Vita Hemtråden!
Hoppas du mår bra

/Malin

Inredningsgalen sa...

Det får inte missas!! Väskan är packad och klar skall bara lämna bort hunden i morgon kväll sen reser vi, men leila hinner jag nog med att se!

Designe sa...

Hon är verkligen inspirerande!...jag skulle oxå vilja ha boken!..gillar både maten och baket! :) Kram

Albertines verden sa...

Jeg har ikke TV4+, bare TV4. De sender noe på ettermiddagen, men da sitter jeg sjelden foran tv`n. Det er så inspirerende å se på henne, og det ser så godt ut. Og så er hun så vakker selv, også. Ha en superfin uke!

Gårdsromantik sa...

Är jättedålig på att se på TV:n sedan den hamnade på vinden...men Leila måste jag bara se!

Kram Maud

Ellas Inspiration sa...

Tack för tipset! Hoppas inte missa detta! Ha en mysig kväll! Kram Karin

Smått och gott hos Lina sa...

Hej!

Visst är det trevligt att titta på när Leila bakar. Och det ser så gott ut också. Har inte kunnat kolla på henne tidigare, men har nu hittat alla hennes avsnitt på tv4.se. Toppen!

Saknar dig på fl!
Kram

Roslagsdrömmar sa...

Vad roligt att Leila är tillbaka i TV rutan! Det hade jag helt missat : ) Håller på och läser hennes senaste bok a piece of cake nu!! Så bra.

Ha en bra kväll!
Kram Maria

latara sa...

Hej!

Typiskt att Leila krockar med Lost, för jag väljer Lost utan att blinka ;-) Men repriser funkar också!

Himla kul att du ville delta i min utlottning, jag drog vinnarens namn idag!

Kram!

Karin

Lilla Blanka sa...

Hej Mia!
Jag gillar Leila och det skall bli kul att se vad hon hittar på, det brukar ju vara helsmaskiga saker :)
Kram
Mia

Hem & Lyckas Mia sa...

guldkant - jag skulle också vilja ha hennes guldkantsbok, verkar ha mycket smarrigt i den. ja, hon har helt klart karisma den där tjejen och gör sig mycket bra i tv. tack själv, har mailat dig nu! ha en mysig kväll!

my home - ja, gör det, den är kanon! kram!

goa - så sött.. då får han nåt att se fram emot nu då ;-) tävlingen är ff öppen så tävla på! kram!

my white cottage - tack söta du och tack detsamma, kram!

strandviksvillan - ja, hon är faktiskt värd att tipsas om!

tjohalia - ja, det borde du! ;-) kram!

malins - ja, jag vet.. det har inte blivit FL på ett tag nu, kände att jag suttit för mycket vid datorn helt enkelt.

inredningsgalen - ha en härlig resa och missa inte att spela in Leila ;-)

designe - samma här! kram

albertines verden - jag tror du kan se dem på nätet - www.tv4.se efter att de sänds på tv. ha en skön vecka du också!

gårdsromantik - på vinden?? det får du utveckla ;-) kram!

ellas - tack och tack detsamma, kram!

lina - ja, det är bra med internet ;-) tack vännen.. kram!

roslagsdrömmar - sån tur att du såg det här inlägget då ;-) tack detsamma, kram!

latara - ajdå, men som du säger - den går ju i repris. kram!

lilla blanka - ja, det ska bli kul att se! kram!

Mari sa...

Ja visst e det helt galet! Och jag som verkligen hatade plastblommor förr - men då tänker jag på såna där hemska röda rosor i en plasttub och så är det konstiga "vattendroppar" på rosorna...fy, jag får rysningar! Eller plastblommor i en vattenfyld glaskula...urk! Nä, nu får jag lägga av för nu mår jag illa!*asg*

Önskar dig en go onsdag vännen - ikväll ska vi njuta Leila!

Puss o kraaaam Gumman!

My Lovely Things sa...

åh tack för påminnelsen..läste att det skulle komma förra veckan men hade glömt..
ska absolut kolla ikväll..
kram anna

majsan shabby chic sa...

Visst ska jag se på henne ikväll....Såklart..Och det med Frida som jag tjatat men hon har börjat nytt jobb som resesäljare och det tar väldigt mycket av hennes tid + Cornelia.....Kram på dig /Majsan

Sofia sa...

Tänker inte missa Leila ikväll. Hon är min favvo-kock också. Jag har önskat mig hennes nya bok i födelsedagspresent. Hoppas jag får den, men annars köper jag den själv.

My Home is Where My Heart is sa...

Hej mia!

Hoppas allt är bra med dig! Nu har jag lagt ut marmelad receptet i mitt senaste inlägg! Lycka till!

Kram k.

beas barnslikheter sa...

Hjälp...jag som tänker mig "beach 2008" och slanka linjen...undras om jag ens fixar att se inledningen till programmet? :-)

Vitbalansen - Helena sa...

Tack för hälsningen hos mig! Nu är jag tillbaka efter ett långbesök på ostkusten. Du undrade var i Göteborg jag bor - jag huserar på 51 kvadrat i Johanneberg på gränsen mot Krokslätt. Torslanda är jag ganska välbekant med, eftersom en av mina tidigare pojkvänner var uppvuxen där.

Vi kanske ses på Balders Hage någon gång! :-)

Kram från Helena

Hem & Lyckas Mia sa...

mari - :-D ja, jag hajar vad du tänker på, usch! Men numera finns det ju jättefina! Tack detsamma gumman, yes - ikväll Leila! kram o puss!

my lovely things - så lite ;-) kram!

majsan - aha, på så vis! kram!

sofia - hoppas du får boken!

my home - ah, vad gullig, tack! kram!

bea - hihi, nä, jag säger samma sak. fast beach 08 klarar jag inte, får satsa på 09 istället.

vitbalansen - ah, se där! ja, vem vet, vi kanske träffas där ;-) kram!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag har aldrig sett Leila! Men det är säkert jättebra! Programmet går väl på någon kanal som inte vi har... Vi har bara skogs-Tv hemma hos oss...
Kram
Marie

Drömrum sa...

Jag tycker hennes program är så mysiga, men tyvärr så bakar jag inte så mycket. Jag önskar sååå att jag skulle tycka att det vore roligt... Då kanske det skulle bli bättre de få gånger jag tar mig i kragen och bakar...
Ha det bra!
Kram
Helen

Systrarna vitt sa...

Vill bara tacka så mycket för informationen om byttorna, det är helt perfekt att dom finns i Göteborg, jag och min syster ska nämligen dit i slutet av månaden på shopping. Vi ska även ta en titt på Atmosphere och Grönbergs, hoppas vi hittar dit.
Angående Leila så är hon väldigt söt och duktig, har nog bara sett ett program när hon gjorde julgodis, och då kunde jag inte stå emot rocky road som blev bara för smarrig, gick nog upp nåt kilo där.
Ha de så gött. Liselott

Lillsyrran sa...

Man blir så sötsugen när man ser alla Leilas goda bakverk. Mums!!!!

Hannis sa...

Hej!
Jag försöker hålla mig från allt sött ett tag,
men när jag ser bilderna och läser om denna fenomenala bakerska kommer jag på andra tankar=))

Hon är inspirerande att kika på!

Ha en bra fortsatt vecka/
Kram Hannis

Under en vind sa...

Får kanske ta mig ner för att kika in på det....Ha det gott, kram!

Hem & Lyckas Mia sa...

marie - du kan se avsnitten på nätet! se mitt tillägg. kram!

drömrum - du får laga hennes mat istället då ;-) kram!

systrarna vitt - ingen orsak, ha en trevlig resa! kram!

lillsyrran - jag också ;-)

hannis - *fniss* jag har samma problem ;-) tack detsamma, kram!

under en vind - hoppas du gjorde det ;-) kram!