söndag 24 februari 2008

Sitt!



Bilder: Mia

Denna pall har stått i farmors lägenhet, numera i vårt arbetsrum och jag tycker den är jättefin. I gott skick inklusive tyget så en omklädning är onödig, särskilt eftersom jag gillar tyget skarpt. Femtiotal och mönstret på tyget är ju klassiskt. Inte heller vill jag måla benen eftersom jag tycker det hör till femtiotalspallens utseende. Eller vad säger ni?

This stool comes from my grandmother and I find it really nice. From the 50's and the fabric is classic, never go out of stile. I don't want to paint the legs since I think they're part of the look. Or what do you think?


Jag har placerat min blogg i
Göteborg
på bloggkartan.se

29 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Absolut inte måla, det vore att häda! Underbar pall.

Anne sa...

Håller helt med, gör ingenting! Den skall se ut just så som den gör nu.

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Hejsan!
Tygpåsen är den som kommer från maileg.
Pallen är fin som den är!
Kram Marlene.

Livet i byn sa...

Det är ändå nåt visst med saker man fått av nära och kära. Jag har en hel del möbler som kommer från min mormorsmor och de känns väldigt värdefulla för mig.

~Livet i byn

Änglaboden sa...

Hej tack för de fina orden! välkommen tillbaka!

Fru A sa...

Nejnejnej - inte måla för den är ju perfekt precis som den är :D

Under en vind sa...

Saker man fått betyder ju alltid nåt visst och man ska inte måla allt med tanke på deras ålder och tidsepok.....Men hemma hos mig hade benen blivit vita....hrm....

Ha en skön söndag! Kram!

Hannis sa...

Nope,låt den vara som den är tycker jag!
Det är ju en klassiker!
Ha en skön söndag/Kram Hannis

Hanna sa...

Underbar pall! jag tycker inte du ska måla den, då förstör man ju charmen på den.

Ha en skööön söndag!
Kram Hanna

Hem & Lyckas Mia sa...

eastcoastmom - tack!

anne - tack!

strömkarlen - ja, då var det som jag trodde ;-) tack, kram!

livet i byn - ja, det är verkligen nåt visst..

änglaboden - tack och välkommen tillbaka själv!

fru a - tack!

under en vind - ja, det är ju så olika hur man tycker och tänker. benen kommer inte att bli målade men säkerligen hade de blivit fina svarta eller vita också. tack detsamma, kram!

hannis - tack, och tack detsamma! kram

hanna - tack! och tack detsamma, kram!

Tilde sa...

Gör du om stolen, blir den ju inte samma minne längre, nej låt den vara som den är , du kan göra om den sen om du vill ju.
tilde

Jo sa...

Du vet ju vad jag har sagt innan: Den är snyggast som den är. Om jag inte har helt fel, så passar denju bra in hos er som den är :)

Lotta sa...

Den är helt perfekt!

Kramis!

Lotta

Ann-Catrin / finthemma sa...

hallå där... nej absolut inte måla... den ska vara så där... riktigt retro!!!Snygg!!
kramar A-C

linnea-maria sa...

Halloj Nä hade du målat den så hade det inte varit någon 50-talspall längre, den är fräsig /linnea-maria

beas barnslikheter sa...

Den är superfin som den är. Jag tycker dessutom om det där djupet på träfärgen, jag har en golvlampa från 50-talet som har samma underbara träfärg, och den tänker jag inte heller måla. Det vore nästan att häda. :-)

Hoppas allt är bra med dig.

Kram Bea

Home & Clothes Design sa...

Jag tycker verkligen att du skall behålla som den är...snyggt tyg på sitsen.

Kram från mig / Annelie

Mamma Millan sa...

något speciellt med saker som har en historia! Gör man om den...så blir det nog inte detsamma, d blir det ju en ny ju!1!!

Ang vita gåvor...har skickat mailet..nåt mer man gör???

kram

M&Co sa...

Kjempelekker, og stoffet elsker jeg!! For all del IKKE mal den, den er jo perfekt som den er! :-)

Ha en koselig uke!!

Emma sa...

Åh! jag har ett litet bord som skulle passa perfekt till din pall!!! Tänkte sälja det på loppis, men du kanske har vägen förbi gränna så kan du få det med dig!!! Bordet är såklart omålat!
Ha en bra måndag!

faster atta sa...

Jag gillar tyget! Men hade det varit min pall så hade den nog fått vita ben till. Kul och tur att inte alla vill förstöra möbler med vit färg... ti-hi....

Nostalgi och romantik sa...

När det är så mycket femtiotal, så tycker jag inte du ska måla den!
Kram
Marie

Tidsmästarinnan sa...

Den var toppen som den är!
Kram
S.

hallakulle sa...

Åhh vad fin! Du får absolut inte måla om den! Gillar 50-tal - vill ha mer!

Lilla Blanka sa...

Jag håller med de andra..pallen är nog finast som den är..!
Jaså den var bra uppföljaren..måste nog köpa den :)
Kram o natti
Mia

Bara Gry sa...

Vissa saker ska få vara genuina, och din pall är just ett sånt föremål- i mitt tycke!

Kram Gry

Benita sa...

Hmm..är ju en smak sak de där..svår fråga. Men jag hade nog målat och sedan kanske ångrat mig hihi.

Kram B

Elaine sa...

Tack för hälsningen Mia!
Jag tycker pallen är absolut skön som den är.
Klem

Hem & Lyckas Mia sa...

Tack snälla alla ni, pallen får förbli som den är.. kram!