onsdag 21 maj 2008

Kreativ blogger



Tusen tack till Small Town Style som gett mig denna award! Jag väljer att ge dem vidare till fyra ljuvliga bloggar som jag helst inte vill missa ett endaste inlägg ur:
Thanks to Small Town Style who gave me this award! I choose to give it to four creative bloggers:


Bilder med tillstånd från Guldkant på livet
Guldkant på livet - en livsnjutarblogg som bjuder besökaren på mycket ögongodis och den ena bilden vackrare än den andra. Mari är otroligt duktig på att fota, kolla in hennes bilder!
Guldkant på livet - a blog full of joy of living. Mari shows so much beauty and she is fantastic at taking lovely photos.



Bilder med tillstånd från Hvîtur Lakkrís
Hvîtur Lakkrís - isländskskånska Goa skriver om sitt vackra vita hem, vit lakrits (som jag tyvärr aldrig smakat) och ger mig en reslängtan till det exotiska Island men också till det underbara Skåneland.
Hvîtur Lakkrís - the icelandic Goa who lives in Skåne (the south of Sweden) and writes about her beautiful white home, white liquorice (that I unfortunatley never have tasted) and gives me a longing to the excotic Iceland but also to the wonderful Skåne.



Bilder med tillstånd från Lantlif
Lantlif
- Anette driver bloggen som var en av de första bloggarna jag började följa och blev därmed en av mina förebilder. Hennes hem har visats upp i pressen, inte konstigt att förstå varför. Nu har hon även öppnat webbutik (förutom den fysiska) så spana in!
Lantlif - Anette is the woman behind the blog that was one of the first blogs that I started to read and became one of my role models. Her home has been in the media, not difficult to understand. Now she has also opened a shop on the internet (besides her physical one) so take a look!



Bilder med tillstånd från Villa hemmet
Villa hemmet
-
Den sykunniga tvåbarnsmamman som skriver passionerat om inredning visar upp ljuvliga bilder som ger habegär. Titta in hennes egenproducerade trädgårdsdynor och snart kan du se hennes hem i inredningsmagasinet Lantliv.
Villa hemmet - The mother of two children is a great dressmaker, writes with passion about home decoration and shows lovely photos that make us want to go shopping. Look at her seat cushions for the garden that she's made herself and soon you can find her home in one of the biggest swedish magazine of home decoration.


19 kommentarer:

Guldkant På Livet sa...

Å tack snälla Mia för den fina presentationen! Så vackert du framför det, tom mina bilder blir finare hos dig, vilket fint collage!! Och tack för utmärklsen snälla du, jag blir så glad!!! Mari.

Stämningsfullt sa...

Grattis till utmärkelsen!!

LantlivsAnette sa...

Nämen du..TACK snälla !!!
Åhh vad glad jag blev nu...vad roligt att få se sina bilder hos någon annan...och lilla Nisse fick vara med också,han ligger där på bänken..
Kram Anette

Vit Choklad sa...

Grattis till utmärkelsen! Du undrade kring reportaget, om du kollar denna länk så kommer du direkt till reportaget. Om det inte funkar så gå in under fliken "övrigt" i min blogg, där finns ett inlägg som heter "vårat hem i tidningen".

http://www.kuriren.nu/hemmavid/artikel.aspx?articleid=3260509

Kram!

Villa Hemmet sa...

Oj, tack snälla *generad* :-D

Du har gjort min dag!

kram på dig

Lilla Blanka sa...

Hej Mia!

Grattis till utmärkelsen och vad jättefint du skickar vidare den!

Hihi jag ser bilden från Mari (Guldkant på livet)och hennes cremefärgade mandelkvarn..och det får mig osökt att komma in på cremefärgade mandelkvarnar :) Du la det vinnande budet, 80 kr så kvarnen är din!

Jag bor också nära Göteborg så jag kanske kan leverera kvarnen personligen så du slipper frakt...du kan väl maila mig var du bor så kan vi se om jag har vägarna förbi eller tvärtom? Annars är det inga problem att skicka kvarnen förstås.

Kraaaam
Mia

Goa sa...

Hej min goding! Och tack så jättejättejätte mycket för denna fina award!...och alla snälla ord!
Du kan bara gissa om jag är den gladaste Goa i hela världen..:)


Den komme rinom kort hos mig..:)

Den allra största kramen till dig och ha en tjingeling torsdag..:)
Kraaaaaaaaaaam...

faster atta sa...

Håller med dig om att bloggarna du skriver om är underbara! Besöker några av dom regelbundet. Grattis till din award!

Inredningsgalen sa...

Underbara bloggar du har valt!!
Måste passa på att fråga var du har hittat ströaren i ditt bak inlägg!!

Stina sa...

Grattis MIa!!!
Kram

Hem & Lyckas Mia sa...

guldkant - roligt att du gillade det!

stämningsfullt - tack!

lantlivsanette - kul att du uppskattade den! kram!

vit choklad - tack! ah, tack för reportaget, har kikat och det såg jättefint ut. kram!

villa hemmet - kul att du blev glad, kram!

lilla blanka - å vad skoj, tack! jag har mailat dig! kram!

goa - skoj att du blev så glad :-D kram!

faster atta - tack!

inredningsgalen - ströaren är köpt på Biltema förra året, hoppas att den finns kvar (2-pack med en annan ströarevariant).

stina - tack! kram!

Solange sa...

Congratulations on your blog award! Yes, you have a really beautiful blog, nice colours, pictures, a real pleasure to stop by. I will be back soon,

have a great weekend,

Solange

Inredningsgalen sa...

Hej!
Tusent tack för att du tog dig tid och svara!!
De var verkligen jättesnygga!
Kudden är ifrån Gant, bara älskar den!

Broarne sa...

Hej
Jag ska in och titta lite extra på de där bloggarna sen. Jag känner till dem utom lakkritz.
mvh
Annmarie

Lantlivs Anna sa...

Grattis till utmärkelsen!!

Storeflittig sa...

Grattis! hvittur(?)var ukjent for meg, den skal jeg inn å titt på:=)

Hem & Lyckas Mia sa...

solange - thanks a lot! have a nice weekend you too!

inredningsgalen - ah, på så vis, tack för tipset.

broarne - ja, de är värda en kik!

lantlivs anna - tackar!

storeflittig - ja, den är kanonfin!

Something White sa...

Hello Mia, there are so many beautiful and interesting blogs 'on air' in the Scandinavian world! I'd like to have more than 24 hours in a day to visit them all regularly!! :D
Have a good week, Marjolijn

Hem & Lyckas Mia sa...

something white - thanks a lot! have a nice week!