tisdag 25 mars 2008

Så blev det då äntligen vinter..!




Bilder: Mia

Idag kommer specialtidningen av Allt i Hemmet ut i handeln - "25 hem" där vårt sovrum finns med! Benämnt närmare som Martins sovrum, hihi! Se mer om detta i högerkanten och här.

Med risk för att bli attackerad av snöbollar så säger jag som i rubriken. Äntligen snö! Hihi, jag vet att de flesta av er längtar efter vår och värme men jag har suktat efter den vinter som vi göteborgare aldrig fick. Härligt med vitt, peppar peppar så får vi njuta av snölyktor, snögubbar, snöänglar och ett gnistrande vitt täcke ett tag. För nog behöver vi vinter, kyla och snö för att kunna njuta av våren och värmen sedan, inte sant..?

Finally, snow! I know that most of you now long for the spring and the warm weather but I've longed for the winter that never really came to us in Gothenburg. It's so beautiful with the white blanket, brightening up the nature. I think we need the difference in the weather so that we can long for and enjoy the warm spring later on..

16 kommentarer:

Randi sa...

Jag håller med om att dina bilder är vackra och jag gillar vinterbilder.
... Men jag gillar inte så många minusgrader nu när bl.a. trädpionerna redan har fått blad. Synd att våren kom så tidigt med värmen kan jag tycka.
Kram Randi

therre sa...

Nu blev jag nyfiken, varför MARTINS sovrum? Nog tror jag du varit mest där o grejat *hihi*

Jag älskar snön, men ja... Nu vill jag gärna ha vår, eller iaf lite takdropp, inte -23 grader som det är på morgon! :P

MiaMaria sa...

JA nog är det lika bra att vara så positiv till snön som du även om man längtar till våren...
Så vi gör som du bara njuta av det vita som föll ner från skyn...och visst är det vackert.

HA´en härlig vinterdag!
Miamaria

En inredoholic sa...

Härliga bilder! Här är det ljust och fint idag med... men jag vill ju ha vår!! Snö så här sent... men det ska bli varmt snart se de, läängtar!

Klart du får länka mig.. blir jätteglad! : )

Kram
Jannice

Tilde sa...

Fick ni så mycket snö!
Fina bilder..jag förstår att du njuter en liten stund,,Spegeln du visar har jag oxå tittat på , så snygg...
Ha det bra
Kram Tilde

Inredningsgalen sa...

Åter igen, Grattis till bilden i tidningen, måste kännas kul!

Mita`s hjørne sa...

He,he... her vil jeg at snøen skal forsvinne...hm...
Nydelig bilde med hjerte...

Ha en koselig dag og uke...

hemtrevnad marie sa...

Såg det i tidningen häromdagen!
Gillar också att vi fick snö till påsklovet ,för ungarnas skull!
Sen får gärna våren anlända!!
Kraaam

Hem & Lyckas Mia sa...

randi - nä, det har du ju rätt i, det är verkligen trist med blommorna som börjat komma upp.. det skulle helt enkelt ha kommit tidigare! kram!

therre - ja, du, det undrar jag också!! ;-)

miamaria - tack detsamma!

en inredoholic - tack! kram!

tilde - jepp och mer har det kommit sedan bilderna togs! kram!

inredningsgalen - tack snälla, ja, jättekul!

mita - hihi! tack detsamma!

hemtrevnad - håller med, kram!

Under en vind sa...

Vad kul att ert sovrum var med! Jag har lusläst tidningen från pärm till pärm!
Vackra bilder! jag vill också ha vår, men lite snö någa dagar får oss bara att njuta ännu mer då våren kommer! Dessutom är det kul för barnen att få härja runt i snön!
Kram!

Home & Inspiration sa...

Hej

Vad roligt att vara med i tidningenm den måste jag köpa! Hur kom ni med där?

KRAM

MormorRuthsAnn sa...

Hej! Vad kul att hitta hit till dig...det går ju så när man lämnar spår efter sig ;)

Jag har också gått och väntat på snön...det blir så härligt och framför allt efterlängtat för barnen. Bor också lite utanför Götet så snön har kommit i rejäla mängder den senaste veckan.

Vad fint du har det! Skall kolla in mer nu...länka du på...jag gör det samma.

Ha det så gott!
Ann

Hem & Lyckas Mia sa...

under en vind - tack, tack! ja, har sett många snögubbar här omkring på gårdarna plus pulkåkande barn. kram!

home & inspiration - tack! jag har bilder på Allt i hemmets hemsida sedan de lockade med att man kunde få en bok om man la upp bilder från sitt hem där. sedan har de legat kvar, fick ett mail och sedan ett telefonsamtal och så var det på g! kram!

mormor - tack! ja, här har det nog blivit 1 1/2 dm nu, härligt tycker jag!

Anna Lisa sa...

Tusen takk for påskehilsen i bloggen min. Nydelige vniterbilder!! Varm klem

kattis sa...

I lööööööv the snow! :D

Hem & Lyckas Mia sa...

anna lisa - tack själv! kram!

kattis - me too :-D