fredag 8 februari 2008

Hur varmt är det idag då?



Bilder: Mia

Min far är mycket engagerad i väder och vind, fiskare till yrket som han var i många år så är väl inte det så konstigt. För min egen del är det nog mer ett torrt konstaterande, ni vet, som jag gjort tidigare då jag klagade på brist av sol.
Men temperaturen kan man ju faktiskt även mäta inomhus och en julklapp från svärmor och svärfar var denna hett efterlängtade emaljtermometer. Ni som läser min blogg ofta minns säkert att jag suktat efter den. Älskar dess gamla utseende..

My father was a fisherman for many years and maybe that's the reason for his big interest in weather. I'm not that interested but certainly I care anyway. The temperature is also possible to measure indoors and this beautiful thermometer was a Christmas present. I just love it!

26 kommentarer:

Smått och gott hos Lina sa...

Ja den termometern står högt upp på min önskelista också. Jättefin är den!

Kram Lina

SEASIDE LIVING sa...

Det är för komiskt, jag har en exakt likadan termometer som jag fotade igår och planerar att skriva ett inlägg om i nästa vecka! Jag är, precis som du, supernöjd med den! Tycker den är så fin!

Ha en toppenbra helg!
Kramar Jenny

Hem & Lyckas Mia sa...

smått och gott hos lina - tack! kram

seaside - oj, hihi, vad lustigt! ja, jag är mycket nöjd. tack detsamma, kram!

MiaMaria sa...

Den är snygg.... jag har ju en likadan!!!

Du får ha en skön fredag!
Miamaria

Inredningsgalen sa...

Ja den är verkligen jätte snygg!!!

musli/Bea sa...

Visst är de fina! Jag har 4 stycken numera! :-) En i köket, en i vardagsrummet, en i sovrummet och en i Hannas rum. Bra att kunna ha lite koll på temperaturen i rummen! :-)

Bara Gry sa...

Just den termometern har jag också suktat eftet ett tag...Jättefin är den, och visst kan man ha den inomhus! Snyggt ;-)

Ha en underbar kväll! Kram Gry

Fia sa...

Hittade din sida i Tove idag.. Tack för en mycket fin och inspirerande blogg! Återkommer gärna! :) Kram Fia

Stina sa...

Så roligt att du är nöjd med den!
Kram

ckaliff sa...

Hej vill du ha en skoj present till någon i form av en karikatyr eller ett porträtt eller en annan cool målning? Se vad jag kan erbjuda på www.carinakaliff.com/paintings

anette sa...

Hittade hit idag via Seaside Living och det är jag glad för. Trevlig blogg och din make tar fantastiska bilder. Båda era bloggar finns nu i min lista hos Bloggkoll. Trevlig Helg!

Home & Clothes Design sa...

Den är ju kanon fin...den skulle jag vilja ha.

Kram / Annelie

Jes/Vita villa vila sa...

Vilken jättefin termometer :) Vilken superhärlig blogg du har då!

Tack för dina rara ord inne hos mig, det värmer och jag blir jätteglad...så klart du får länka, det är bara roligt!

Önskar dig en jättefin helg! Kram /Jes

Stämningsfullt sa...

Riktigt snygg! En sån skulle jag också vilja ha!

Mamma Millan sa...

Så vacker den är!!Verkar bara va jag som inte har nån här!!!:(
Måste gott misste om något.

Randi sa...

Håller med! Den den tillhör även mina favoriter.
Ha en skön helg!
Kram Randi

Hem & Lyckas Mia sa...

miamaria - bra smak du har ;-)

inredningsgalen - tack!

musli - oj, där ligger jag i lä ;-)

bara gry - ja, man ser den ju mer inomhus.. kram!

fia - tack söta för dina fina ord, varmt välkommen tillbaka!

stina - o ja, absolut, kram!

anette - vad gullig du är, tack, ska vidarebefordra berömmet till mannen. trevlig helg!

home & clothes - tack! kram!

jes - tack själv! trevlig helg, kram!

stämningsfullt - tack!

mamma millan - nej då, inte är du ensam men visst är den fin!

randi - tack! trevlig helg, kram!

Hanna sa...

Hej och tack för kommentaren om korgstolen, helst så skulle jag vilja ha två, men det är säkert svårt att hitta...men jag är verkligen helnöjd med min! =)

Jag kan inte förstå vilken vinter vi har!? vi har 10 plus här i Kalmar...inte lustigt att allt börjar komma upp ute i rabatten..

På tal om termoeter så är din riktigt fin! en sån skulle man ha! ;)

Ha en trevlig lördagskväll!
KRAM Hanna

Marita Blücher sa...

Tänk som saker och ting sammanfaller ibland, precis den termometer som du och många andra med dig är så nöjda och glada över har jag precis beställt hem till butiken - hoppas att den kommer inom kort.
Har svarat på din fråga angående kuddar på min blogg.
Kram/Marita - A Mouse in A House

Lotta sa...

Väldigt snygg termometer!

Ha en härlig söndag!
Kram
Lotta

Ann-Catrin / finthemma sa...

Ohhh en sån vill jag oxå ha!!
riktigt snygg var den!
kram a-c

Mia sa...

Termometeret var virkelig kjempelekkert! Og jeg har, som din far, en tendens til å følge med vær og vind og temperaturer ute også (muligens fordi jeg bor på landet, og været betyr av en eller anne grunn mer her ute enn inne i byen...?)

Anna Lisa sa...

Den var fin ja:) Ha en koselig søndag. Klem

Hem & Lyckas Mia sa...

hanna - tack själv! hoppas du finner stol nummer 2.. kanske på blocket? kram!

marita - vad lustigt! har mailat dig, kram!

lotta - tack och tack detsamma, kram!

ann-catrin - tack! kram

mia - tack! ja, det kan nog ligga nåt i det.. ;-) kram!

anna lisa - tack och tack detsamma, kram!

Tina sa...

Jätte fin var den, förstår att du är glad. Ha en bra dag. /Tina

Hem & Lyckas Mia sa...

tack tina!