torsdag 21 februari 2008

Franske Fornemmelser





Bilder: Mia

Minns ni Franske Stemninger? Nu har uppföljaren Franske Fornemmelser kommit men inte gällande inredning utan trädgård. Så för er som läst bok nummer ett kan jag varmt rekommendera bok nummer två som redan är köpt och genomläst. Inte lika bra som nummer ett men ändå underbar, vackra bilder och fina tips - nu gäller det bara att kunna sålla för att bestämma sig hur den nya rabatten ska te sig!

Do you remember the book Franske Stemninger? Now has the follow-up arrived, Franske Fornemmelser. Not concerning home decoration but gardening. If you can't read it/understand the text, I recommend to just look at the pictures. Lovely and inspiring for your own garden!

31 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hejsan!

Grattis tii boken....Trevlig läsning/njutning.........

Sov så gott!
Miamaria

mamma millan sa...

God morgon!!!En tidig sådan här..eller är det fortfarande natt tro!!

Fina kort du tar, måste bara skaffa ny kamera!!
Lotusljuslyktor...I love them!!!!!

Grattis till din härliga bok!!
♥♥God morgon, Kram millan!♥♥

Just det, skickade mail till dig angående vita gåvor...ska jag göra nåt mer nu..eller bara vänta!!ska kopiera loggan med.

Livet i byn sa...

Har inte läst den första så jag har två böcker att se fram emot då.

~Livet i byn

En inredoholic sa...

Så mysig bok! Grattis....

Ha en bra torsdag,
kram
Jannice

Smått och gott hos Lina sa...

Ser ut att vara en fin bok. Måste verkligen försöka få tag i dem båda. Nog måste det ju gå att beställa dem hit, bara jag som är lat och inte orkat kolla upp det.
Så fin lyktan är också!

Kram Lina

Karin A sa...

Jag har inte läst ettan men är defintivt sugen på att läsa Fransek fornemmelser. Har du beställt den eller finns den att köpa i Göteborg? Härliga bilder!

Kram Karin

Nostalgi och romantik sa...

Jag har också köpt boken...men inte läst hela ännu...
Kram
Marie

me and alice sa...

Grattis till din nya fina bok!
Den ska jag absolut önska mig till min födelsedag...
kram Susanne

Guldkant På Livet sa...

Ja den boken är ju bara fantstisk, jag har den med, så mycket vackert så man kan dö! Så snygga bilder du har fotat, inbjudande och den stenen är ju bara så vacker... Mari.

Nublus blogg sa...

Jag har Franske Stemninger och funderar på Fornemmelserna med. Undrar om det funkar med en fransk trädgård på toppen av det svenska hälleberget? :-o

Ser fram emot din leverans! ;-)

*kram*

M&Co sa...

Oj den boken ser sååå lekker ut!! Takk for at du postet noen glimt! Den må jeg skaffe meg!

Hem & Lyckas Mia sa...

miamaria - tackar!

mamma millan - tack snälla! nej, nu är det bara att hålla koll på bloggen.

livet i byn - då har du två stycken underbara böcker att hinna läsa ikapp!

en inredoholic - tackar och tack detsamma, kram!

smått och gott - det går säkert, hoppas det! kram!

karin - jag vet att Fröken Ros har den i Kungälv men jag beställde den. finns på countrybymail.se, meanmdyhome.se och hemljuvahem.se som några ex. kram!

nostalgi - då har du ljuvlig läsning framför dig! kram!

me and alice - tack! ja, det är en bra present! kram!

guldkant på livet - å tack söta!

nublu - klart du ska ha trädgårdsboken också! visst funkar det! ;-) ja, produktionen är igång, hoppas att du blir nöjd! kram!

m&co - ja, den är väl värd ett köp!

KaosHouse sa...

Hittat hit alldeles nyss och ville säga hej!
Härlig sida du har! Ska kolla runt lite mer för här hade du mycket smått o gott. :)
Trevlig kväll på dig!

Bara Gry sa...

Verkar va en underbar bok....Har också hört flera säga att den andra boken dock var bättre.

Skönt med lite sommarkänsla!

Kram Gry

Under en vind sa...

Har nummer ett men inte denna...den verkar mysig!

Ha det bra, kram!

Randi sa...

Ja visst - den måste man bara ha!!!
Jag beställde den för länge sen men får den inte förrän nästa vecka. Ser med spänning och förväntan fram emot att få läsa den. Lyckliga du som redan fått den.
Kram Randi

Pernilla/ Ockra villan sa...

Härlig bok.. Skulle sitta fint hemma hos mig me..

Kram På dig

faster atta sa...

Njut av din bok ordentligt!!! De är ju så underbara, även om man inte vill ha allt så ger de ju mycket inspiration...ti-hi..

Nygammalt sa...

Ja hur mkt längtar man inte efter sommaren nu då? Har ingen egen trädgård men brukar fly hem till föräldrarnas oas.

Trevlig helg!
Kram.

Villa elva-kulla sa...

Den boken skulle jag gärna vila ögonen i.
Lyktorna är så fina.
Ha de gott / Jennie

Hannas form sa...

Vilken bok!!!! Den vill jag ha...och den första oxå. Älskar såna böcker.

KRAM min vän och en trevlig helg!
Hanna

tinaminastina sa...

Vilken härlig bok! Jag älskar stenarna med ord...gav mina barn varsin sten med just texten solstråle i present vid högtider förra året..student/konfirmation och födelsedag!!!!
Underbara kort du tar.
Trevlig helg/tina

etthusivitt sa...

Åh, verkar vara en undebar bok... Jag har ingen av dem, men jag vill ha båda. Skulle vara så mysigt att ha lite fina böcker på detta underbara tema. Spegeln hos mig är den största modellen och kostade 1350 kr. Ha en bra dag! Kram, Anette

Eva sa...

hejsan !

Läste om swappen så kul det måste vara att vara med i en sådan. Fina saker som du har fått. Nu ska jag fortsätta kika runt på din blogg.

Fredrik sa...

vi får snart i den i vår butik längtar!

Mita`s hjørne sa...

Den boken må en jo bare ha... venter spent på en jeg også nå - den er bestilt...

Ha en koselig helg...

Lotta sa...

Hej vännen!
Vilka otroligt vackra bilder du bjuder på idag!

Ha en riktigt härlig helg!
Kram
Lotta

White Season sa...

Den boken ska jag också köpa, verkar vara helt underbara bilder. Här har jag faktiskt inte varit tidigare, åå vad mycket fint du visar. Jag är ju ganska ny här ute i bloggvärlden så tack för dina kommentarer hos mig, det förde mig ju vidare hit. Kram o trevlig helg, Malin

Hem & Lyckas Mia sa...

kaoshouse - vad roligt att du hittat hit! tackar!

bara gry - ja, den första var bättre men den här var inte att förringa den heller.. kram!

under en vind - jepp, riktigt mysig! kram!

randi - då har du mysig läsning framför dig! den som väntar på nåt gott.. ;-) kram!

pernilla - KÖP ;-) kram!

faster atta - ja, precis, det ger ju lite tankar och idéer plus att man får läsa och se mycket fint.

nygammalt - har inte heller någon trädgård egentligen utan en liten uteplats men ändå med plats för lite grann. trevlig helg, kram!

villa elva-kulla - tack!

hannas form - ja, de är verkligen underbara! tack detsamma gumman! kram!

tinaminastina - å tack snälla! ja, jag älskar stenarna med text.. fortsatt trevlig helg!

etthusivitt - å, den spegeln är helt underbar.. ha en fortsatt trevlig helg, kram!

eva - tack! ja, jättekul!

fredrik - förstår det!

mita - den som väntar på nåt gott.. ;-) ha en härlig helg!

lotta - tack söta du och tack detsamma, kram!

Benita sa...

Boken du visar verkar så fin och rogivande. Har tittat i den första om inredning, men så blir ja lite snål och tänker att den kanske blir lite billigare på bokrean och därför inte köpt den ännu ;)
Fast böcker man verkligen är intresserad av blir sällan med på rean, så ja får nog ta mig råd å köpa en *fniss*

Ha en skön helg!
Kram Benita

Hem & Lyckas Mia sa...

benita - nej, jag tror tyvärr inte att den kommer vara med på bokrean.. tack detsamma, kram!