torsdag 17 april 2008

A piece of cake







Bilder: Mia

Smultronmuffins, chokladpavlova, fläderblomssaft, lavendeldrömmar, rocky road, chocolate cupcakes, rabarber- och ingefärsmarmelad, rabarbersaft och saffransscones. Ja, jag skulle kunna göra listan ännu längre men då är det bättre att ni köper boken ;-)

Jepp, nu har Leila Lindholms bok A piece of cake äntligen kommit ut! Sprängfylld av frestande kakrecept! Hur ska detta gå, jag som älskar att baka och älskar att smaka.. Redan nu kan jag avslöja att Leila återkommer i tv-rutan onsdagen den 7 maj, då med ytterligare härliga bakverk. I can't wait!

På en av bilderna ser ni en av mina presenter från maken, ett zinkhus från Walther & Co - jo, visst älskar jag zink! Så vill jag passa på att tacka så hemskt mycket för alla gratulationer, ni är så söta!

Sedan vill jag även tacka Storeflittig för ett alldeles underbart inläggFlittiglisenes blogg igår. Det var ofattbart fint skrivet. Tusen tack!

The wished-for book A piece of cake by Leila Lindholm has finally arrived. Full of tempting recipes of cookies, cup cakes, scones and a lot of other deliscious stuff. I don't know what to do, I who just love to bake and love to taste...

In one of the photos you can see one of my presents from yesterday, from my husband. A small house in zinc from Walther & Co - well, I just love zinc as you know!
I would like to thank ever so much for all congratulations wishes on my birthday yesterday, they made my day!

And I also want to thank Storeflittig for a wonderful post at Flittiglisene yesterday. It was so beautiful written. Thanks in a million!

21 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Åh så mycket smarrigt!
Vet inte om jag törs bestäälla den! Njuter mest av virkade bakelser just nu. Snart är ju badsäsongen här!

Kram Maud

Anniqa sa...

Jag fick den i brevlådan förra veckan och bara älskar den, en bakbok som måste är ett måste.

Ha en bra dag.

Smått och gott hos Lina sa...

Ser ut att vara en riktigt trevlig bok, tack för tipset!

Så fint litet hus du fått av maken.

Kram

MiaMaria sa...

Hej!

Där finns nog en hel massa läckerheter i.......

HA´en bra dag!
Miamaria

Stämningsfullt sa...

Vilken härlig bok det verkar vara!
Farligt....:)
Jättefint zinkhus du har fått också!
Ha en bra dag.
kram!

Hannis sa...

GRATTIS i efterskott!!
Du blev väl riktigt hyllad kan jag tänka mig=))

Ojoj, en sån bok får en godisråtta som jag hålla mig undan!

Ha en fin dag//Kram Hannis

hemtrevnad marie sa...

Grattis i efterskott!!
Jodu, det var en bok med dreggelvarning!!!

Kul att leila snart är tillbaka i rutan!!
Kramis

Hem & Lyckas Mia sa...

gårdsromantik - hihi, nej, det borde nog inte jag heller ha gjort.. ;-) kram!

anniga - ja, verkligen! tack detsamma.

smått och gott hos lina - tack! kram!

miamaria - jo, visst gör det det! tack detsamma!

stämningsfullt - ja, farligt! ;-) tack! tack detsamma, kram!

hannis - tackar! ha en skön dag, kram!

hemtrevnad - tack! ja, verkligen :-D ja, jag längtar efter lite leila i rutan. kram!

Ekebo sa...

Åh så gott det låter, Leilas bok ser fantastisk ut....vill ha! vilken trevlig blogg du har hit kommer jag gärna på besök igen.

Ha det gott!
Malin

Inredningsgalen sa...

Är lite sugen på att köpa boken, var den bra - blir man inspirerad till att baka?????
Kanske skall vänta till programmet går på tv, då kommer inspirationen garanterat. Dessutom så har jag ju en Kitchen AId numera, den måste användas!

Juleja sa...

Jag funderar starkt påa tt införskaffa boken. Så mycket härlig inspiration! Men det är alltid lite krångligt när man måste försöka göra om recepten till glutenfritt osv. Men jaa, det lutar nog åt köp ändå!

tinaminastina sa...

Den boken måste jag beställa...vilka bilder du visar!!!

Zinkhuset var sååå fint..grattis i efterskott!

tina//

Hem & Lyckas Mia sa...

ekebo - tack! du är varmt välkommen tbs!

inredningsgalen - den är kanonbra, KÖP! ja, riktigt avis på din KA..

juleja - ah, är du glutenallergiker.. men det är nog värt ett köp ändå fast du måste tänka om - mycket smarrigt i den!

tinaminastina - tack, tack!

Millas Mirakel sa...

Åh, vad mycket gott! Och härliga bilder...
Åh, de där zinkhusen är såå fina,hoppas hitta nått i Gtbg.

Tack för butikstipsen ! Granma´s, Casa Linné och Haga hem brukar vi ta på inredn.rundan... De andra känner jag inte till så dit måste vi nog ta oss.
kram!

Fredrik Inredning sa...

den verkar underbar den boken!

mvh

http://www.fredrikfredrik.webblogg.se

MY WHITE COTTAGE sa...

Grattis i efterskott!♥

Vilka underbara presenter! Jag hoppas på samma tur vad gäller Leilas bok när jag fyller år nu i maj! Håll tummarna för mig! :)

Önskar dig en skön helg!
Kramar Jenny

Lavendeldoft & vita spetsar sa...

Åh, den skulle jag vilja ha...!!! Fullständigt älskar kak och kokböcker med fina bilder i!
Tack för tipset och TREVLIG HELG!
Kram/ Linda

sofia sa...

Åååh.. vill ha!! Fyller tretti i sommar och tänkte bjuda på ett Leilainspirerat kafferep :)
Och du har fyllt år ju!! Stort GRATTIS i efterskott! Hoppas du hade en fin dag!! kram

Hem & Lyckas Mia sa...

milla - tack själv! kram!

fredrik - and so it is, so it is..

my white cottage - tack! fast boken köpte jag själv men den råkade komma på min födelsedag :-D håller tummarna att du får din leilabok ;-) ha en härlig helg, kram!

lavendeldoft - tack själv, trevlig helg - kram!

sofia - ja, det låter ju riktigt härligt! här blir det leilakalas imorgon :-) Tack, tack, kram!

atmosphere sa...

Grattis i efterskott!
Stor kram från
Ingrid

Hem & Lyckas Mia sa...

Tack söta Ingrid! Kram!