torsdag 6 mars 2008

Inspiration




Bilder: Mia

Inspirerad av Julia som satte påskliljor i en skål valde jag dock istället vita pärlhyacinter. Hon hade problem att finna tillräckligt stor kruka och likaså jag. Förvisso funkar det att placera hyacinterna i två zinkkrukor men tyckte det var så vackert i Julias skål att jag ville testa.

I was inspired by Julia who planted daffodils in a bowl but instead I chose white grape hyacints. She had trouble finding a sufficient large pot which I had the same problem. Certainly I could choose to put the two hyacints in two pots but since I found it so beautiful in Julia's bowl, I wanted to try the same solution as she did.

26 kommentarer:

Malin sa...

Vilka fina bilder du har tagit på pärlhyacinterna!
Köpte 2 st blåa igår (det fanns inga vita:-))
så nu hag jag lite vår hemma oxå.

Kram malin

Julia sa...

Tack snälla söta du för att du nämnde mig. (Det hade du inte behövt ;) )

Så vacker skål Mia! Kram

MiaMaria sa...

Så vårigt och vackert!

Hemma på Landet sa...

Så fint!:-) Kramis

Vita tankar sa...

Jättefint, det blir så snyggt att plantera i skålar. Fint med just vita pärlhyacinther oxå.

Kram Linda

Guldkant På Livet sa...

Smärtsamt vackert!!! Mari.

Hem & Lyckas Mia sa...

malin - tack! nej, jag har också haft svårt att hitta vita men äntligen. kram!

julia - tack, kram!

miamaria - tack!

hemma på landet - tackar, kram!

vita tankar - ja, det funkar ju. kram!

guldkant på livet - å tack!

Roslagsdrömmar sa...

Vad härligt det ser ut! Jag ska köpa pärlhyacinter i helgen.

Kram Maria

Moderncountry sa...

Såååå utrolig vakre bilder av dine pärlhyacinter Mia! Helt utrolig vakker skål..

Mamma Millan sa...

Japp jätte fint!! Fina foton med!!

Soliga hälsninar Millan!!
* Kramelikram *
~~~~~~~`*'*´~~~~~~~
*

Under en vind sa...

Sååå fint arrangemang! Skålen är så vacker! ha en skön helg, kram!

Tidsmästarinnan sa...

vad härligt med vita pärlhyacinter, det blev ju perfekt i den vita skålen!
Kram på dig!

Lotta sa...

Åh.............vad glad jag blev när jag läste att jag vunnit ett hjärta! Jag bugar och tackar!

Himla härliga vårinspirerande bilder du bjuder på!

varma kramar

Lotta

Stämningsfullt sa...

Ja det där blev verkligen jättefint!

linnea-maria sa...

Åh vad ljuvligt med vita pärlhyacinter. Jag har tyvärr inte dykt på några sådana än, annars hade jag köpt. Så vackert /linnea-maria

Petra sa...

Letade själv febrilt igår i affären efter pärlhyacinter, alla var slut. Typiskt! Får väl göra ett nytt försök till helgen, visst är de härliga!
Ha en härlig helg och njuut av blommorna! :-D Kramiz /Petra

Hem & Lyckas Mia sa...

roslagsdrömmar - tack! kram!

modern country - tack söta du!

mamma millan - tack snälla! kram!

under en vind - tackar, och tack detsamma, kram!

tidsmästarinnan - tack! kram!

lotta - roligt att du blev glad! tack, kram!

stämningsfullt - tack!

linnea-maria - nej, jag fick också leta lite innan jag fann dem. tack!

petra - typiskt, hoppas du finner i helgen. kram!

Fru A sa...

Vackert! Alla vårblommor är ju välkommna just nu ;)

Mita`s hjørne sa...

Så nydelig det ble hos deg, og så koselig det er med slikke flotte blomster nå når våren nærmer seg...

Ha en koselig dag og helg...

papyrusblomma sa...

Fint blev det ju! Härligt med lite vår hemma!

SEASIDE LIVING sa...

Vackra bilder! Pärlhyacinter är verkligen sååå fina. Har en själv som just nu blommar så fint, fast den är ljusblå.

Ha en skön helg!
Kram Jenny

Inredningsgalen sa...

Att något så enkelt kan bli så vackert!
Trevlig helg på dig!

junhe sa...

pärlhyasinter är såååå fint =) ha en bra kväll & helg/ kram junhe

Hem & Lyckas Mia sa...

tack fru a!

mita - tack! och detsamma önskar jag dig!

tack papyrusblomma!

seaside - tack! blåa är ju också fina, inte att förglömmas. tack detsamma, kram!

inredningsgalen - tack! trevlig helg!

junhe - visst är de.. tack detsamma! kram

Hannas form sa...

Så FINA bilder...och pärlhyacinterna är en av mina favoriter just nu!

KRAM
Hanna

Kalkstenssommar sa...

Jag är stum av beundran!!!!!

Vilka foton


Kram L