fredag 30 maj 2008

Doft av nygrillat..




Bild i mitten med tillstånd från Pid. Övriga bilder: Mia.

Nu är tiden för grillning inne och vissa av oss har börjat för länge sedan. Tyvärr inte jag och maken, vi är lite smålata när det gäller att grilla men försöker ta tag i det där ändå. För jöss vad underbart det doftar var och varannan kväll nu från grannarna. Är man inte hungrig så blir man! Och att sitta ute och äta är ju verkligen speciellt..

Vi testade att grilla mashmallows förra sommaren, underbart gott, väl värt att testa! Men vad ni än gör - för guds skull - lägg inte spetten direkt på grillen! :-D Jag vet inte vem av oss - jag eller maken som var dum nog att göra det (förmodligen undertecknad). Både jag och M muttrade väl valda ord över de låååånga mashmallowtrådar när vi skulle ta våra spett. ;-) Mashmallowtrådar överallt, kletigt till tusen.. Men gallret åkte raskt in i diskmaskinen så hade vi ett färre problem.

Vår grill har sett sina bättre dagar, eller rättare sagt så rostade den efter bara en säsong. Inte den bästa kvalitén tyvärr men jag fann en kanonfin grill på Pid som jag inte skulle ha något emot. Och självklart är den i rätt färg! ;-)

The season for barbecue is now and some of us have already started. Unfortunately not me and my husband since we're a bit lazy when it comes to this. We try to get better though. It smells lovely from our neighbours almost every evening now. And if you aren't hungry you'll be that in a few seconds! Our equipement has seen better days or maybe I should be honest and say that it got rust after only one season. Not the best quality as you maybe understand but I found a beautiful one at Pid. And it has the correct colour as well! ;-)

14 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Halloj!
Vilken rolig grill. Fast den ser ganska liten ut så för oss som är 4 personer. Vi brukar faktiskt grilla rätt så ofta. Jag tycker det är rätt smidigt.
Vackra blombilder du bjuder på :)
Ha en underbar dag!
Kram.

Millas Mirakel sa...

Hos oss grillas det var och varannan dag på sommaren!!Premiärgrillningen i år gick av stapeln i mellandagarna och det smakade ljuvligt! :)

Ha en härlig helg!
kram,
Camilla

Zoey sa...

Vi hade premiärgrillning förra helgen - grillad älgfilé blev det. Blir nog grillat i helgen med - man kanske inte riktigt lika avancerat... :D

Vävra Keramik sa...

Sist vi grillade på gasolgrillen(förra sommaren) så smakade maten gasol. Inge vidare- antar att den behöver fixas... /Helen

Hem & Lyckas Mia sa...

stämningsfullt - ja, den är kanske mer lämplig för ett litet hushåll, vet inte hur stor den är. tack! kram

millas - låter härligt *skäms för att vi är lata* trevlig helg, kram!

zoey - å mums, lät riktigt gott!

vävra - men fy, usch! hoppas det smakar bättre nästa gång.

En inredoholic sa...

Ja men det är väl underbart.. fram med grillen, ett glas rött och njut!!
Ha en underbar helg.

Kram
Jannice

Inredningsgalen sa...

Ja gillat, det är sommar det! Har fått ordning på innergården, målat och fint så ikväll blir det premiär grillning här. Korv med bröd, en riktig klassiker!

Anna sa...

Hej!

Tack för feedbacken angående min blogg-rust :)

Jag håller med dig om att den är lugnare för ögat, tycker den blir bättre såhär jag med :)

Camillas nya hem sa...

Hmm, skickade precis en kommentar men den verkade inte komma fram?

Jag förklarade mest min kärlek till grillat hur som helst... Haha.

Trevlig helg!

Guldkant På Livet sa...

Vilken vacker syrenbild! Ha en mysig helg, med grillning el ej; ) Mari.

MiaMaria sa...

Hej!

JAg blir hungrig bara jag läser detta. Visst doftar det sommar och gott när man grillar.....mums!!!!

HA´det så gott och lycka till i grillandet!
MiaMaria

Vit spets sa...

Grillning gör vi året runt;) men grillning under sommaren är faktiskt en favorit - det doftar så ljuvligt...
Vintage väska, 400:- inkl porto, sminkväskan 170:- inkl porto, då kan du välja vit eller linne färg, vintage bild och mail finns under min "högerspalt" bara att maila ;)
Kramis
//Siv

Pulsatilla sa...

Smart liten grill - og deilige blomsterbilder! Vi er litt som dere, det er litt tiltak å sette i gang, så vi griller mye sjeldnere enn vi burde. Grillet er jo så godt!

God helg fra Pulsatilla

Hem & Lyckas Mia sa...

en inredoholic - visst är det härligt, kram! trevlig helg!

inredningsgalen - låter mysigt, vi ska faktiskt grilla korv imorgon har vi tänkt! fått tummen ur s a s.

anna - ja, det är ju kul att varva ibland om inte annat..

camillas hem - blogger i ett nötskal tror jag ;-) men tack för det! trevlig helg!

guldkant - tack, tack detsamma!

miamaria - ja, verkligen!

vit spets - ojdå, grillomaner ;-) kram!

pulsatilla - tack! ja, man är ju lite seg tyvärr men hoppas vi ska bättra oss i sommar. trevlig helg!