måndag 14 april 2008

Har ni sett John Blund?


Bild: Mia

Ligger klarvaken i sängen och försöker somna. Går inget vidare, dels för att jag är i vanlig ordning rosslig i halsen vid sänggående (varför har jag inte en aning om) och dels för att jag av någon anledning är spik klarvaken. Ni vet, såna där nätter när man gör allt för att somna och det går lik förbannat inte. Ursäkta mitt språk.

Maken somnade så fort han la huvudet på kudden naturligtvis och jag ligger och harklar mig så tyst jag kan. Värken i nacken gör sig påmind och jag beslutar mig för att vända på min anatomikudde (?) för att få den nyttigaste delen under nacken. Lyfter på huvudet, tar ett stadigt grepp om kuddens kant och börjar vända den. I luften hinner jag uppfatta att det där stadiga greppet inte alls var så stadigt och jag hinner dessutom tänka förvånansvärt mycket innan kudden med en kraftig duns hamnar på golvet.

Jösses vilken kraft av en lätt kudde! Maken vaknar med ett kraftigt ryck och sätter sig till hälften spikrakt upp i sängen. Jag kan inte låta bli att börja fnissa och mannen tittar på mig, undrar vad jag pysslar med.. Jag tappade taget om kudden som jag skulle vända, säger jag. Maken garvar lite tyst och lägger sig sedan ned igen och sussar vidare. Jag, om möjligt, ännu mer klarvaken drar på mig morgonrocken och sätter på en kopp te Kvällsro. Och här sitter jag och teet för oss allena mitt i natten, väntandes på John Blund..

Lying awake in bed, trying to get some sleep but nope, it's impossible. Widely awake and I'm getting annoyed by the ache in my neck as well. I deside to flip the pillow over to the other side but lose it in the air and it crashes on the floor with a sounding crash. I didn't know that pillows are so heavy? My husband wakes up with a sharp hitch and sits up in bed. I cannot help but giggle quietly. He looks at me and wonders what I'm doing. I just happended to lose my pillow I reply. He laughs a bit quietly and in the next minute he's sleeping again. And here am I, sleepless in the middle of the night, drinking a cup of warm tea. Please let me know if you've seen Dustman since I'm looking for him..

17 kommentarer:

Mamma Millan sa...

o2.55..japp han är på väg till mig nu..äntligen!;)♥

therre sa...

Men ibland är det faktiskt skönt att vara vaken ensam o sitta o sörpla sitt te :P Jag vaknade HALV FYRA! Lite vääääl tidigt! :P Tänkte dricka lite te och är jag tillräckligt ambitiös plugga lite så man kanske har dagen fri till familjen :D

Smått och gott hos Lina sa...

Jo han var här tidigt igår, tror han hyrt in sig här hos oss då jag alltid är trött :-) Jag kan be att han flyttar till dig istället :-)

Hoppas du fick sömn till slut.
Kram

Lina sa...

Även om man bara vill sova, så kan det vara mysigt att gå upp. Att ligga kvar flera timmar, det klarar inte jag! Måste gå upp och göra något. När vi kom hem från Thailand kunde ajg inte sova på några nätter, då gick jag till och med upp och strök.... Konstig man är!!

Lina sa...

Måste bara fråga... Var skriver jag in koden om jag vill beställa allt i hemmet special??

Gårdsromantik sa...

Mitt problem är att jag alltid sussar till i soffan framför tv:n. Det skall vara något mycket intressant inredningsprogram till att hålla mig vaken. Sedan vaknar jag av att maken står och tittar på mig och vill att jag skall komma till sängs - masar mig dit efter mycket tjat och vaknar klockan 4!!!!!

Nu har jag börjat smyga mig upp och kolla bloggen - men har inte vågat svara någon ännu - folk kan ju tro att man är galen! Men nu ser jag att jag inte är ensam om att sitta och blogga på natten!

Jag tycker förresten att ni är helt normala;-)

Kram Maud

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja det är ju så man ska göra har jag hört, att gå upp och göra något, när man inte kan sova...
Det kan hända att jag också är vaken någon gång ibland, men inte så ofta, tack och lov...
Kram
Marie

Minikex-living sa...

Hej och godmorgon
Hoppas sömnen blev bra till slut och att helgen varit bra
Kraaaam Malin

Marres Hörna sa...

Åh, sånna nätter är inte roliga. Man somnar väl tillslut, men det är inte roligt när man ligger och vrider sig. :-(

Kram!

Roslagsdrömmar sa...

Jag brukar ha en sån natt ett par gåner per år då jag är klarvaken precis hela natten! Oftast infaller de i samband med en längre ledighet då jag är så uppvilad. Hoppas du somnar fortare i natt!

Ha en bra dag!
Kram Maria

Guldkant På Livet sa...

Vilken vacker bild, krya på din nacke! Mari.

Hem & Lyckas Mia sa...

mamma millan - skönt att han hittade dig till slut! ;-)

therre - ja, absolut! att ligga och vända på sig i sängen är ingen hit! halv fyra var väl liiite väl tidigt ja ;-)

lina - ja, be honom gärna ta sig hit istället ;-) kram!

lina - ja, nä, ligga sådär är jättejobbigt. allt i hemmet special köper du i mataffären som alla andra tidningar. koden du sett hör till bilden nedanför.

gårdsromantik - hihi, det goaste är väl att somna framför teven men ack vad jobbigt det är att ta sig upp sedan! jag har inte kunnat somna framför teven på länge nu men istället gör jag det i bilen! kram!

marie - låter skönt att du får sova nätterna rakt igenom! kram!

minikex - tack, jag lyckades somna först inpå småtimmarna. kram!

marre - nej, verkligen inte.. kram!

roslagsdrömmar - tack, ja, det hoppas jag också. kram!

guldkant - tack!

Sara sa...

Usch jag vet precis hur det är och speciellt när man ska upp sju på morronen eller tidigare, man ligger bara och räknar timmarna och dessutom har vi en kyrkklocka i närheten och den talar ju om vad klockan är med sina ringningar, vilket gör en än mer stressad, puh!

Charlotta sa...

Oj då, hihi! Hoppas du fick besök av John Blund till sist. Kram!

Hem & Lyckas Mia sa...

sara - ajdå, ja, då blir man ju definitivt ännu mer stressad, usch!

charlotta - ja, till slut dök han upp ;-) kram!

Anonym sa...

Hahahahha, sådana där nätter/kvällar har man allt som oftast. Fast jag brukar lyckas vända kudden tystare *fniss* Kram Ninizen

Hem & Lyckas Mia sa...

Ninizen - haha, :-D kram!