torsdag 1 maj 2008

Behind closed doors..






Bilder: Mia

Vi har fram tills nu haft öppna hyllplan i badrummet där vi haft lite tvättmedel, sköljmedel, ditten och datten som hör ett badrum till. Men eftersom torktumlaren som står snett mittemot gör att det blir dammigt så var det inte den bästa lösningen. Det tänkte vi inte på när vi köpte hyllplanen. Inte heller att hyllorna var olackade så att dammet liksom la sig som en hinna och mer eller mindre fastnade. Inte alls trevligt!

Men - allt går att lösa. Hyllorna såldes och istället köpte vi ett vitt skåp på 2:a handssortering för en hyfsad billig slant. Pappa var snäll att måla om skåpet eftersom det gulnat och så byttes knoppar och handtag till lite finare. Och innan någon av er säger att det är för fint att ha i badrummet (har fått piken flertalet gånger tidigare) så undrar jag - varför kan man inte ha det snyggt i badrummet? Ett rum som man spenderar otroligt mycket tid i, näst efter sovrummet. Nog är det väl då värt att få hotta upp även detta rum?

En bonus var att vi även fick in handdukarna vilket i sin tur gör att jag slipper höra *Miiiiia* när maken glömt ta med sig en handduk... ;-)

Until now we have had open shelves in the bathroom for washing powder, rinse, a bit of this and a bit of that - stuff that belongs in a bathroom. But since the tumbler makes the room dusty it wasn't such a clever solution.

But everything is possible to change. We bought this cabinet that was on sale, my dad repainted it since the white paint had turned yellow and then new knobs and handles. But before any of you say that it is to beautiful to be used in the bathroom - why can't we have nice things there as well? We sure spend a lot of time in there! Therefore I think it is worth to be coiffed.

One thing that became a surprise that we had enough space to keep our towels in there. That's an advantage - I no longer need to hear my husband shout "Miiiia" when he's forgotten to bring a new towel with him..

51 kommentarer:

Living White sa...

SUPER fint å ha et skap på badet. Jeg har planlagt at jeg skal ha ett hvitt skap der inne. Har en perfekt plass å ha det, må bare få den perfekte økonomi først og finne det perfekte skap så skal jeg også gjøre badet mitt enda mer trivelig.

Ang oliventreet mitt så står det i et stooort vindu som er 3 meter langt og 250 høyt, så det BØR få nok lys der:)

Snusilus o Sannibus sa...

Vilket fint skåp! Jag tycker att det var jättesnyggt där inne. Både snyggt och praktiskt att ha handdukarna där också ju :) Ha en trevlig torsdag!
Kram, Susanne

Anna sa...

Jättefint skåp och superbra idé med skåp i ett badrum! När jag får hus och ett stort badrum tänker jag då definitivt hotta upp det också som resten av rummen. Och handdukarna bara måste få en egen hylla för jag hör också alltför ofta - "Aaannnaaa, kan du komma med en handduk!"

Glad 1:a maj på dig :)

MiaMaria sa...

Hej!


JAg håller med....så himla snyggt perfekt i badrummet.

Trevlig helg!
Miamaria

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilket jättefint skåp!

Kram Annica

S o F sa...

Hur fint som helst!

Tycker du tänker helt rätt - passar jättebra i badrummet.

Helghälsningar.

Viveka på Humlebacken sa...

Klart att man ska ha saker man gillar i badrummet, där är man ju mycket. Flera gånger om dagen. Har man sedan dessutom tvättmaskin och sånt därinne så är man ju där ännu mer. Man möblerar ju för att man själv ska trivas, eller hur?

Home & Clothes Design sa...

skåpet kanonfint och de fina detaljerna runt omkring.

Kramar från mig...Annelie

Gårdsromantik sa...

Så fint det blev - och praktiskt!

Toppen.

Kram Maud

Villa elva-kulla sa...

Vilket superfint skåp.
Klart man ska ha de lite fint i badrummet.
Ha en trevlig helg!
/ Jennie

Hem & Lyckas Mia sa...

living white - tack! ah, ja, då behöver det ju inte mer ljus ;-)

snusilus - tack! och tack detsamma, kram!

anna - tack! haha, skönt att höra att det inte bara är här :-D tack detsamma!

miamaria - tackar! trevlig helg!

mitt liv - tack! kram

s o f - tack!

viveka - precis vad jag menar!

home & clothes - tack snälla! kram!

gårdsromantik - tack! kram!

villa elva-kulla - tack! trevlig helg!

Drömrum sa...

Superfint skåp! Det är nog smartare arr ha handdukar och sånt i ett skåp.
Ha en trevlig helg!
Kram
Helen

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh vilket fint skåp!! Passr så fint där :)
Kram!

Snusilus o Sannibus sa...

Hehe nej, jag HAR inte egna olivträd, men det växer många här nere i Spanien :) Ha en skön första maj!
Kram, Susanne

Home & Inspiration sa...

Hej Mia,

Jättefint skåp!!

Kram Jessica

Livet i Gläntan! sa...

Vilket jättefint skåp. Det passar utmarkt i badrummet där det står. Klart att man ska ha lika fint i badrummet som i de resterande rummen ; ) Kram jessica

En Doft Av Lavendel sa...

Klart att man vill ha det fint överallt i sitt hem, oavsett vilket rum det är. Förresten så gör man ju som man själv vill eller hur?
Skåpet är väldigt fint! Å mycket smartare som du nu oxå konstaterat än att ha öppna hyllor.

Ha en skön helg!
Kram B

Stina sa...

Mia jag tycker skåpet är så jättefint!!
Kram

Janneke sa...

A very nice solution for your bathroom ! I agree that it's also pleasant to have a nicely decorated bathroom. Greetings from the Netherlands.
Janneke

Minikex-living sa...

Handduksproblemet känner jag igen. Men vi har så litet att jag vet inte var jag skulle ha handdukar.Vi får väl lösa detta. Du har gjort det jättefint!!
Kramar Malin

Cattis sa...

Vilket snyggt skåp!!! Gissar på att du har ett större badrum än mig o det blir ja lite avis på...för jag kan inte ha ett sånt skåp hos mig eller tvättmaskin/torktumlare!! ;)

Ha en fortsatt trevlig kväller!!

Kjamis

Ann sa...

Jätte fint skåp! Jag har också vitrinskåp, fast i tvättstugan. Funderar på att sätta tyg innanför glaset för att få ett lugnare intryck, men samtidigt är det så smidigt när man direkt ser var man har alla saker. Eller vad tycker du? Himla fint har du det i alla fall! :-)

Miriam sa...

Helt enig i at man gjerne kan ha det fint på badet også! For et flott skap. Gleder meg til jeg får såpass stort bad at jeg kan klemme inn noe sånnt ;)

Grattis med nytt oliventre. Jeg er for tiden i en indre monolog med meg selv om jeg skal invistere i et ekte eller falskt. (Greide å drepe det forrige jeg hadde - men hadde heldigvis fått det veldig billig) Siden jeg ikke har grønne fingre i det hele tatt lurer jeg på om jeg lander på falskt så jeg ikke hiver 500kr rett i do :D vi får se.
Absolutt finest med ekte da :)
Klems Miriam

härliga saker sa...

Det är ju klart att man ska ha det fint i badrummet också.
Verkligen jätte fint skåp.
Kram y.

My Home is Where My Heart is sa...

Vad fint du har gjort... såå snyggt det blev :) Måste kännas lite lyxigt och ha allt i det fina skåpet!

Må väl.. och en trevlig fredag hoppas jag du får!

Kram k.

Moderncountry sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Moderncountry sa...

Jo du har helt rett, hvorfor skal det ikke være fint på badet? Det er jo det første man ser om morgenen. Og av er slitt stygt bad vil jeg ikke tro man får en god start på dagen.
Og jeg synes du har gjort en virkelig fin jobb. Skapet er vakkert det! I grunnen er det ikke så mye som skal til for at forandringen blir stor, og heller ikke for at det skal føles fresht og vakkert igjen. Herlig!

Og du rara deg. Takk så mye for alle gulliga kommentarer! Jeg ble så glad av å lese alle dine kommentarer. Ha nå en riktig så fin helg og nyt av solen!!

Klemmer

Nygammalt sa...

Underbart skåp!
Klart man ska lyxa till det i badrummet om man har utrymme för det. Helt rätt tänkt! Fint med alla detaljerna också.
Kram.

Solange sa...

wow, I love the cupboard in your bathroom, mine is not big enough to have that, but I think it looks fantasic!
and to have all your towels there, is also very luxury, I know what you mean.

have a great weekend!!

Solange

Millas Mirakel sa...

Kanonfint skåp ! Det är toppen med sån förvaring i badrummet.

kram!
Camilla

Inredningsgalen sa...

Så snyggt ni har i erat badrum. Älskar skåp med glas, särskillt när man kan ha det så snygg som hos er!

Hem & Lyckas Mia sa...

drömrum - tack, tack! trevlig helg, kram!

stämningsfullt - tack! kram!

snusilus - som jag trodde alltså :-D kram!

home & inspiration - tack! kram!

livet i gläntan - tack! ja, visst är det fint att även ha det snyggt därinne.. kram!

en doft av lavendel - självklart gör man precis som man vill! tack och tack detsamma, kram!

stina - tack! kram!

janneke - thanks! nice to get a greeting from the Netherlands.

minikex - ja, förvaring är det ständiga problemet.. hoppas det löser sig. tack för komplimangen! kram!

cattis - tack! jo, vi har ett rätt stort badrum, skönt nog jämförelsevis med vårt förra i gamla lägenheten.. kram!

ann - tack snälla! jag tycker att det beror på vad man har i skåpet. har man fina ting som man gärna visar upp tycker jag absolut att du ska låta det vara. är det saker som man kanske hellre vill gömma eller som du skriver att det kanske blir lite rörigt intryck så går det ju att testa att sätta tyg. blir man inte nöjd så är det ju bara att ta bort ;-)

miriam - tack! hihi, jag tycker du ska köpa ett olivträd, ibland får man chansa - tänk - det kanske går alldeles utmärkt! kram!

härliga saker - tack, tack! kram!

my home is where my heart is - tack snälla! trevlig fredag önskar jag dig, kram!

modern country - ja, precis min tanke! plus att man tvättar, badar, duschar, och gör lite andra behov ;-) tack själv söta du! trevlig helg, kram!

nygammalt - tack, tack, kram!

solange - oh, thanks a lot! have a nice weekend you too!

millas mirakel - tack! kram!

Hem & Lyckas Mia sa...

Inredningsgalen - tack snälla!

Fredrik sa...

vackert skåp!

Villa Humlebo sa...

Jättevackert skåp! Och jag håller med dig, varför inte ha det fint även inne i badrummet...
Mitt dilemma är att badrummet hemma är lite litet o långsmalt. Men jag ska nog få till det lite som du tillslut!
Kram Mia

Mia sa...

Vilket underbart skåp, så snyggt och praktiskt. Jag blir riktigt avundsjuk! ;-)
Kram Mia

latara sa...

Om jag hade ett badrum som ditt skulle ingenting ske behind closed doors - jag skulle låta dörren stå på vid gavel i alla lägen :-)

Fast det är klart, det händer ju att man vill vara ifred ibland, men då skulle jag förmodligen beordra resten av familjen att lämna huset en stund *fniss*

Kram!

Karin

Sara sa...

Jag tycker det är så himla fint! Klart man ska få ha det fint i sitt badrum, man spenderar ju ändå en del tid där. Jättefint Mia!

Hem & Lyckas Mia sa...

tack fredrik!

villa humlebo - tack! ja, förvaring är bra men det är ju inte alltid badrummet är så stora så att det går in ett skåp.. kram!

mia - å tack söta du! kram!

latara - men tack snälla du, vad söt du är! hihi, ibland får jag nog stänga dörren ;-) kram!

sara - tack snälla!

Maggish sa...

skitsnyggt! önskar att jag också fick plats med ett skåp i badrumemt, men det är alldeles för trångt..kanske väggvitrin funkar? ;)

Hem & Lyckas Mia sa...

maggish - attans då ;-) men kanske går att lösa med ett väggvitrin ja eller på nåt annat sätt..

fridasgard sa...

Sååå fint skåpet är! Vit färg kan verkligen uträtta mirakel...;)! Har för mig du frågade i ett inlägg förra veckan om vi hade öppet sommar; jadå det har vi och vi öppnar nog öppet lite extra mån-onsdag också!!
Kram Therese

Hem & Lyckas Mia sa...

fridas gård - tack snälla! fint, då kanske vi kommer förbi ;-) kram!

Systrarna vitt sa...

Jättefint skåp, och det passar utmärkt i badrummet tycker jag. Jag skulle väldigt gärna vilja veta var dom fina byttorna i skåpet är ifrån, dom i metall. Jag vet att min syster letar efter såna att ha tvättmedel i. Skulle bli såå glad om du svarar på de. Kram Liselott.

Hem & Lyckas Mia sa...

systrarna vitt - tack snälla! byttorna är köpta på balders hage i göteborg men har funnits/finns även på Iems och Bolagret. hoppas du har någon av dessa butiker i din/er närhet, annars brukar de vara hyggliga och kunna skicka. kram!

Anna sa...

Åh, precis min smak. Riktigt snyggt. Jag önskar att vi också skulle kunna förvara våra ting så i badrummet, men det är alldeles för litet.
Man kan inte få allt.

Tack för en kanonbra blogg.

Hem & Lyckas Mia sa...

anna - tack snälla!

Vilda sa...

Jättefint skåp, tycker att det var en utmärkt ide att ha det i badrummet. Dammtorkning är inte riktigt så trevligt. Kram!

Hem & Lyckas Mia sa...

vilda - tack snälla! nej, det är inte så kul med dammtorkning och särskilt inte när torktumlaren står mittemot. kram!

Martins kusin :) sa...

Sitter här och läser idag. När jag läste att Martin brukar ropa Miiia när han står i dushen och jag läste detta för Robert så skrattade han glatt och ljudligt och sa bara "Känner inte alls igen mig..."

Hem & Lyckas Mia sa...

Martins kusin - hihi!