onsdag 12 mars 2008

Får jag presentera?




Bilder: Mia

Sicket minne jag har. Det här inlägget borde ha gjorts strax efter jul och nog för att julen varar ända till påska så hade jag ändå inte tänkt vänta såhär långt.

Nåväl, hursomhelst. Vår julklapp som vi gav varann tillsammans så att säga är denna - köksvågen från Dulton som används mycket flitigt. Inte enbart vid bak och matlagning utan även för att väga postförsändelser. Nästa inlägg visar något som matchar denna våg som tillkommit nyligen. Fortsättning följer..


What a memory I have.. This post should have been written a long time ago since this item was a Christmas gift to each other. We use it very often, not only for cooking and baking but even for post/mail. In my next post you will find something that matches our scale.
To be continued..

41 kommentarer:

Lime sa...

Supersnygg våg! Jag har en jätteful som ligger i en låda :-( Tyvärr har vi inte tillräckligt med plats på köksbänkarna för en fin-våg så jag behåller ful-vågen och njuter av din, så länge.

Ha dé!

Line sa...

Det var en virkelig vakker vekt!!

Livet runt 35 sa...

Himla tjusig!

Mamma Millan sa...

snygg så..ska bli spännande att se vad som matchar då!!!


Kramis Millan
~~~`*'*´~~~

~~*C A R P E D I E M *~~

Lotta sa...

Vilken snygging! Själv har jag en trist digital sak som jag köpte på Viktväktarna för många år sedan.

Ha en härlig torsdag!
Kram
Lotta

Marres Hörna sa...

Riiiktigt fin!!! :-)

Kram!

Villa Hemmet sa...

Underbar! Ska bli spännande med förtsättningen.... :-D

Inredningsgalen sa...

Villken snygg design!

hemtrevnad marie sa...

Himla snygg våg!!! Skulle passa precis hos mig också!!!
Kraaaam

Lottaspace sa...

Stilig våg!
Vi har en lite liknande! Ska väl komma lite mera bilder från vårt kök, bara det blir färdigt..

Kram, Lotta

Lottaspace sa...

Där också vågen visar upp sig skulle jag ju säga..

Lilla Blanka sa...

Ojojoj OJ vilken snygg våg..underbar!
Kram
Mia

MiaMaria sa...

Perfekt julklapp!
Praktisk och himla snygg!

Ha´det så gott!

Miamaria

Malin sa...

Hej super fin!
Jag vill oxå ha en fin som kan stå framme:-)

kram Malin

SEASIDE LIVING sa...

Ursnygg våg! Skulle jag mycket väl kunna tänka mig själv... :)

Må så gott! Kram Jenny

Ann-Catrin / finthemma sa...

Den var riktig snygg.. tror jag är lite svag för såna där!!
kramar A-C

Hwita Villan sa...

Den är verkligen jättesnygg, har själv suktat efter en sådan... Kanske det lir en, vi får se. Gillar din blogg - vackra bilder. Hoppas det är okej att jag länkar.

Ha det bra!

Stämningsfullt sa...

Åh! verkligen jättesnygg! Får gärna flytta in en hos mig med:)
Kram!

snusilus o sannibus sa...

Hej!
Snygg våg, alltid praktiskt att ha!
Ha en skön kväll!
Kram, Susanne

Smått och gott hos Lina sa...

Åå vilken snygg! Förstår att du måste väga en massa saker nu, det hade jag gjort iaf :-D

Kram Lina

Hem & Lyckas Mia sa...

lime - tack snälla!

line - tack!

livet runt 35 - tack!

mamma millan - tack, hihi, ja, du får kika in om någon dag och se vad det kan vara ;-) kram!

lotta - tack, kram!

marre - tack, kram!

villa hemmet - tackar!

inredningsgalen - tack, ja, jag gillar den skarpt..

hemtrevnad marie - tack! kram!

lottaspace - ja, visa ditt kök, älskar hemma-bilder! kram!

lilla blanka - tack, kram!

miamaria - tackar!

malin - tack! kram!

seaside - tack och tack detsamma, kram!

ann-catrin - tack, hihi, ja, det är jag också ;-)

hwita villan - tack! kan verkligen rekommendera den, är mycket nöjd!

stämningsfullt - tack! kram!

snusilus - tack, ja, det är nästan ett måste tycker jag. kram!

smått och gott hos lina - självklart ;-) kram!

Fredrik sa...

super fin!

Katten Pejst sa...

Den är verkligen jättefin! Jag var på väg att beställa den också men vi var tvugna att ha en våg som vägde exakt på grammet och nu då jag tittade så verkar vågen vara slutsåld:-(. Timern finns dock kvar (i andra färger) och det skulle inte förvåna mig om nästa inlägg handlar om just den;-).

Marie sa...

Vågen är jättesnygg, vilken bra julklapp!

Trevlig helg!
Kram Marie

Roslagsdrömmar sa...

Jätte fin våg!! Undrar var min gamla digitala har tagit vägen..

Kram : )

Fridas gård sa...

Verkligen läcker!
kram

M&Co sa...

Å den var kjempe lekker! Sånn en har jeg lyst på å ;-) Neste jul kanskje ;-)

Inredningsfanatiker sa...

Hejsan vännen! det är bara lilla jag som kikar runt lite hos dig! Vilken otroigt flott våg!!!Ha det gott! Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Jo sa...

Jättesnygg våg! :)

Bella sa...

Härlig blogg med mycket inspiration! Läste ditt tips om keramikern, gick in på hennes hemsida och planerar nu att åka dit i påsk.
Vilken vacker våg... Har fått tillbaka två brev som varit fel frankerade, hrm... behöver nog en sådan våg, skall bli spännande att se vad du hittat till den (dyrt?)!
Må gott,
Bella

Veronica sa...

Så supersnygg vågen var!! Och TACK SÅÅ MYCKET för det du skrev på min blogg!!! Det betydde jättemycket för mig!! Jag kommer mejla dig! Och genast lägga in din vackra blogg på mina favoriter!! Sköt om dig & KRAM Veronica.

Linneas skafferi sa...

Underbart snygg våg! En sådan sulle verkligen pryda mitt kök!

Hem & Lyckas Mia sa...

tack fredrik!

katten pejst - typiskt.. hihi, ja, du får hålla utkik och se om du har rätt ;-)

marie - tack och tack detsamma, kram!

roslagsdrömmar - tack!

fridas gård - tackar! kram!

m&co - tack snälla!

inredningsfanatiker - tack söta! kram

tack jo!

tack snälla bella! roligt att du ska besöka vävra, väl värt ett besök. hihi, ja, du får kika in imorgon och se vad det kan tänkas vara.. ;-)

veronica - tack söta du, ja, maila mig gärna om du vill! kram!

linneas - tackar!

Benita sa...

Ha en skön helg!

Kram Benita

På Norrgården sa...

Så snygg våg! Kul med sånt som både är fint och användbart! Ha en bra helg! Kram Ida

Vaniljdrömmar sa...

Vilken våg, så läcker!
Ha en fin helg!
Kram Helene

Moderncountry sa...

Men så vakker liten vekt!! Åh, ønsker meg en riktig snygg og nostalgisk vekt selv. Ikke noe gjør bakingen så moro med fint utstyr på kjøkkenet.

Ha en riktig god helg og nyyt!

Guldkant På Livet sa...

Vilken otroligt läcker köksvåg!! Trevlig helg! Mari

Inmycarport sa...

Hej Mia!
En av de snyggaste vågar jag skådat.
Nu blir jag lite nyfiken.
Ha det gott!
Kram Maria

Randi sa...

Supersnygg! Väntar med spänning på nästa överraskning ...
Ha en riktigt skön helg!
Kram Randi

Hem & Lyckas Mia sa...

benita - tack detsamma! kram!

på norrgården - tack! tack detsamma, kram!

vaniljdrömmar - tack och tack detsamma, kram!

modern country - tackar! nej, precis, visst är det härligt att omge sig med ting som är vackra.. tack detsamma vännen!

guldkant på livet - tack snälla! tack detsamma!

in my carport - tack! kram!

randi - tack! och tack detsamma! kram!