tisdag 5 februari 2008

Måleri fallera



Bilder: Mia

Ser ni någon skillnad? Och då menar jag inte antennen ;-) Samtidigt som pappa målade stolen så drog han några drag på stativet (eg kokbokshållaren). Jag tyckte den blev finare i vitt då tavlan syns mer och kommer till sin rätt. Tavlan fick vi som inflyttningspresent av mamma och pappa när vi flyttade in här för ett år sedan. Passar fint i sovrummet till New Englandsstilen. Radion sätter jag på när jag sorterar den rena tvätten eller när jag precis vaknat så tassar jag upp, sätter på Lugna Favoriter och tassar tillbaka en liten stund i sängen igen.

Do you see a difference? I don't mean the antenna ;-) At the same time as my father painted the chair he painted the tripod as well. I think it looks nicer in white - you see the painting clearer. The painting was give to us by my mum and dad as a present a year ago when we moved in to our new apartment. It's perfect in the bedroom, suitable in the New England style. I turn the radio on when I sort the clean laundry or when I just woken up for a little while, trying to wake up.

38 kommentarer:

Ulli sa...

Det blev mycket bättre med vitt stativ.

Ha en bra dag!
Ulli

En inredoholic sa...

Det blev mkt finare. Tycker det är helt rätt att du skrivit in till tidningen. Man måste vara om sig och kring sig för att nå någonstans i livet.

Kramar
Jannice

hallakulle sa...

Vacker bild! Jag diggar verkligen din radio! Ha en bra tisdag! =)

MiaMaria sa...

Helt klart bättre! Tjusigt....

HA´det så gott!
Miamaria

Tidsmästarinnan sa...

Jag tror du gick och vann pläden i Vit designs tävling?!
Grattis grattis!!!
Kram!
S.

Guldkant På Livet sa...

Fin tavelhållare och läcker radio!! Mari.

Pernilla/ Ockra villan sa...

Alltid kul att förändra lite.. Fint blev det..

Ha en skön dag..

Kram Pernilla

Stämningsfullt sa...

Mycket bättre!
Fint!
kram.

Fredrik Inredning sa...

vilken underbart cool radio!

Fru A sa...

Oj vad läcker radio! Var har du köpt den?

Inredningsgalen sa...

Gillar radion!

Hem & Lyckas Mia sa...

ulli - tack och tack detsamma!

en inredoholic - tack! kram

hallakulle - tack! och tack detsamma!

miamaria - tackar! detsamma!

tidsmästarinnan - ja, jag gjorde ju det ;-) hihi! tackar! kram

guldkant på livet - tackar!

pernilla/ockra villan - tack! tack detsamma, kram!

stämningsfullt - tack! kram

fredrik inredning - tack!

fru a - vi har köpt den från det nedlagda hotellet Claerancegården i Båstad men tror att nån dansk nätbutik har haft den i sitt sortiment.. Nordhjem eller Isabella Smith tror jag.

inredningsgalen - tack!

junhe sa...

nostalgi radio =))

Vita tankar sa...

Tjusig radio och stativet gjorde sig helt klart bättre i vitt!

Kram Linda

Mita`s hjørne sa...

Jepp... og jammen ble det flott...

Ha en koselig kveld og uke...

Hannis sa...

Snygg radio!
Och stativet blev helt klart bättre i vitt.
Ha en fortsat fin vecka//
Kram Hannis

etthusivitt sa...

Jag såg det direkt! Har nog ögonen inställda på vitt jämt ;-). Jättefint! Och vilken mysig radio!Kram, Anette

Bara Gry sa...

Mycket bättre;-) Snygg radio! Me like :-)

Kram Gry

Malena sa...

Japp, klart mycket bättre! Och radion är ju bara såå fin!
Kram Malena

Vägen till Drömhuset sa...

vilken underbar radio! avis!

Kram sara

linnea-maria sa...

Jag såg bara den häftiga radion jag ;) /linnea-maria

Benita sa...

Häftig radio du har! Staflit blev snyggt i vitt.

Ha de!
Benita

Mia sa...

Vilken jättefin blogg du har, så vackra bilder, så fina saker och ett sånt underbart hem! Man blir inspirerad.

Ha det bra! Kram Mia

SEASIDE LIVING sa...

Det blev verkligen ett lyft! Jättefint!

Tänk vad lite vit färg kan göra... !

Kram Jenny

M&Co sa...

Kjempefint med hvitt!! Og for et søtt lite tableau!

Hem & Lyckas Mia sa...

junhe - ja, visst är den..

vita tankar - tackar! kram

mita - tack! och tack detsamma!

hannis - tack! och tack detsamma, kram!

ett hus i vitt - hihi, ;-) tack! kram!

bara gry - tackar! kram

malena - tack! kram!

vägen till drömhuset - tack! kram

linnea-maria - hihi!

benita - tackar!

mia - å tack snälla! *rodnar* kram!

seaside living - tack snälla! kram!

m&co - tack!

Petra sa...

Hejsan snäckan! Gillade din radio, finns den i vitt måntro? Behöver en ny till köket, är ju såå tråkigt att diska i total tystnad, eller hur?
Ha det gott!
Kramiz
Petra

Smått och gott hos Lina sa...

Vitt är aldrig fel känns det som. Stativet lyser upp mer nu, snyggt.

Kram Lina

Ann-Catrin / finthemma sa...

Oj det blev ju supoergfint!!
och din radio sen... urläckser!!
Kram A-C

http://hemmahosstina.blogg.se sa...

Ja, det blev finare vitt. Och vilken underbar radio. Jättesnygg. =)

Under en vind sa...

Även lite gör en stor skillnad! Snyggt! ha en go dag, kram!

Evelinas hus sa...

Vilket fint stileben!
Jag tycker också att det blev finare vitt.
Kram Caroline

Hem & Lyckas Mia sa...

petra - tjena vännen! tack, jag är inte hundra men jag tror tyvärr inte att den finns i vitt.. kram!

smått och gott hos lina - tack sötnos! kram

ann-catrin - tack snälla! kram

stina - tack!

under en vind - tackar! kram

evelinas hus - tack snälla, kram!

Lallis sa...

ja det blev fint:)
Jättefint!
Ha en fin kväll
Kram Lallis

Petra sa...

Tack så mycket! Ja, tänk vad lite färg kan göra, eller hur? Nu längtar man efter den nya lampan, men det är väl så det är med inredning - allt får ta sin lilla tid, bara man blir nöjd i slutändan så. Gillar inte att stressa upp grejor, är hellre utan gardiner tills jag hittat de rätta. Förresten, var har du hittat din madonna? Kramiz /Petra

Hem & Lyckas Mia sa...

lallis - tack! tack detsamma, kram!

petra - så sant, jag tror att man ska ha lite is i magen många gånger. rätt mysigt att gå och sukta efter nåt och sen äntligen få köpt det också. vilken madonna tänker du på? jag har en bystmodell i zinkhuset som kommer från Fridas gård som dock är slut tror jag. den stående stora på skänken kommer från Cosas. kram!

Linnéa sa...

jättefin radio.

Hem & Lyckas Mia sa...

tack linnéa!