lördag 19 april 2008

Ellen m company






Bilder: Mia

Ja, här är nu hela familjen samlad. Och visst brås lillen på pappa..? ;-) Mamma heter Ellen. Jo, faktiskt, Maileg har döpt henne till just det men far och son har ännu inga namn. Jag sparar på dessa sötnosar till det är dags för bebis här på vår Lycka. Två bonusmedlemmar finns också som väntar men dessa får ni stifta bekantskap med i ett senare inlägg!

Här bjuds det idag på kalas á la Leila & inspiration från Vinterns söta: Saffransbiscotti, kanelkakor, syltkakor , lime- och kokosrutor, chokladcupcakes med cream cheese frosting i olika färger, dumlekakor och så som grädden på moset en fluffig frusen polkagrispaj med chokladsås till. Kanelkakan ser du för övrigt i min banner. Hihi, ska det firas så ska det firas ;-)

Yes, here is the family gathered. You maybe see the resemblance between little boy and father..? ;-) Maileg has named mum to Ellen but dad and son don't have names. Not yet anyway. I save on these cuties until it's time for us to have a baby. There are two more members of the family accually but you will meet them some other time!

Today I have a birthday party with delicious stuff to eat: saffron biscottes, cinnamon cookies, jam cookies, lime- and coconut cookies, chocolate cupcakes with cream cheese frosting in different colours, toffee cookies and finally - a fluffy frozen rock candy pie served with chocolate sauce. You can see the cinnamon cookie in my banner. Well, if it's a party - it really is!

23 kommentarer:

Nettan sa...

Himla liten fin " Kanin " Familj fr. Maileg du samlat...visst är dom underbara =0), skulle vilja ha hela högen jag med ..
Ha en trevlig helg..
Kram Nettan

Zizzi sa...

Fin kaninfamilj. Jag tycker jättemycket om de! Nu till en fråga. Hur gör du för att inte skriva ut hela adressen när du länkar till sidor? Förstår du vad jag menar? När du bara skriver Maileg istället för adressen, och man kan klicka på den och kommma dit.
Kram cissi

Livet runt 35 sa...

Vad fina dom är !

/kram Anna

Gårdsromantik sa...

Ja dom är verkligen läckra Mailegkaninerna!

Kram Maud

Vita ljuva tankar sa...

Vilken härlig liten familj, de är så söta :-)

Åhh vilka godsaker ni ska kalasa på idag *dreglar*. Jag beställde Leilas kokbok igår...längtar tills den kommer och jag får baka läckerheter.

Ha en underbar dag!

Kram ♥

Guldkant På Livet sa...

Hej Mia, vilken underbar kaninfamilj du har och vackra foton som vanligt!!

Ja, detta med att ngn kallar sig med samma namn som mej är ju mer än olyckligt! Så tråkigt och swapblogg intresserar mej inte alls! Kopierat av din ext med, men, va tråkigt!!!? Jag skrev henne, hoppas hon justerar detta, världen är full av ord och namn, för vår allas skull... Mari.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härlig liten familj du visar upp idag...JÄttesöta!!!

Kram Annica

MiaMaria sa...

Hej!

Här var det kaninfarm är det någon risk att det blir tillökning tro....kaniner har ju en förmåga att föröka sig snabbt.....fniss.

Så söta och Ellen är ju bara så vackert namn....

TREVLIG HELG!
MIamaria

Inredningsbloggar sa...

Åh, de är ljuvliga dessa Mailegkaniner ! Jag har en stor som jag köpte till barnen och mig. :)

kram!

Benita sa...

Nämen guud så söta de är dina "ninisar"!!
Å vilket härligt kalas, de låter väldans smarigt de där =)

Ha dé!
Kraaam B

me and alice sa...

Åh, vad söta kaninerna är.
Ha en trevlig helg!
kram Susanne

Home & Clothes Design sa...

Så gullig kaninfamilj man blir ju alldeles tokig i dem :)

kRAMAR FRÅN MIG...Annelie

Guldkant På Livet sa...

Jag vill passa på och "utnyttja" din blogg för lite information och sprida ut i bloggvärlden,
Kommentarer från "mej" om ngn swapblogg är INTE från mej utan ngn som har tagit mitt namn och startat en blogg! En blogg som hon nu "raderat" men det underliga är att hon kommenterat hos såååå många bloggvänner denna dag men som tydligen "inte kände till mej"! Ja, alltså, jag är väl inte kändast i stan men har dock bloggat i 14 månader och många känner till mej och har dessutom med mej på sina länklistor. Trist och märkligt. Så jag får traska vidare och skriva hos alla andra med... men så du/ni vet, ngn swapblogg kommer jag aldrig att skaffa... Vi får hoppas hon dyker upp i annan skepnad nästa gång med nya tag och nytt namn!

Mari-Riktiga Guldkant på Livet.

Randi sa...

Så många söta husdjur du har...*ler*
De är helt bedårande!!!
Önskar dig en skön söndag!
Kram Randi

Under en vind sa...

Underbara kaninisar!!

Hoppas att helgen varit skön! Kram!

Hem & Lyckas Mia sa...

nettan - tack och ha en trevlig söndagskväll! kram!

zizzi - tack! jag svarar dig i din blogg. kram!

livet runt 35 - tack, kram!

gårdsromantik - tack, kram!

vita ljuva tankar - tack, ja, jag törs lova att du inte blir besviken ;-)

guldkant på livet - tackar! ja, det där var ju verkligen olyckligt, tycker synd om dig som drabbades! fint att du mailade henne! känns tråkigt när något utnyttjas sådär.

mitt liv - tack! kram!

miamaria - hihi, nä, det skulle inte förvåna mig :-D

inredningsbloggar - härligt! kram!

benita - tack, ja, det var gott ;-) kram!

me and alice - tack, kram!

home & clothes - ja, är kär i dessa ;-) kram!

randi - ja, här är det fullt hus ;-) tack detsamma, kram!

under en vind - tack, kram!

Fredrik sa...

dom är så söta dom nallarna!

Ulrika sa...

Ellen kanin, så sööt:) Köpte en åxå för några dagar sen, bara för att hon hade samma namn som min dotter;)
Vill ha fler kaninisar...

Kram, Ulrika

mandco sa...

Nei så søte! Den kanin familien var jo bare hel skjønn!

Zizzi sa...

Tack så mycket för svaret på min fråga! Jag tror jag förstår och ska prova det imorgon.
Kram cissi

Signes Second Floor sa...

Så många läckra inlägg som jag missat. Önskar mig Leilas bok i Mors Dagspresent (om jag kan vänta så länge). Grattis i efterskott!

Designe sa...

Vilken supersöt familj och fina bilder oxå! Va härligt med ett Leila kalas! :)

Hem & Lyckas Mia sa...

fredrik - visst är de!

ulrika - passar ju perfekt till din dotter då! kram!

mandco - tack!

zizzi - lycka till! kram!

signes - ja, då kan du baka loss sedan ;-)

designe - tack!