tisdag 22 april 2008

Kasta, släng!



Bilder: Mia

Ibland hittar man ting till hemmet där man minst anar det. Var tror ni jag köpt denna zinkhink? Jo, ICA! Fick ett tips av en väninna och ilade iväg snabbt för att se om vårt ICA Maxi hade dem och jovisst, både i vitt, zink och svart. Inte dyr heller, 179 pix tror jag det var. Helt överkomligt med andra ord!

Födelsedagskalasets yngsta medlem 1 1/2 år gamla M älskade den och tyckte det var jätteroligt att trycka på pedalen om och om igen med ett stort jubel. Så sött! När så min bror skulle slänga skräp i den dagen efter låg det en gosedjursälg i den. Hihi, vem kan ha stoppat i den månntro..?

Sometimes you can find things to your home where you least expect it. This trash can is bought at ICA, our near-by food store. I could choose between white, zinc and black. Not expensive either so thats a bonus!

During my birthday party, the youngest girl (1 1/2 years old) loved it. It was so funny to press the pedal over and over again. She laughed and was really excited, so cute! When my brother the next day was going to throw away something in the trash can, he found a cuddly toy elk in it. What a mystery, who could have put it here..?

28 kommentarer:

Minikex-living sa...

Helt otroligt snygg. jag åker dit med en gång.
kramar malin

Kicki sa...

Va - vilket superfynd! Den ser ju riktigt gedigen och bra ut. Jag gillar den ruffa industristilen som visas lite här och var nu.
Kram från Kicki
på Thyrasgård

therre sa...

Snygg :)

Inredningsfanatiker sa...

Oj på Ica säger du! Så snygg den var! Och priset var ju som hittat! Ska ta en sväng förbi våran ica butik oc titta !
Ha en go dag!
Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Randi sa...

Håller med - ett verkligt FYND!
Kan förstå lilla M´s förtjusning!
Kram Randi

Nettan sa...

Men den var ju snygg & till bra pris, tänka sig det är på ICA MAXI man ska handla ;0)
Kram Nettan

Hem & Lyckas Mia sa...

minikex - ja, visst är den! kram

kicki - samma här, gillar rufft tillsammans med det lantligt vita. kram!

therre - tack!

inredningsfanatiker - jepp! ja, ta en kik! kram

randi - hihi, ja, hon var störtförtjust i den :-D kram!

nettan - ja, tänk vad man kan hitta, där man minst anar det.. kram!

tinaminastina sa...

Jättefin ...den ska jag titta på vid nästa icabesök!

kram/tina

Mamma Millan sa...

Å så snygg!!!!

Ha det så fint i vår solen!!
Kramar från en kul "prick"
♥ Millan♥

Lina sa...

Hej!
Kikar tillbaka hos dig! Snygg sophink! Tänk att ICA har så mycket fint!!! Var inne på en annan blogg där fanns ett jätte fint fågelbad, också från ICA. Vi handlar på COOP, dags att byta till iCA kanske? ;- ) De är bara att länka på ! Kikar in igen en annan dag! ps. Gjorde du några kul fynd på Gekås?

Må så gott!
/ Lina

Inredningsgalen sa...

Ja vipp i all ära, men vem har råd att slänga så mycket pengar på en pedalhink, din var precis lika snygg. Själv har jag Ikeas, inte dumma de heller!
Kul att du tittade in hos mig, Lufsen är en cocker spaniel!

Moderncountry sa...

Men Oj, på Ica?!! For en funn, og god pris!

Ha en herlig uke med vårlig og glad følelse!

Klem Aina ;)

Roslagsdrömmar sa...

Vilket fynd! Jätte fin : ) Hoppas den finns kvar i helgen då jag passerar ett ICA Maxi, i såna fall blir det definetivt ett köp ; )

Kram Maria

Kära Stina sa...

Å va roligt att få besök :) Du får jättegärna länka till mig, blir bara glad! Hoppas det är ok att jag gör detsamma!? Gillar din blogg verkligen! Layouten och bilderna är helt underbara! Stilrent och ombonat på samma gång liksom.. Kul att vara med i tidningen förresten! Ser ut som att ni har det jättefint! Kommer tillbaka strax. Kram Kerstin

Gårdsromantik sa...

Jättefin! Barnen är väl för härliga! Kan roa sig med det mest osannolika.

Kram Maud

Ljuvligt Hemma sa...

Jisses vad fiiin... tusen tack för tipset :) Kram kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilket litet bustroll...:)

Snygg är den iallafall och inte bara rolig

Kram Annica

Guldkant På Livet sa...

Nej, vilken fynd! Mot Ica maxi, tack för det fina tipset!!! Mari. ( snyggt foto med!)

Millas Mirakel sa...

Vad kul att man kan göra så snygga fynd på ICA !!:)

kram!

Vita ljuva tankar sa...

Den var riktigt fin den! Ica Maxi öppnar här i staden imorgon...jag får väl hänga på låset:-)

Kram

Kalkstenssommar sa...

Skyndar till ICA i morrn!!

Hmmm, vilken färg skall jag ta??

Hoppas du får en skön vecka

Kram L

Linnestinalund sa...

Länka på :)
Kul att hitta hit till din fina blogg!
Fin hink, lönar sig alltid att kolla efter saker på ställen man inte förväntar sig att hitta något snyggt!

Fredriks inredningsblogg sa...

oj va fin den var... måste åka och kolla på en sådan!

Hem & Lyckas Mia sa...

Tack söta ni!

lina - mest kläder faktiskt, lite städprylar.

inredningsgalen - visst är vipp snygg men den har inte vi heller råd med.

kära stina - visst får du länka, bara roligt! tack snälla för beröm!

Vaniljdrömmar sa...

Jättesnygg, vilket fynd!
Kram Helene

Hem & Lyckas Mia sa...

vanilj - tack, kram!

Millas hem sa...

Bara jag igen!
Jag har samma Ica-hink fast i vitt!
C

Hem & Lyckas Mia sa...

millas - ah, ja, den var också snygg!