lördag 26 april 2008

Grönt som i Greengate





Bilder med tillstånd från Greengate.

Ett märke som jag blir mer och mer förtjust i är det danska märket Greengate. Prickar och blommor i vackra textilier och porslin. Det jag faller för är just prickarna och just det gröna. Jag köpte faktiskt en grön sked, en röd sked, en blommig sked och en blå sked. Varför? Hihi, jo, jag varvar sked i sockerskålen efter årstid. Grön på våren, röd till jul, blommig till sommaren och blå för höst och vinter. Bild på detta kommer längre fram.

Men se vad vackra miljöer! Hade vi inte haft ett slagbord själva så hade jag bums velat ha ett. Men, jag suktar fortfarande efter det gröna porslinet, vore underbart att få hotta upp vår och sommar med lite gröna prickar. Och lite rödprickigt till jul.. Nog bäst att jag avslutar detta inlägg innan begäret blir dyrt! ;-)

A brand that I like more and more is the Danish Greengate. Dots and flowers - beautiful fabrics and porcelain. What I like is the dots and the green but also the red ones. I accually bought one green, one red, one flowered and one blow spoon. Why? Well, I find it nice to vary colour of the spoon in the sugar bowl after season. Green in spring and summer, red for Christmas, flowered for summer and blue for autumn and winter. I'll show you a bit later on.

Look at the photos. So beautiful! If I hadn't a gateleg table I sure would want one immediately after seeing these pictures. I still long for the green or/and the red porcelain. It would be wonderful to serve on green plates during spring and summer. And red for Christmas of course. I better close up this before it gets too expensive ;-)


24 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Visst är grönt skönt - speciellt den där krispigt vårgröna nyansen!

Kram Maud

Cilla sa...

Hej Mia!
Du vet väl att jag säljer Green Gates produkter på nätet i min webbutik www.cillascottage.se Spana in min blogg, jag är sjukt förtjust i deras sortiment. Jag kan även ta hem saker vi inte har i vårt butikssortiment om du vill ha något speciellt. Fin sida du har!
http://www.nogg.se/cillascottage

Marita Blücher sa...

Hej Mia,
Jag håller med dig, Green Gates porslin är verkligen läckert, blandningen av härliga färger och mönster gör att man blir på gott humör. Tusen tack för dina gulliga kommentarer på min blogg.
Hoppas att du får en underbar helg.
Kram/Marita

MY WHITE COTTAGE sa...

Jag kan inte få nog av Green Gates produkter... *hihi* Har själv de gröna skålarna och mjölkkanna i samma. Är sugen på de ljusblå skålarna... och blommiga... *haha* Du hör ju!

Ha en skön och solig helg!
Många kramar Jenny

Solange sa...

thanks for the nice comment on my blog. I just checked your blog and I like your pictures a lot.
I will also add you to my site.

have a good weekend!

Solange

Vita ljuva tankar sa...

Jag kan inte välja färg heller. Jag har köpt utav det blåa, men vill också ha det gröna...och kanske det mönstrade i blått...och kanske lite rött också...ARGHHH! Att de ska vara så svårt att bestämma sig ;-)

Kram

Lillsyrran sa...

Håller helt med dig!!! Jag älskar greengate!!! Skulle lätt kunna bli luspank...för greengate ger mig ett habegär, *hi,hi*...självbehärskning!!!
KRAM

MiaMaria sa...

Hej!

Underbar bilder, man rktigt njuter!

Och visst skulle man ha en massa porslin från Greengate......så vackert!

HA´nu det så gott denna helg!
Miamaria

Hem & Lyckas Mia sa...

gårdsromantik - yes! kram

cilla - nej, det hade jag inte koll på men tack för tipset! sparar din länk. tack!

marita - tack själv! ha en härlig helg, kram!

my white cottage - nej, jag har bara skedar än så länge och eg har jag inte plats och inte heller råd men till jul vill jag nog skaffa lite rött tror jag. sparar till något annat nämligen *hemlig* ;-) kram!

solange - thanks a lot! have a nice weekend.

vita ljuva tankar - haha, du låter som jag ;-) kram!

lillsyrran - ja, habegäret drar iväg rejält ;-) kram!

miamaria - visst är det fina bilder.. tack detsamma, kram!

Annalunda sa...

Härligt med grönt, rosa, ljusblått... ja alla de färger... det är nog våren tror jag!! :) Det gröna är så läckert krispigt precis som Gårdsromantik skriver...och det föder "det stora HA-begäret" för man blir ju så glad :)

Kram Annie

Veronica sa...

Vill önska dig en härlig helg!! Kramar från mig!

Titti sa...

Hej! Visst får du länka till mig! Jag blir bara glad! Hoppas det är okej att jag länkar tillbaka till din fina sida!? /Kram Titti

En Doft Av Lavendel sa...

Hihi ja de kan lätt bli för dyrt :)
Mycket man vill ha alltså.
Vilka fina bilder du har lånat och visar på din blogg!
Fint med pasteller blanat med de vita :)

Ha dé!
Kram Benita

Guldkant På Livet sa...

Oja, så läckert de har Green gate med allt prickigt i grönt, rött och blått, och den verandan skulle man kunna döda för! : ) Ha en fortsatt skön helg!! Mari.

Anna Lisa sa...

GreenGate er nydelig. Den grøne fargen de bruker er vårlig og sjønn. Ha en trivelig kveld. Klem

Fredriks Inredningsblogg sa...

Älskar green gate också tyvärr har vi inte så mycket sånt hemma!

Hem & Lyckas Mia sa...

annalunda - ja, det är nog det! kram!

veronica - tack detsamma, kram!

titti - tackar, visst är det ok! kram!

en doft av lavendel - ja, precis ;-) tack! fint med pasteller nu till våren. kram!

guldkant på livet - ja, den där verandan föll jag pladask för.. tack detsamma!

anna lisa - ja, visst är den! tack detsamma, kram!

fredriks - samma här..

Broarne sa...

Hej
Jo jag är också såld på¨Greengate, jag skulle vilja fylla ett helt rum i Broarne med Greengate-saker. Textilier också. Det kommer, det är kanske de textilierna som jag ska ha...jag funderar mycket över detta just nu. Vad tycker du om Nybloms & Collen?
Annmarie

Under en vind sa...

DE har grymt fina saker!!!

Ha en fortsatt skön helg, kram!

Designe sa...

Jättefin byrå nedan..inte såg jag att det lyste igenom nån färg inte..

Greengate har verkligen inspirerande saker! Såå härliga bilder! Kram

Marres Hörna sa...

Underbart är vad det är. :-)

En fortsatt fin helg önskar jag dig!

Kram!

Hem & Lyckas Mia sa...

broarne - Nyblom & Kollén rekommenderar jag starkt, bra kvalitét och fina tyger!

under en vind - visst har de! tack detsamma, kram!

designe - nej, men det gjorde det. visst är det fina bilder! kram

marre - jepp, lovely ;-) tack detsamma, kram!

Ulrika sa...

Älskar Green Gate!

Kram, Ulrika

Hem & Lyckas Mia sa...

ulrika - samma här! kram