lördag 12 april 2008

Syhörnan


Bild: Mia

Det var riktigt länge sedan ni såg syhörnan. Och eftersom vi befann oss i arbetsrummet i förra inlägget så stannar vi här en stund till. Jag har letat/letar fortfarande efter tyget med stort T att sy ett tygöverdrag till symaskinen men inget har klickat. Visst funkar plastöverdraget men eftersom det gulnat lite så känns det lite tråkigt. Har skaffat mig en förvaringskorg att lägga projekten på gång i. Älskar House Doctors variant och önskar mig ytterligare en i födelsedagspresent.

It's been a while since you saw my corner where I sit and sew. I've been looking for/still looking for a fabric to sew a cover to the sewing-machine but still no luck. Sure, the existing cover in plastic still works but since it's turning yellow a bit I think it's time to change. I've bought a letter tray to put my projects in. I just love these from House Doctor.

27 kommentarer:

Fredrik sa...

ha en underbar helg!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hoppas du hittar tyget med stort T snart... :)

Kram Annica

Hannis sa...

En syhörna skulle jag behöva skapa mig jag också=))
Dom där korgarna är fina!

Ha en skön Lördag/Kram Hannis

MY WHITE COTTAGE sa...

Vad fin din syhörna är! Det vore härligt att ha en plats där symaskinen alltid kunde stå framme. Dessutom behöver jag också sy ett överdrag till min symaskin. Funderar på att använda mig av ett gammalt spetslakan.

Ha en härlig helg!
Kramar Jenny

PS. Din byrå ser superfin ut trots att den är opiffad!!!

Zizzi sa...

Vad fint! Jag har också gjort ett hobbyrum till mig själv, det handlar dagens inlägg om.
Kram cissi

therre sa...

Jag gillar också de där HD-korgarna :) Fast jag har mail-korgen i vår arbetshörna :)

Lotta sa...

Vilken härlig syghörna du har! Jättefin korg! Har också tittat på en sån.. Jag bara väntar på att vi ska få källaren i ordning, så jag får mitt pyssel/hobbyrum dit. Nu har jag symaskinen i pojkens rum, men vill inte inreda för mycket där, för det är bara tillfälligt..
Trevlig helg!
Kram, Lotta

Vita ljuva tankar sa...

Den korgen föll jag för pladask. En sådan ska jag leta efter...
Tänk om man ändå hade en syhörna. Min symaskin står inknödd i en garderob, det är kanske därför den trilskas med mig...;-)

Kram på dig!

Petra sa...

Hejsan snäckan! Det blev ju hur snyggt som helst med byrån istället för soffan! Det turkosa syns inte på bilden iaf, men du är ju en van målare annars, haha... Hoppas du får en härlig helg! Kramiz /Petra

Millas Mirakel sa...

Visst är det härligt att ha en syhörna så man slipper plocka fram och tillbaka.

De där korgarna är både praktiska och dekorativa!

Ha en skön helg!
kram
Camilla

Hem & Lyckas Mia sa...

fredrik - tack detsamma!

mitt liv - tack, kram!

hannis - tack, och tack detsamma, kram!

my white cottage - tack, ja, det är faktiskt riktigt skönt! tack detsamma, kram!

zizzi - tack! kram!

therre - ja, där får jag inte ha mina, maken gillar dem inte ;-)

lotta - tack! hoppas du får ditt pysselrum inom kort. kram och trevlig helg!

vita ljuva tankar - haha, ja, du kanske ska vara snäll mot den ;-) kram!

petra - tjenare! tack! nä, men den turkosa syns i verkligheten kan jag lova, fyra lager med vitt blev det för att den lyste igenom så förbaskat väl.. Tack detsamma, kram!

milla - ja, verkligen! tack och tack detsamma, kram!

Annalunda sa...

Vilken jättefin syhörna! jag har precis sytt ett överdrag till symaskinen av ett gammalt lakan med monogram...blev jättebra! Roligt att du tittade in till mig!

Kram Annie

Anna Lisa sa...

Koselig med en sykrok. Ønska deg en fin kveld. Klem

Inredningsgalen sa...

Skönt att ha sakerna framme, blir lättare att använda dem då! Har tänkt mig en liten hobby hörna när vi väl renoverar och isolerar vinden. Känns så lyxigt, tanken på en egen liten plats att kunna sitta och pyssla!

Gårdsromantik sa...

Lycka till med tygletandet - har du prövat kolla på loppis - jag gör alltid nya fynd.

Kram Maud

My Lovely Things sa...

härlig sy hörna..
kram anna

Guldkant På Livet sa...

Helmysig syhörna och den korgen, ja den är så läcker!!! Mari.

Veronica sa...

Hej Mia! Hur mår du för närvarande? Hoppas allt är bra med dig!! Jag vill oxå ha ett fint överdrag till symaskinen...din syhörna är såå fin! Jag önskar dig en bra helg och att livet ler lite snällt mot dig! Kramar från Veronica.

Hem & Lyckas Mia sa...

annalunda - låter fint! kram!

anna lisa - tack! kram!

inredningsgalen - ja, precis! istället för att krångla fram den ur ett förråd..

gårdsromantik - nej, det har jag inte men tack för tipset! kram!

my lovely things - tack, kram!

guldkant - tack snälla, visst är den läcker!

veronica - hej, jo, det är hyfsat med mig. tack söta du! tack detsamma, kram!

Nilla sa...

Vilken rolig läsning här var =)

En syhörna väntar jag på att jag ska få med, men det lär ta lite tid innan den drömmen blir verklighet. Först måste det byggas ut på vinden *fniss*

Så fint det blev med byrån förresten!

Ha en skön söndagkväll.

Kram Nilla

Hem T Gårn sa...

väldigt mycket roligt du visar, o sy hörnan superfin,,, ordning o reda längtar jag efter när jag syr . har tendens att sprida ut allt runt omkring mig så nästa gång jag ska sy ligger allt i olika lådor för jag tror jag ska komma ihåg vart jag lagt det, nej lyckliga du som har ett sådant fint syrum, kram maria

Hwita Villan sa...

Jättefin korg! Hoppas du haft en härlig helg!

PS. Utlottning på min sida!

Hem & Lyckas Mia sa...

nilla - tack, tack! trevlig söndagskväll du också, kram!

hem t gårn - tack! haha, ja, det är inte lätt! kram!

hwita villan - tack! kram!

Sea Angels sa...

I love this tray too it's gorgeous who is 'house doctor'??
Hugs Lynn xx
Good luck with the fabric search, or why not buy plain fabric and applique scissors and cotton reels onto it.....xx

Hem & Lyckas Mia sa...

sea angels - Oops, I seem to have forgotten about the links. Take another look and you will find HD. Thanks, I will probably need that luck to find my fabric.. Hugs!

Efwa drömmer om Provence sa...

En sådan trådkorg vill jag också ha! NU!!!
Fint hem du har. Ska genast kolla runt lite mer.
kram Efwa

Hem & Lyckas Mia sa...

efwa - tack snälla! skönt att du fann korgen. kram!