torsdag 24 april 2008

Färdigmålat!






Bilder: Mia

Jo, så ska ni då få se resultatet. Men det krävdes fyra lager med vit färg för att täcka den grågrönturkosspräckliga. I hörnet ser ni något som ni kommer få se lite senare men ni kan nog ana vad det kan vara. Spegeln och madonnan hamnade ju som ni redan vet i vardagsrummet men spegeln och zinkhuset som jag fick till födelsedagen fick sin plats här.

Psst, missa inte detta! Det finns fortfarande platser kvar.

Well, finally you'll see the result of the painting. It demanded four layers of white paint to cover the grey-green-turqoise. You can see something new in the corner but more about that later. The mirror and the madonna are placed in the livingroom as you already know but I got the mirror and the house in zinc for my birthday.

25 kommentarer:

Hjärtats saga sa...

Hej!
Vad fin din byrå blev och vad snyggt du har ställt ovanpå. Vad man njuter när man har gjort något fint - då kan man sitta och titta på det läääänge!
Ha det så bra och många hälsningar från Kerstin

Gårdsromantik sa...

Visst är det tapeten du har målat?
Jag vet - hur många lager som helst.
Har ett jätteprojekt på gång - målar om hela butiken.
Jättekul egentligem när det är så stora ytor - inget piller.

Kram Maud

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fint det blev! Förstår att du fick kämpa lite :) Men det var det värt....
Kram!

Nettan sa...

Tycker oxå den vart fin, förstår att du fick måla ett par ggr för det !
Så fint du arrangerat det med Zinkhuset & det andra =0)
Kram Nettan

Inredningsbloggar sa...

Jätte snyggt blev det ju! Jo, ibland tycker jag att man målar och målar, och ändå täcker det inte.. Men slutresultatet blir nog alltid fint bara man orkar hålla på!
Kram,Lotta

Lotta sa...

Har det hänt förut? Att man skrivit kommentarer inloggad som inredningsbloggar? Jo - alldeles för många gånger - lär mig aldrig!

kram, Lotta

Pernilla/ Ockra villan sa...

Verkligen ett vackert blickfång.

Ha det gott..

Kram Pernilla

Tidsmästarinnan sa...

Wow, det blev superfint!

Det är ju värt allt slit och penslande när det blir sådär fint.

Den där tjusiga saken i hörnan vill jag VERKLIGEN se mer av, funderar på om man skulle våga sig på ett, men de kostar ju en slant... (risken finns att man tar kål på dom direkt, om man är jag , nämligen.)

Kram på dig!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så snyggt det blev! Ja ibland kan man måla och måla och det täcker inte...
kram
marie

Lillsyrran sa...

Så fint!!!
Var har du fått tag på det gulliga zinkhuset som står på byrån?
KRAM

Marres Hörna sa...

Det där är verkligen jättefint! Inte ett dugg avis! ;-)

Kram!

Hem & Lyckas Mia sa...

hjärtats saga - tack snälla!

gårdsromantik - nej, nej, det är byrån som jag målat. kram!

stämningsfullt - tack, kram!

nettan - tack! kram!

inredningsbloggar/lotta - haha, ja, det är lätt gjort att man glömmer att logga ut. tack! kram

pernilla - tack, kram!

tidsmästarinnan - tack! ja, jag har också tvekat länge men nu har tydligen Netto olivträd för 149 pix, jag vet inget om kvalitén dock. jag köpte mitt på Plantagen, jättefina men betydligt dyrare.

marie - ja, precis.. tack!kram

lillsyrran - tack! zinkhuset kommer från Grönbergs interiör i Gbg. vet att de har skickat till några som bor långt ifrån. kram!

marre - :-D tack, kram!

Fredrika sa...

Hejsan, Åh vilket fint zinkhus - jag antar att det är Walther & Co, har du köpt det nyligen? Vad betyder det att man länkar till varandra?

MVH Fredrika

Millas Mirakel sa...

Åh, vad bra allting blev !!! Jag älskar olivträd...

kram!
Camilla

My Lovely Things sa...

in byrån blev..

oj 4 lager färg..man kan lätt ge upp när det tar lång tid..så bra gjort!!!
Fint du har piffat runt den..
kram anna

My Lovely Things sa...

oj då det fall visst bort bokstäver fin inte in..
kram

Jessi sa...

din blogg är så bra och snygg :)

sofia sa...

FIN byrån blev!!

Lavendeldoft & vita spetsar sa...

Hej hopp!
Åh, vad fint det blev! Du har känsla du! :-)

Ha en skön helg! Kram/Linda

Hem & Lyckas Mia sa...

fredrika - jepp, Walter & Co. Det kommer från Grönbergs interiör och jag fick det för bara en vecka sedan. Att länka till varandra betyder att jag har ditt bloggnamn på min blogg så man kan klicka sig vidare till din blogg och tvärtom.

milla - tack snälla! kram!

my lovely things - ja, vid det sista lagret färg var jag rejält trött på att måla.. tack! kram

jessi - å tack!

sofia - tusen tack!

lavendeldoft - tack, vad söt du är.. trevlig helg, kram!

Inredningsgalen sa...

Super snyggt! Gillar dina zink detaljer - ser att det är mer än jag som gillar zink!

Marita Blücher sa...

Så fin byrån blev i vitt - gillar dina fina zinkdetaljer ovanpå.
Ha en skön helg.
Kramis/Marita

Hanna sa...

Hej!

Åh vad fin din byrå blev! och vad fina saker du har ställt ovanpå den.

Jag får hoppas på att fällen är nersatt i pris då, det är bara ett plus i kanten för en sån som har en liten plånbok ;).

Ha en skön helg!
Kram Hanna

Dadda sa...

hej! så vackert du har, den zinkhuset har jag önskat mig länge,
den fins att köpa här i Malmö.kram

Hem & Lyckas Mia sa...

inredningsgalen - tack! ja, jag älskar zink..

marita - tack! trevlig helg! kram

hanna - tack! ja, hoppas att jag inte lurat dig nu.. tack detsamma, kram!

dadda - tackar! kram