fredag 21 mars 2008

Påsk



Bilder: Mia

Ja, det är väl inte så många som missat att påskhelgen infunnit sig? ;-) Pyntat har vi inte gjort så mycket tidigare, dels för att det känts lite meningslöst för bara några få dagar och delvis för att vi inte haft så mycket pynt. Men - i år har jag verkligen velat pynta men eftersom jag inte gillar färgen gult så blir det zink och vitt istället. Zinkägget längst fram köpte jag hos Ingrid, de vita äggen är Cults och det stora ägget har jag målat och pyntat till själv efter inspiration av många bloggerskor som gjort liknande.

Glad påsk!

Well, I guess most of us know it's Easter? ;-) Earlier we haven't decorated as much as this year but now I really feel inspiration to do that. I don't like the yellow colour as I mentioned it yesterday so instead I use white and zinc. The egg in zinc is bought at Ingrid, the white eggs come from Cult and the large egg is painted and decorated by myself. This after inspiration from other bloggers who have done similar ones.

Happy Easter!

29 kommentarer:

Jes/Vita villa vila sa...

Glad Påsk & kram!

Jes ♥

Sandra sa...

Åh, läckra påskägg. Nu fick jag lite inspiration. Ska sätta mig ner imorgon och göra dekorationsägg av lera.

Hannis sa...

Jag sitter och äter frukost och läser Allt i hemmet(Fick den i går)
Och vad ser jag!!
Eran säng är ju med!Kul!

Fina påskdekorationer du har.
Har hoppat över allt i år,njuter av alla bloggares i stället=))
Må gott/Kram Hannis

MiaMaria sa...

Härligt ägg arrangemang!

Har ju också sett din säng brevid mitt badkar......Kul!

Önskar dig en
GLAD PÅSK!

Miamaria

Randi sa...

Så vackert arrangerat i skålen.
Zinkägget ser spännande ut.
Önskar dig också en GLAD PÅSK!
Kram Randi

Sara sa...

Jättefina ägg, fint arrangemang! Glad påsk önskar jag dig!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilket fint litet påskstilleben!

Glad Påsk!

Kram Annica

faster atta sa...

Glad påsk, hoppas att du får en underbar påskhelg!
Det stora ägget du gjort är jättefint! Har du fyllt det med något gott?

älskar sött sa...

Glad påsk till dig med vännen! Ha det så mysigt!! Ljuvliga ägg du visar..kramar Malin

Hem & Lyckas Mia sa...

jes - tack detsamma, kram!

sandra - tack! lycka till!

hannis - tack! kram!

miamaria - tack! ja, kul med ditt badrum! glad påsk!

randi - tack! glad påsk, kram!

sara - tack, glad påsk!

mitt liv - tack, glad påsk! kram

faster atta - glad påsk, tack detsamma! nej, det är tomt, endast för beskådning :-D

älskar sött - tack! glad påsk, kram!

Josephine sa...

Ville bara önska dig och dina nära och kära en Glad Påsk med massa mys och trevligheter!
Kram, Josephine

Smått och gott hos Lina sa...

Glad Påsk vännen!

KRAM Lina

Lotta sa...

Glad påsk!

Kramar

Lotta

Marie sa...

Vackert påskarrangemang!

Ha en härlig påskhelg!
Kram Marie

Inredningsgalen sa...

Fick Allt i hemmet i brevlådan igår. Letade igenom hela tidningen tills jag fann din blid, Grattis, gud vad kul att få vara med i en tidning!!!!!!
Många kramar och en glad påsk!

Moderncountry sa...

Men Oj så fint det har blitt i bloggen din, kjempeherlig banner og bilder!

Ha en riktig hyggelig Påskefeiring Mia!!

Klem Aina

Villa Hemmet sa...

Vackert!

Glad Påsk!

kram

Hemma på Landet sa...

Hoppas att du får en bra helg, gumman. Tänker på dig ofta. Kram Stina:-)

Hem & Lyckas Mia sa...

josephine - tack snälla, önskar dig och din familj detsamma! kram!

lina - glad påsk gumman, kram!

lotta - tack detsamma vännen, kram!

tack marie och tack detsamma, kram!

inredningsgalen - tack snälla, ja, det känns overkligt men underbart! hoppas på lite fler läsare till bloggen också ;-) glad påsk, kram!

modern country - tack snälla och tack detsamma, kram!

villa hemmet - tack! glad påsk, kram!

hemma på landet - tack detsamma stumpan, kram!

Lilla Blanka sa...

Mysiga bilder! Ägget från Atmosphere fingrade jag lääänge o väl på..ångrar nu att jag inte köpte det :)
Ha en härlig påsk!
Kram
Mia

Mari sa...

Goer påsk på dig kära Mia!

Och mycket vackert med skålen o äggen!

Puss o kraaaam!

Kicki sa...

Hej, hej
tittar bara in för att önska dig en Glad Påsk, för en gångs skull ifrån ett riktigt nästan soligt Falkenberg.
Kram från Kicki

Jenny sa...

Glad Påsk!
Kram
Jenny

Lisa sa...

hittade din blogg från tidningen :D Roligt!! Hit in kikar jag fler gånger! :D

Evelinas hus sa...

Hej,
Fina ägg! Jag såg erat sovrum i Allt i hemmet, vad roligt.
Jag vet inte när vårat hem kommer med, det dröjer nog lite tror jag.
Hoppas du har en fortsatt glad påsk.
Kram Caroline

etthusivitt sa...

Åh vilket fint arrangemang med äggen. Stod ju och höll i ett sånt där zinkägg, varför köpte jag det inte??? Vad KUL att du är med i Allt i hemmet!! Måste genast skaffa den. Kram och GLAD PÅSK! Kram, Anette

Hem & Lyckas Mia sa...

lilla blanka - du får ta dig en sväng till Ingrid igen då ;-) fortsatt glad påsk, kram!

tack mari - tack vännen, glad påsk! puss å kram!

kicki - glad påsk, kram!

jenny - glad påsk, kram!

lisa - varmt välkommen!

evelinas - tack! spännande med ditt reportage! glad påsk, kram!

ett hus i vitt - du får ta en sväng till Atmosphere igen då ;-) tack, glad påsk, kram!

kattis sa...

Kommer äggen från Cult?? de var verkligen dösnygga!

Hem & Lyckas Mia sa...

kattis - jepp!