torsdag 10 april 2008

Något flyttar ut och något flyttar in


Bild: Mia

Som jag nämnde för en tid sedan så åkte denna soffa ut från arbetsrummet och in istället en byrå. Lite tråkigt på ett sätt eftersom det varit rätt skönt och mysigt med en soffa härinne men förvaring går före, i alla fall i det här fallet. Jag har tröttnat på makens fotoprylar som lätt hamnar på golvet och i soffan.. Som jag skrivit tidigare så gillar vi egentligen inte färgen på tapeten som vi inte valt själva men vi har gjort det bästa av situationen tror jag.




Bilder: Mia

Helt opiffat och ordnat ännu, byrån håller på att målas om eftersom den turkosa färgen lyser igenom den grå. Det blir inte vackert direkt (här i detalj ännu värre då jag slipat lådorna). Synd för jag hade annars tänkt behålla den grå färgen. Men, jag har begett mig till färgaffären igen och hoppas på att kunna visa er byrån snart, då tillpiffad!

As I mentioned a while ago, this couch is no longer in place. Storage is more important, since my husband easy put his things on the floor or on the couch. The bureau is being repainted from a mix of turquiose and grey to white. Too bad that the grey wasn't enough, if it had I wouldn't be painting it now. Anyway, hope to be able to show it again soon, white and decorated!

33 kommentarer:

Charlotta sa...

Ja förvaring det kan man aldrig få nog av. Ska bli roligt att se vad du hittar på med byrån. Kram kram!

Gårdsromantik sa...

Du har verkligen lyckats trots att tapeten i nte var den du tänkt - det blev jättefint.
Kuddarna där gillar jag.

Kram Maud

Nettan sa...

Vad fint du fixat det med förvaringen, ska bli kul & se när det är klart !!
Kram Nettan

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilket underbart litet hörn! Byrån är jättefin i sin enkla form. Hoppas du hittar rätt nyans så du blir nöjd när du målar om den...

Kram Annica

hemtrevnad marie sa...

Det blev jättefint med byrån där... gillar den lilla vägghyllan
också!
Kraaam

snusilus o sannibus sa...

Hej!
Vad fint det blev :)
Jo det är klart, man väljer inte alltid färgerna, inte vi heller men men, vi får göra det bästa av det så länge! Ska bli kul att se hur den ser ut efter du gjort om den! Ha en fin torsdag!
Kram, Susanne

Lotta sa...

Hej vännen!
Det blir helt kanon med byrån där. Den är så söt!

Ha en härlig dag!
Kram
Lotta

Ruffa sa...

Tack snälla mia för utmärkelsen, det värmer mitt inredninghjärta :)
Måste fundera vem jag ska föra den vidare till ... finns såå många guldkorn!

Vilka underbara kuddar du har, vackra!!

kram/ruffa

"M" sa...

Kul att se hur byrån blir...

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst behöver man förvaring, det verkar aldrig räcka till tycker jag...
Byrån blir jättebra där, och färdigmålat och med din styling kommer det att bli jättefint.
kram
Marie

Inredningsbloggen Shabby Chic sa...

vilken fin byrå! Förvaring är ju aldrig fel *leR*

Stina sa...

Så spännande Mia med ny färg på den fina byrån! blir säkert jättebra!
Kram

Roslagsdrömmar sa...

Vad fint! Ska bli kul att se byrån när du är klar med den. Läste precis intervjun här nedan med Ylva Skarp, jätte roligt! Det ser jag fram emot att se mer av på din blogg fram över : )

Ha en bra dag!
Kram Maria

Lotta sa...

Vilken snygg byrå! Hörnet blev ju jätte fint!

Kram, Lotta

Millas Mirakel sa...

Tack din din värmande kommentar !

Hörnan blev jättebra, kul att se uppiffningen av byrån ! Åh, de där kuddarna är såå snygga! *vill ha*

kram!

suzi sa...

Såg precis att din blogg blev utsedd till månadens blogg på Bloggtopplista! Stort GRATTIS, du har verkligen förtjänat det! =)

Inredningsgalen sa...

Snygg byrå! Finns ingen bättre förvaring, dessutom är det snyggt att ställa ljus, speglar och annat på den!

Hem & Lyckas Mia sa...

charlotta - tack, kram!

gårdsromantik - tack söta du, kram!

nettan - tackar, kram!

mitt liv - tack, vad gullig du är! kram!

hemtrevnad - tack, kram!

snusilus - nä, det är ju så med hyresrätter ibland.. tack och tack detsamma, kram!

lotta - tack gumman, kram!

ruffa - tack själv! kram!

tack m!

marie - tack snälla du, kram!

inredningsbloggen - tack! nej precis!

tack stina, kram!

roslagsdrömmar - tack! ja, fler intervjuer kommer. trevlig torsdag, kram!

tack lotta, kram!

milla - tack själv, kram!

tack snälla suzi, det var gulligt sagt!

Hem & Lyckas Mia sa...

inredningsgalen - tack! ja, precis, man kan ju piffa också ;-)

Ellas Inspiration sa...

Jättefina bilder! Du får mer än gärna länka till mig. Va glad jag blir att du gillar det jag visar! Ha en mysig helg! Kram Karin

Vaniljdrömmar sa...

Åh vilken fin byrå, en sådan är jag på jakt efter:) skall bli roligt att se den färdig!
Kram Helene

Sagans Solsjö Under en vind sa...

Tycker att ni har gjort det här rummet bra!!

Trevlig helg, kram!

Lila`s bloggvärld sa...

Det blev ju jättefint med byrån.

kramis Lila

Hem & Lyckas Mia sa...

ella - tack! och tack detsamma, kram!

vaniljdrömmar - tack! kram!

sagans - tack! och detsamma önskar jag dig, kram!

lila - tackar, kram!

Fredrik sa...

blev super fint!

katarina sa...

Det är så mycket fint här.
Själv köpte jag en tallrikshylla från House dotor i går...

www.gobbit.se

Goa sa...

Hej!...och tack för din rara kommentar om min uteplats...)

Nu blir det kul att se hur byrån blir...jag gillar verkligen formen!

Ha en fridfull fredag och en härlig helg!
KRaaaam...

Making it lovely sa...

Spännande att se hur rummet kommer att se ut när det är uppiffat:-). Byrån är jättesöt.

Trevlig helg!

Hwita Villan sa...

Din blogg är så härlig! Vad annorluunda rummet upplevs! Men jag gillar det - tycker det ser snyggt ut! Och som sagt - förvaring är ju ett måste ibland.

Jaa jag är så nöjd med att vi kommer att kunna göra ett så mysigt kök i ivtt och lantligt.

Sist vill jag bara skriva att det var rolgt att läsa intervjun med Ylva Skarp! Bra idé!

Ha en skön helg!

Lina på gården sa...

Åååh vad längesen det var jag var här och hälsade på. Och jag bara myser när jag tittar på dina bilder. Du har en så levande och vacker blogg.
Byrån blev ju bra! Förvaring är ett måste...
Kanske du skulle haft en soffa med förvaring? :D
Nej... byrån blev kanon.. lycka till med målandet av den!!
KRAM!

Hannis sa...

Grattis till utmärkelsen!!
Och vad kul med vinsten hos Nordljus!
Turgumma är du visst=))

Byrånn är jättefin och det blev ju mera rymd ser det ut som.

Ha en fin helg/Kram Hannis

Fru Sirlig sa...

Hej

Tack snälla du för de vänliga orden. Låter bra att det bara är att måla, underarbete är väl det tråkigaste som finns.
Vilken rolig och annorlunda blogg du har. Kul med tv tipsen och trevligt att du vill länka till mig. Länkar till dig jag med! :)

Trevlig helg // Helene

Hem & Lyckas Mia sa...

tack fredrik!

katarina - tack! låter inte fel med en HD-hylla!

goa - tack själv! Ha en härlig helg, kram!

making it lovely - tack snälla! trevlig helg!

hwita villan - tack söta du! trevlig helg!

lina på gården - tack vad rar du är! haha, ja, fast vi hade aldrig kommit åt förvaringen i soffan kan jag tänka mig för alla prylar maken drällde i soffan :-D kram!

hannis - tack snälla du! tack detsamma, kram!

fru sirlig - tack snälla du! trevlig helg!