lördag 15 mars 2008

Fortsättning följer..


Bilder: Mia

Den rafflande fortsättningen:

Strax efter jul upptäckte jag att vår äggklocka/timer inte ringde varje gång. Rätt irriterande eftersom jag anser att det är den enda vitsen med en timer. Att den ska ta tiden och meddela när den är inne. Jag muttrade några väl valda ord till maken de gånger jag råkade ut för det utan någon större respons.

Men så en dag när det vankades ugnsstekt falukorv med mos tillagad av mannen hördes det helt plötsligt grymtningar och oväsen från köket. Kunde inte låta bli att le lite grann trots att korven blev mycket välstekt. Behöver jag tillägga att klockan åkte ut fortare än illa kvickt..? ;-)

Nöjd är jag i alla fall eftersom det blev en Dulton timer också, lite onödigt enligt maken men jag vann diskussionen!

A few days after Christmas I discovered that our egg timer didn't ring every time. Pretty annonying if you ask me! But my husband did'nt seem to care, not when I told him with a bit annoyance in my voice.

But one day he discovered it himself. The sausage was very well-roasted and my husband muttered and was quite angry. There was a huge harange of words coming from the kitchen. I suppose it's not necessary to explain to you that the old timer was thrown away..?

Well, anyway, here is our new one, also this from Dulton!

40 kommentarer:

Fridas gård sa...

Ja, den var läcker den också. Kul när det matchar den superläckra vågen också!
Ha en skön helg!
kram

Smått och gott hos Lina sa...

Klart ni måste ha en matchande timer :-D Jättefin!

Kram

MiaMaria sa...

Den matchar ju så perfekt!

Ha´det så gott denna lördag!
Miamaria

therre sa...

Jag använder mobiltimer, är inte det shabby chic? Va?! ;)

Cattis sa...

:-)

Det är så det går till ibland... Hihi.
Minns så väl diskussionen mina föräldrar hade en gång för länge sen... om diskmaskin skulle inköpas eller inte. Inte förrän min kära far blev diskansvarig, vilket "inte var några problem" kom diskmaskinen hastigt och lustigt in i våra liv.

En nostalgitripp utlöst av er timer :-D

Ha en bra helg!
Kram
Cattis

Charlotta sa...

En sån där timer har jag med. En som inte ringer när den ska alltså. Jag har en timer på väggen och den brukar ringa när man stänger någon av lådorna nedanför. Roligast är när någon stänger lådan och inte är beredd på att den kan ringa. Både våg och timer var supersnygga! Ha det bäst! Kram kram!

Mamma Millan sa...

Hihi;) Men så fin den är då!!!

Ha en skön Lördag!!!!
Millan Kramar
~~~`*'*´~~~

~~* FAIHT ♥ HOPE ♥LOVE *~~

Hem & Lyckas Mia sa...

fridas gård - tack! och tack detsamma, kram!

smått och gott hos lina - självklart ;-) tack! kram

miamaria - tackar! och tack detsamma!

therre - haha, :-D

cattis - hihi, ja, det var säkerligen så diskmaskinen kom till ;-) tack detsamma, kram!

charlotta - *fniss* då är ju din ännu värre ;-) kram!

mamma millan - tack! tack detsamma! kram

Lella sa...

En riktig goding är det ;o)

Amalfi sa...

Vilken proffsig och snygg blogg du har! Själv drömmer jag om en fin systemkamera så jag kan ta lite fina bilder. De gör så mycket för helhetsintrycket. Keep up the good work!

Hanna sa...

Vad läcker klocka! Roligt att vågen är lika dan! det måste ju matcha ;).

Ha en trevlig lördag!
Kram Hanna

hemtrevnad marie sa...

Tack för titten hos mig du!!!!
Ja, nu ser jag att den här skulle passa i mitt kök den med!!!
Så snygg!!
Kraaam

Lotta sa...

Vilken snygging till äggklocka! Härligt att matcha!

Ha en härlig söndag!
Kram
Lotta

Pernilla/ Ockra villan sa...

Såå snygg.. Och klart ni måste matcha med den fin fina vågen.. Helt rätt Mia..

Kram

Engsroom sa...

Snygg timer!
Vill passa på att önksa dig en riktigt härlig påskvecka!
Ella

Roslagsdrömmar sa...

Vilken fin! Och vad fint ihop med vågen : )

Kram

Elaine sa...

Har aldrig haft en äggklocka men ska jag skaffa en måste det bli en sån som du har. Snygg!
Ha det så fint!
Klem!

Under en vind sa...

Sååå snygg! Allt blir roligare om man har rätt prylar till!

Ha det så bra! Kram!

Inredningsgalen sa...

Både snygg och funktionell!!! Själv har jag endsat en timer som man knappt ser siffrona på och som ej ringer. Har sört mig i ett år nu, dags att göra slag i saken!

Hem & Lyckas Mia sa...

tack lella!

amalfi - å tack söta du, vad snällt!

hanna - tack snälla! kram!

hemtrevnad - tack själv! kram!

lotta - tack! och tack detsamma, kram!

pernilla - tack söta! kram!

engsroom - tack och detsamma önskar jag dig!

roslagsdrömmar - tack! kram!

elaine - tack! kram!

under en vind - tack! ja, precis min tanke ;-) kram!

inredningsgalen - tack! ojdå, ja, då är det nog tajm för en ny kanske ;-)

Randi sa...

Det är ju självklart att du ska matcha din snofsiga våg. Jag vågar knappt titta på timern - men den finns nog i alla fall inte i någon affär här i Ystad, så jag kan nog titta lite mer ...*fniss*
Önskar även dig en skön påskhelg!
Kram Randi

Marita Blücher sa...

Hej Mia,
vilken läcker äggklocka - kanske skulle man investera i en sådan. Det var ett tag sedan vår gav upp sin sista suck och det är ett riskabelt företag att baka med den vanliga köksklockan som "timer" då man helt plötsligt kan få för sig att man hinner med både det ena och det andra medan man väntar på att bakverket skall bli klart. Det har hänt både en och två gånger att jag tagit ut svängarna lite för mycket och brandlarmet har gått igång.
Ha det så bra.
Kram/Marita

EVA AGNES sa...

Hej Mia!
Det var inga dåliga doningar. Timer och våg från Dulton.
Men jag håller helt med dig. Inte kan man ha en tidtagare som inte säger ifrån. Eller en som ramlar i bitar när man vrider upp den, som min gjorde.
Kramar och en riktigt Glad Påsk önskar jag dig.
Eva Agnes

Bara Gry sa...

Ha,ha...ibland måste det till egna erfarenheter för att det ska gå in....
Riktigt tjusig timer! Jag skulle behöva en. Maken skakar alltid på huvudet av mig när vi gör mat. Frågan jag aldrig kan svara på är " hur länge har den stått inne?" om vi har något i ugnen, eller "hur länge har det kokat?", never know....

Tack för kommentaren på mina texter! Jag blir så glad!!

Kram Gry

Lilla Blanka sa...

Wow rena Porsche-timern...urläcker!!!
Kram & ha en bra påskvecka!
Mia

Josephine sa...

Mina bilder går ju knappt att jämföra med de underbara bilder du och din make tar. Får man fråga vad du använder för kamera (du kanske har skrivit det tusen ggr för...)?
Jag är inte så hemma på det där med kameror, jag kör på auto och hoppas på det bästa typ...haha. Med rätt ljus så brukar det bli fint iaf. Och jag får för mig att jag till viss del kan "se" snygga kompositioner och bilder. De liksom bara fastnar på näthinnan när man ser dem, då är det bäst att hämta kameran illa kvickt!

Kram/björkvägen 15

Ingrid sa...

Hei! Fin blogg du har. Det ble fint med hvitmaling på hyllene på stua.
God påske!

Lantlivs Anna sa...

Supersnygg timer!!! Hm, kanske något för oss med för mobilen är ju så där som timer...

Benita sa...

Ojjoj det ser ut som värsta rolls roysen!!! Läcker =)

GLAD PÅSK!

Kram Benita

Kalkstenssommar sa...

Känner igen det där med saker som går sönder - och män som inte tycker att det är så farligt.

Skrattade gott åt din text!

Kram L

Evelinas hus sa...

Kanonsnygg timer och vågen likaså.
Vad härligt att du också fick vår idag.
Kram på dig och trevlig vecka.
Caroline

Kicki sa...

Hej
supertjusig timer du! Roligt att du gillar mina påsksaker. I helgen har vi slitit och släpat som små nyror och vårstädat i Gårdsbutiken så den ska bli fin till vi öppnar för sösongen i Påskhelgen.
Kram från Kicki

Hemma på Landet sa...

Det var ju en liten snygging det där.;-) Kram från kanelbullen:-D

Chatarina sa...

Man skulle sätta gubbarna på lite mer jobb, tänk vad sakerna skulle komma hem fort då.
Den var ur snygg.
Ha det gott Chatarina

Hem & Lyckas Mia sa...

randi - då ska jag inte avslöja var jag köpt den då kanske.. ;-) glad påsk, kram!

marita - oj, ja, då kanske det är dags för ett köp. vår brandvarnare går inte igång, peppar peppar, men det är ju inte svårt att få det att bli väl stekt eller bakt om jag bara tittar på klockan.. kram!

eva agnes - oj, jösses, tänk vad våra timrar är välanvända ;-) Glad påsk, kram!

bara gry - *fniss* hihi, ja, då låter det som du också behöver en ;-) kram!

lilla blanka - tack! glad påsk, kram!

josephine - tack snälla! jag tycker att dina fotografier är jättefina! jag använder en konika minolta dimage z5 och maken har flera stycken, bland annat en nikon d80, d40 och en canon g9 (han är amatörfotograf). kram!

tack ingrid, glad påsk!

lantlivs anna - tackar!

benita - tackar! glad påsk, kram!

kalksstenssommar - hihi! kram!

evelinas - tack, ja, fast idag är det minusgrader och snöar!! kram!

kicki - låter härligt, kram!

hemma på landet - tack gumman, puss!

chatarina - *fniss* ja, precis ;-) tack!

Lina sa...

Åh vilken fin Madonna! Jag skall också försöka ta mig till Atmosfere! Hon verkar ha så fina saker!!

Tina sa...

Jätte fina bägge två. Kram Tina

Hem & Lyckas Mia sa...

lina - tack, ja, den butiken får du inte missa!

tack tina! kram!

Viveka på Humlebacken sa...

Mmmm, där skulle man kunna handla ihjäl sig tror jag... Underbara grejor...

Hem & Lyckas Mia sa...

viveka - ja, risken finns ju ;-)