tisdag 1 april 2008

Grönt är skönt!






Bilder: Mia
Historien om bordet har jag berättat tidigare. Fatet är en julklapp från makens
kollegor i Taiwan.

Nog för att jag älskar vitt och brunt men såhär års när snön precis har smält och förhoppningen om våren står och stampar (för nog har vi bearbetat ämnet VÅR flera gånger tidigare!) så är det skönt att få in lite grönt!

---> Titta, Hem och Lycka har blivit utnämnd till månadens blogg
här! *stolt och ärad* Tusen tack!

Var nu försiktiga idag så ni inte råkar ut för nåt aprilskämt ;-)

Sure, I love white and brown but this time of year when the snow is melting and the spring is around the corner, I find it lovely to use the colour green! We got the little plate in ceramics for Christmas from my husbands colleagues in Taiwan.

My blog has by the way been apointed as the best of this month! I'm honoured, thanks in a million!

32 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Grattis! Vad roligt :)
Så fina bilder.
Hoppas du får en fin dag.
Kram!

Hem & Lyckas Mia sa...

stämningsfullt - tack! och tack detsamma, kram!

Stina sa...

Så fint, jag är ju svag för grönt!
Kram

Stina sa...

Glömde ju att gratulera till MÅNADENS BLOGG!!
Kram

Lotta sa...

Grattis till månadens blog! Det är du värd!
Kram, Lotta

Millas Mirakel sa...

Grattis, vad roligt !
Fint med grönt !

Kram Camilla

Hampus sa...

Grattis!!!

Jättekul och välförtjänt!

Kram / Hampus

Hem & Lyckas Mia sa...

stina - tack! kram!

lotta - tack snälla! kram!

milla - tackar! kram!

hampus - tack snälla! kram!

SKATAN sa...

Hej och tack för raderna hos mig! Jag känner alltmer att mitt beslut antagligen kommer att rivas upp framöver...det är alltför svårt att slita sig från allt det här roliga :) Just nu behöver jag dock vila från allt möjligt. Jag är gruvligt trött efter att ha gått i mål med mitt avhandlingsprojekt. Nåväl, det löser sig nog när vårsolen börjar hitta upp hit till oss!

Hoppas du får en fin dag.

Kram.

MiaMaria sa...

GRATTIS!!!!!!!!!!!
Vad kul att du är månadens blogg!

Och visst är GRÖNT så SKÖNT!

HA´det så grönt och skönt!
Miamaria

Designe sa...

Vilket vackert skåp längre ner!..verkligen fint med grönt och vilket fint vitt äpple!
Visst är man i behov av grönt nu...även rosa:)
Kram

Designe sa...

Lyllos dig som bor så nära Nyblom & Kollén! Älskar deras sortiment!..Har beundrat deras hem i flera inredningstidningar och festlokalen därute verkar ju helt underbar! :)

Lila`s bloggvärld sa...

Vilka jättefina bilder.

kramis Lila

Randi sa...

GRATTIS TILL UTNÄMNINGEN!
Den är du väl förtjänt av!!!
Kram Randi

Vita ljuva tankar sa...

Har också fått en svaghet till grönt just nu...jag brukar inte ens gilla grönt annars. Vackert med Mateusporslin också.
Stort grattis till att ha blivit månadens blogg!!

Kram

Hem & Lyckas Mia sa...

skatan - vad skönt att höra att du fortsätter blogga! men ta den vila du behöver, vi väntar på dig! kram

miamaria - tack snälla, kram!

designe - så sant, även rosa är fint och lockande såhär års. tack söta du! kram!

lila - tack! kramizz

randi - å tack! kram!

vita ljuva tankar - nej, jag brukar hålla mig till vitt och brunt men nu så är det härligt friskt med lite grönt! tack, kram!

Roslagsdrömmar sa...

Grattis jätte kul : ) Jätte fina bilder!

Ha en bra kväll!
Kram Maria

www.missfixtrix.com sa...

Kanonkul! Gillar också din blogg. Trevlig kväll JOhanna

Home & Inspiration sa...

Grattis till utnämningen!!

Jag håller ockkså med dig - Grönt är skönt!! Underbart så här på våren!

Ha en härlig vecka!

KRAM

Margareta sa...

Hej!
Känner igen mig med lite "grön-behov" så här års. Annars är inte grönt min färg direkt, fast jag gillar det hos andra. Men så här tillsammans med växter. Grönt/ vitt ger en härlig vårkänsla. Vacker kruka från Mateus.
ha en fortsatt skön, grön vår.
Hälsningar Margareta

mandco sa...

Enig! Elsker grønt! Nydelige bilder :-)
Gratulerer med måndens blogg! Så gøy!

Inredningsfanatiker sa...

Tjusiga bilder! Och grattis till utnämningen, så skoj!!
Nej, jag blev inte lurade av någon eller lura ingen heller för den delen.... Glömde lite bort att det var 1 april. Lurade du någon, el blev lurad?
HA en go dag!Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Nilla sa...

Tack söta du =)

Jag blir alltid lika lycklig när jag kommer in här, underbara bilder av fantastiskt saker!

Jag borde verkligen ta och inhandla en ny kamera istället för att försöka fota med den sorgliga ursäkt till kamera jag har *fniss*

Ha en riktigt härlig dag, hoppas solen skiner där borta med!

Kram Nilla

Strömkarlen - Vitavillan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Nublus blogg sa...

Jag är också lite svag för grönt, fast det syns det inte av så mycket här hemma. Men min favorittröja går i grönt! :-)

Stort grattis till utnämningen! Och jättekul att du vill vara med och tävla!

*KRAM*

Under en vind sa...

Stort grattis till månadens blogg! Va kul!

Läckra bilder! Du är en duktig fotograf!

Ha en bra dag! Kram!

Hannis sa...

Jag klarade mig från Aprilskämt även om det fanns dom som försökte=))

Hurra,hurra!!
Grattis till månadens blogg!
Riktigt roligt!

Och Vackra bilder.

Kram Hannis

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Hej!
Jag får gratulera till månadensblogg!!!
Tapeten som jag har i min hall är
Från Sandbergs tapeter.
Kram MARLENE.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Grattis till månadens blogg!
Visst är det härligt med grönt!
kram
Marie

SEASIDE LIVING sa...

Vad kul att du har blivit utnämnd till Månadens blogg - stort grattis!

Kramar från Jenny

Home & Clothes Design sa...

grattis till månadens blogg. Vilken fin kruka och härliga bilder.

Kramissar från mig...Annelie

Hem & Lyckas Mia sa...

roslagsdrömmar - tack snälla, kram!

missfixtrix - tackar!

home & inspiration - tack! och tack detsamma, kram!

margareta - känner precis som du angående grönt! tack detsamma!

mandco - tack söta!

inredningsfanatiker - tack söta du! nej, jag blev inte lurad men däremot lurade jag! ;-) kram!

nilla - vad rar du är! kram!

tack snälla nublu, kram!

under en vind - oj, vad beröm du strör över mig, tack! tack detsamma, kram!

hannis - skönt att du klarade dig ;-) tack snälla, kram!

strömkarlen - ah, det var en sandbergstapet ja, som jag misstänkte. tack! kram!

marie - tackar! kram!

seaside - tack! kram!

home & clothes - tack! kram!