torsdag 15 maj 2008

Idas madonna



Bilder: Mia

Jag har fått en ny madonna. Eller hrrrm, fjärde rättare sagt (hoppsan, har det blivit så många) men denna är mycket speciell. Inte ny utan gammal, riktigt gammal. Mamma och pappa har haft henne ståendes i sin bokhylla fram tills den dag mamma kom med henne i sin hand och frågade om jag ville ha henne. Jag som sneglat på henne i många år sa självklart JA. Nu bor hon hos mig, i fjärde generationen. Hon har nämligen tillhört Ida som var min mormors mor. Så därför betyder hon mycket för mig och jag är väldigt rädd om henne. Visst är hon vacker..?

I've got a new madonna. My fourth acctually but this is a special one. Not new, it's very old. Mum and dad have had her in their bookcase until the day when mum asked me if I wanted her. Of course I did, I've always found her beautiful. So, she now lives with me, the fourth generation. She belonged to Ida, my great grandmother. That's why she is very special and means a lot to me. Isn't she beautiful?

24 kommentarer:

me and alice sa...

Hej!
Det var en underbar madonna! Förstår att den betyder mycket när den kommer från släkten!
kram Susanne
ps. Vilken bra intervju med Helena!

Smått och gott hos Lina sa...

Så vacker hon är. Och extra kul att hon är gammal och gått i släkten.

Kram Lina

Zizzi sa...

Hon är underbar! Och ganska ovanlig, va? Förstår att den betyder mycket för dig!
Kram cissi

sofia sa...

Ljuvlig! Och så klart alldeles speciell med sin historia..!
Kram!

Stina sa...

Tänk Mia vilken fin släktklenod!
Kram

Gårdsromantik sa...

Visst är hon mycket speciell och vacker!
Vårda henne ömt!

Kram Maud

Tina sa...

Jätte vacker...och jag förstår att den betyder det där lilla extra för dig. Det är så roligt med minnen. Kram Tina

beas barnslikheter sa...

Jag förstår att den betyder något alldeles, alldeles särskilt med tanke på ursprunget. Var rädd om henne!

MiaMaria sa...

Hej!
Förstår att denna får en speciell plats bland dina madonnor....
Så vacker!

Må så gott denna torsdag!
MiaMaria

Millas Mirakel sa...

Åh, hon är bedårande !

kram Camilla

Fredrik Inredning & Mode sa...

riktigt fin madonna.. älskar madonnor!

Lina sa...

Hej!
Madonnen är jätte fin! Extra kul är de ju också eftersom den har en egen historia!

Trevlig helg!
/ Lina

Hem & Lyckas Mia sa...

me and alice - tack i dubbel bemärkelse! kram!

smått och gott hos lina - tack, kram!

zizzi - tack! ja, det känns som att hon inte finns i så många ex när hon är så gammal (?). kram!

sofia - tack, kram!

stina - tack, kram!

gårdsromantik - tack, det ska jag göra, kram!

tina - tack, ja, verkligen! kram!

bea - tack, det ska jag göra!

miamaria - tack och tack detsamma!

millas - tack, kram!

fredrik - jag också!

lina - tack! ja, precis! tack detsamma!

Lotta sa...

Vilken vacker madonna! Roligt med gamla saker! BLir också alltid lika glad då jag får överta något som jag gått och sneglat på länge hemma hos mina föräldrar.
Kram,Lotta

Guldkant På Livet sa...

Himmel vilken vacker madonna din mormors mamma har ägt, och som är din nu. Vilken lycka, hem & lycka! Den var verkliegn fin... Mari.

Karin A sa...

Hej Mia! Jag är inte den som faller för alla Madonnor men den här var helt underbar! Kul att få ärva något så fint...

Kram Karin

Evelinas hus sa...

Vad kul med en sån historia till madonnan. Vacker är den.
Jättefina bilder i hägg och syrén inlägget lägre ner.
Kram Caroline

Lilla Blanka sa...

Hej Mia!
Men vad roligt att få en så fin madonna och så är det såklart extra kul att den gått i arv..underbar!!!
Kram vännen
Mia

Inredningstokig själ sa...

Den är verkligen underbar!!

En Doft Av Lavendel sa...

Hejsan!
Ojj, va kul att få ha en madonna som går från en generation till en annan! Hon är verkligen vacker!!! Förstår att hon är mycket betydelse full för dig.

Trevlig Helg!
Kram Benita

Minikex-living sa...

Hej
Det var en vacker madonna du fick. Då får man väl prova jordgubbs och rabarber....också. Jag har redan tagit mig i genom en del recept.
kramar malin

Hem & Lyckas Mia sa...

lotta - tack, ja, det är härligt! kram!

guldkant - tack! vad fint du skriver.. ;-)

karin a - tack! kram!

evelinas - tack snälla! kram!

lilla blanka - tack söta du, kram!

inredningstokig själ - tack!

en doft av lavendel - tack, tack! trevlig helg, kram!

minikex - tack! ja, testa det, riktigt somrigt och gott! kram!

Miriam sa...

Nydelig madonna figur. Så heldig du var. Er ekstra gøy med gamle ting som har en historie som kan knyttes til sin egen familie.

Jeg måtte skrive å si at jeg har fått meg EKTE oliventre!! Ja, det ble ekte likevel tilslutt, og jeg blir glad bare jeg ser på det + livredd for at det skal dø siden det kostet meg så aaaalt for mye :) jaja. Man må jo få flotte seg litt av og til ;)
Ha en fin kveld videre du.
Klems Miriam

Hem & Lyckas Mia sa...

miriam - tack! vad roligt med ett äkta! ja, jag är också nervös men jag tror nog att det går bra för oss båda ;-) så sant, man måste ju våga ibland.. kram!