torsdag 20 mars 2008

Kuckeliku


Bild: Mia

Denna söta höna är arvegods och har plats för ett pennljus men jag tycker den är fin även utan ljus. Jag gillar det diskreta och vita pyntet till påsk, gult finns det mycket av men är inget jag gillar.

Pssst: För er som läser Allt i Hemmet så kommer en specialtidning "25 Hem" (alltså utöver den ordinarie tidningen) ut i butikerna den 25 mars. Där finns en liiiiten kort intervju + bild på vårt sovrum!



This cute hen is old and comes from my grandparents. It's possible to put a candle in it but I find it more nice without the candle. I just love this discrete, white decoration for Easter since I don't like the yellow for Easter (or at all).

22 kommentarer:

Anonym sa...

http://svenno.tk/

Guldkant På Livet sa...

Så vackert med den vita gamla hönan och den vita blomman! Vilken påskig blogg du har fixat, jättefint, Glad Påsk! Mari.

Stämningsfullt sa...

Åh så fint!
Tack för tipset ang specialtidningen.
Hoppas du får en bra påsk!
kram.

MiaMaria sa...

Hej!

Så vackert du gjort i Påsk!

Glad PÅsk!
Miamaria

majsan shabby chic sa...

Fint på bordet...Vi syns väl på Blåkulla ikväll va? Kram/Majsan

Vanja sa...

Din blogg är så fin och inspirerande - hoppas det är ok att jag lägger den i min länklista...

Glad Påsk!

Engsroom sa...

Vill önska dig en riktigt Glad påsk!
Kramar från Ella
En liten länk nedan:
http://samorost2.net/plantage/

Inredningsgalen sa...

De kan man ju inte missa! Är en trogen prenumerant på denna tidning.
Ha en skön helg, kram!

perlan sa...

Kikar in med en hel hög med goa Påsk kramar till dig, underbara vän! ♥
Må så gott och en riktigt ~Glad Påsk~ till dig och dina kära.

Mamma Millan sa...

så fint du gjort!!!Mysigt så!!!

Vi syns väl på blåkulla i kväll!!
Kvasten är avdammad här o häxbryggden på kokning!!

Glad påsk Millan!!!

Vita tankar sa...

Allt i hemmet är en favorit-tidning sedan länge, får inte missa special-tidningen och din intervjuv.
Fin påskhöna du har!

Påsk-kram

Hem & Lyckas Mia sa...

guldkant - tack, glad påsk!

stämningsfullt - tack! tack detsamma, kram!

miamaria - tack, glad påsk!

majsan - tack! självklart ;-) kram!

vanja - tack! visst är det ok, jag gör detsamma för dig. glad påsk!

engsroom - tack detsamma! tack för länken, ska kika.

inredningsgalen - tack detsamma, kram!

perlan - tack sötnos, detsamma till dig, kram!

mamma millan - tack snälla! glad påsk och visst syns vi ;-)!

vita tankar - tack! kram!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så roligt att ditt sovrum får vara med i en tidning... Den måste jag ju köpa då, nyfiken som jag är!
Kram och Glad Påsk
Marie

Tilde sa...

Jag har precis läst tidningen..kul !!
Glad Påska på dig!
Kram Tilde

Vaniljdrömmar sa...

Glad Påsk!
Har fått tidningen i postlådan idag, jättefint:)
Fint du har gjort på din blogg!
Kram Helene

Veronica sa...

Du måste jag titta i Allt i hemmet...vad kul!! Önskar dig en Glad Påsk!! Kram Veronica.

Fredrik sa...

glad påsk till dej!

På Norrgården sa...

Nice höna! Blir spännade att läsa om er - har precis packat upp tidningen ur plasten! Önskar en härlig påskhelg! Kram Ida

Grodmamman sa...

Fick min "Allt i hemmet" idag och tyckte att jag kände igen ditt sovrum och namnet på bloggen. Har varit och hälsat på dig flera gånger, men har nog aldrig skrivit något förrut. Du har en fin blogg.
Glad påsk!
Kram

White Season sa...

Hallå där, vilken trevlig blogg här har jag inte varit förut. Vackra bilder och vilket hus... Planscherna i köket har vi hittat på auktion för länge sedan.. jag är ute efter några vintermotiv eller lite jul som man kan byta ut med, men icke.. Hojtar till om jag springer på några fina :-) Glad Påsk, hoppas det är ok att jag länkar till dig! Kram Malin

Trines Hus og Hage sa...

Hei!
Nydelig påskepynt! Ja, det hvite er alltid best.
God påske til deg også!
Klem fra Trine

Hem & Lyckas Mia sa...

tack marie, glad påsk, kram!

tack tilde - glad påsk, kram!

vaniljdrömmar - tack snälla! glad påsk, kram!

veronica - tack! glad påsk, kram!

fredrik - glad påsk!

på norrgården - tack! glad påsk, kram!

grodmamman - tack söta du, glad påsk, kram!

white season - tack snälla du! tack, ja hojta gärna, jättesnällt! hoppas du finner några att byta med, det kan ju vara kul. annars var de du funnit hemskt fina! visst går det bra att länka mig, jag har redan en länk till dig. glad påsk, kram!

trine - tack, tack! glad påsk, kram!