måndag 17 mars 2008

Atmosphere



Bilder: Mia

Söndagens biltur ledde till Atmosphere, den butik som Ingrid driver. Har varit på väg dit flertalet gånger tidigare men av någon anledning så har besöket blivit uppskjutet. Men vilken tur att jag tog mig i kragen, vilken butik och vilket sortiment! Där hade jag lätt kunnat stanna i timmar.

Tusen tack Ingrid för ett underbart bemötande! Jag köpte bland annat denna madonna som jag tänkt ska stå på den byrå som kommer att ersätta bäddsoffan i arbetsrummet, projekt ommöblering som jag återkommer till. Och vad jag fick i gåva av Ingrid får du se en annan dag, jag väljer att spara lite på den pralinen ;-)

Yesterday we went to Atmosphere, the shop that Ingrid owns. It was the first time I've been there but not the last. So many beautiful items and a lovely lady, thanks Ingrid for the wonderful treatment! I bought among other things this Madonna. She will be placed on the bureau that will be replacing the sofa bed in the workroom. I will revert to this subject another day. I got something from Ingrid, check it out another day.. ;-)

31 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh vilken fin madonna du köpte! Visst blir det extra roligt när man får ett bra bemötande ?
Ha en bra dag.
Kram!

Karin A sa...

Så kul att du kom dit! Själv har jag inte kommit längre än till att stå utanför fönstret när butiken tyvärr var stängd. Madonnan är underbar! Ha en fin påskvecka!

Kram Karin

Villa Hemmet sa...

Åååh, där var så mkt fint. Tolix och stoor räfflad zinkkruka fr HD fick följa med mig hem :-D
Fick också fina presenter!

http://hoppetossadesign.webblogg.se sa...

Å vilken vacker! Vem skulle inte vilja ha en sån?
Ha en fin vecka!

etthusivitt sa...

Jättefin madonna! Mysigt med såna där härliga butiker... Man vill ha allt! Kram, Anette

Under en vind sa...

Vilken fin madonna!!! Ha en bra dag! Kram!

Inredningsgalen sa...

Har hört mycket om butiken, men det ligger lite för långt bort för oss att bara ta en tur. Kanske en utflykt till sommaren. VAcker madonna!!!

perlan sa...

Kikar in och försöker läsa ikapp lite efter min semester!
Tror det blir ett heltidsjobb idag när jag kikade på mitt webbflöde på Netvibes! haha
Hoppas helgen varit på topp! Kramkalas!

Jema Rose sa...

Vilken vacker Madonna, jag måste verkligen köpa fler Madonnor, jag tycker att de inger någon slags ro & harmoni i ett hem :)

Kram, Jenny

<3

Hem & Lyckas Mia sa...

stämningsfullt - tack! ja, absolut, det gör ju att man vill komma tillbaka. kram!

karin - tack och glad påsk, kram!

villa hemmet - ja, dit ska jag absolut igen!

hoppetossa - tack! tack detsamma!

etthusivitt - tack, ja precis ;-)kram!

under en vind - tack och tack detsamma, kram!

inredningsgalen - ja, åker du till gbg får du absolut inte missa den! tack!

perlan - hihi, ojdå, då har du att göra ;-) kram!

jema rose - tack! ja, precis min tanke och åsikt. jag blir lugn i sinnet av att titta på en madonna och så är de ju så vackra! kram!

Roslagsdrömmar sa...

Vilken fin madonna! Låter som en underbar butik : )

Trevlig kväll!
Maria

Hanna sa...

Hej!

Tack för din söta kommentar hos mig =).
Åh vilken fin madonna du har inskaffat dig!
Härligt med bra bemötande, det är alltid lika uppskattat.

Ha en trevlig måndag!
Kram Hanna

Lotta sa...

Hej vännen!
Så vacker hon är, din nya madonna!

Ha en riktigt härlig dag, trots oväder!

Varma kramar
Lotta

atmosphere sa...

Hej Mia,
Tack för att du (ni) besökte min lilla butik. Det är som jag skrev till en annan bloggare, så kul när ni ger er tillkänna! Och jag konstaterade just att de flesta bloggare som har med sig sina män, är ROADE av att gå i affärer, verkar det som.Kul!
Har nu länkat till dig, och hoppas att det är OK? Då blir det lättare att följa alla inlägg. Ska man gå via ngn annan, tappar man lätt bort navigeringen.
Kram,
Ingrid
PS. tack för att du skrev så fint om butiken och mig! Det värmer mycket! DS

Jenny sa...

Låter härligt!
Önskar att få komma dit någon gång också!
Kram
Jenny

Hannis sa...

Vilken fin madonna!
Jag är galen i madonnor och gamla kors.
Letar efter en stor madonna just nu men det vill sig inte=))

Snygg timer!
Ha en fin vecka och påsk om vi inte "hörs"innan/Kram Hannis

latara sa...

Atmosphere lockar! Det verkar vara en underbar butik med en genomtrevlig Ingrid som gör att man känner sig välkommen. Jag undrar om hon vet hur väl hon beskrivs på olika bloggar..?

Ett bra bemötande är ju bästa sättet att få nöjda kunder!

Kram, Karin

White Season sa...

Den affären verkar vara helt underbar! Måste nog åka dit... Vacker madonna! Ha en bra påskvecka, kramar Malin

Hem & Lyckas Mia sa...

roslagsdrömmar - tack, ja, det är det verkligen!

tack själv hanna, kram!

tack lotta, kram!

atmosphere - ja, M är faktiskt också inredningsintresserad och blev impad av din butik, mycket även i hans intresse. visst är det ok att länka mig, bara roligt! och jag har din länk sedan tidigare. jag kommer säkert snart igen ;-)kram!

jenny - ja, det är väl värt ett besök, kram!

hannis - tack, tack! hoppas du finner din stora madonna. kram och glad påsk!

latara - ja, jag hoppas hon har sett alla fina blogginlägg jag läst om henne. kram!

white season - ja, gör det, du blir garanterat inte besviken! tack och glad påsk, kram!

Marres Hörna sa...

FIN!!! HUR har jag kunnat missa den butiken då? Måste ju dit. Vart ligger den tro?

Kram Marre

Lilla Blanka sa...

Javistt är hon gullig Ingrid..! Kul att du också fick en present av henne, jag tyckte tvålasken var såå söt!
Madonnan är jättevacker!
Såg du den där JÄTTEmadonnan hon hade i burtiken..underbar..en meter hög ca
Kram
Mia

Vaniljdrömmar sa...

Vilken vacker madonna! Skulle vara roligt att besöka den butiken.
Ha en uderbar dag!
Helene

Karna sa...

Kjempe fin, er jo stadig innom og ser på siden, og der er det mye fristende, heldig du som bor i kjøre avstand til butikken.

Ha en fin påske!

Fredrik sa...

älskar madonnor!

StyggaLillaLoppan sa...

jag har aldrig haft nöjet att besöka Atmosphere !
Men det var en fin madonna du köpte.

lapa sa...

http://palcopiniao.blogspot.com/search/label/C%C3%82MARA%20MUNICIPAL%20DE%20COIMBRA%20URBANISMO

DIVULGUE-SE ILEGALIDADES... OBRIGADO!

Majas mammelucker sa...

Hejsan !
Tack för att du tittade in..
Men.. viken fin madonna..
jag har en liten madonna..ca 20 cm
den tycker jag så mycket om..
man kan aldrig få nog av dom..
Ha en bra dag! Kram Maria

Mari sa...

Hello Mia!:)

Jag vet ärligt inte - det blir ju inte denna sida sommaren...kanske till hösten/vintern - kanske nästa år. Vi får ta det med ro helt enkelt!

Gla påsk på dig gumman!:-*

Nublus blogg sa...

Härlig madonna! Själv har jag lovat att försöka hitta en munk i sten. Garanterat kalorifritt! :-D

Klart att jag sponsrar Hemmagjort.se, tycker att det är en häftig sajt!

Nublus blogg sa...

Glömde ju: Glad Påsk!

*kram*

Hem & Lyckas Mia sa...

marre - den ligger på Rosengatan 5A. kram!

lilla blanka - ja, den stora madonnan ja, helt underbar! visst var tvålasken fin. som allt annat ;-) kram!

vaniljdrömmar - ja, den får du inte missa!

karna - bor nästan för nära, ibland kommer man inte iväg trots det ;-) glad påsk!

fredrik - jag också!

stygga lilla loppan - tack!

majas - tack själv! nej, madonnor är det nåt speciellt med.. kram!

mari - självklart, det ska man inte brådska med utan ta ett beslut i lugn och ro. glad påsk!

nublu - hihi! ja, smart idé! glad påsk, kram!