söndag 10 februari 2008

Anna Pihl


Foto:TV2 Danmark/TV4. Bild med tillstånd från TV4.

Så börjar då äntligen
Anna Pihl igen. Vi har redan hunnit fram till den tredje säsongen av den danska krimserien. Anna (Charlotte Munck) har precis blivit befordrad till kriminalare och jobbar tillsammans med Mike. Privat har hon ett förhållande med den svenske polisen Daniel (Ola Rapace, känd från Wallanderfilmerna) men nu dyker hennes fd kollega och ex Martin upp.

Danskarna gör riktigt bra krimserier så jag rekommenderar varmt denna,
start imorgon måndag kl. 20.00 i TV4.

A tip for the Swedish television viewers.

21 kommentarer:

Guldkant På Livet sa...

En av mina favoritpraogram!! Och vilken fin termometer ni fått! Mari.

minblogg-jag sa...

Det lär man se eller åtminstonde spela in . Tror det krockar med Design Simon och Tomas. Lite skoj att kolla på även om de oftast har en speciell inrednings stil. / Helena

Bara Gry sa...

Hm, jag verkar ha missat något! Ska försöka komma ihåg att kolla;-)

Kram Gry

MiaMaria sa...

JApp den tror jag att jag ska fortsätta att se......om inte det dyker upp något annat.

HA´en skön söndag!
Miamaria

Stämningsfullt sa...

Kanske värt en titt? Jag har missat den serien faktiskt...
Kram!

Under en vind sa...

Har faktiskt inte följt denna alls....

Hoppas att helgen är toppen! Kram!

Inredningsfanatiker sa...

Hejsan!
Det är bara lilla jag som är här och kikar runt på din vackra blogg! Ha en go söndagskväll!
Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Benita sa...

Visst är det helt underbart att Anna Pihl börjar imorrn, jag älskar den serien :)

Bamse kram från B

kattis sa...

Tack för tipset, ska kika! :)

Smultron och glass sa...

Hmmm, den där har jag lyckats missa, trots att jag gillar kriminalserier. Är det värt att börja titta nu utan att ha sett de föregående avsnitten?

Kram!

♥ ♥ ♥Anniche ♥ ♥ ♥ sa...

Hei MIa

ja, anna phil er så helt klartt en av mine absolutte favoritter :))
Glder meg til ny sesong her hjemme også , men på tirsdag beg. en ny sesong desperate housewifes - helt ok det også , tjihi!

Klem og god uke!!

Fredrik sa...

har aldrig sett den serien är den bra?

SEASIDE LIVING sa...

Å, jag håller verkligen med dig!! Det är toppenbra!!! Jag tycker danskarna är väldigt duktiga på att göra bra tv-program; Mordkommisionen och Nikolaj & Julie (kommer du ihåg den?!?) till exempel. Sedan har du ju Brottet som går nu på kanal 1. Ser du den?? Också jättebra, tycker jag!

Ha en fin vecka!
Kramar Jenny

Fru A sa...

En serie jag inte har följt.... det har liksom bara inte blivit av. :s

Smultronstället sa...

Ja det ska bli kul att få följa dem igen=)

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Jag kikar inte på Phil utan CityAkuten....men nått avsnitt såg jag sist det sändes.

Krukorna från Cult vill jag också ha. Älskar deras grejor!!

Susanne

Hem & Lyckas Mia sa...

guldkant på livet - tackar!

minblogg-jag - ja, man får ladda videon/dvdn ;-)

bara gry - hoppas du kom ihåg! ;-) kram

miamaria - ha en skön måndagkväll!

stämningsfullt - ja, det är väl värt en titt! kram

under en vind - aldrig för sent att börja ;-) kram!

inredningsfanatiker - ha en skön måndagkväll! kram

benita - samma här! kram

kattis - fint!

smultron och glass - ja, absolut, de kör "vad som har hänt". bamsekram!

anniche - ja, snart börjar DH här också, härligt ;-) ha en härlig vecka, kram!

fredrik - visst är den bra!

seaside - absolut är de bra på serier! o ja, visst minns jag nikolaj och julie, hihi, spelade t o m in den när den gick i repris så jag har avsnitten bandade, älskade den serien.. mordkommissionen är också bra och brottet likaså! trevlig vecka, kram!

fru a - aldrig för sent att börja.. ;-)

smultronstället - jepp!

brunkullan - pihl går kl. 20 så du hinner se båda! ja, cult rocks! ;-)

Smultron och glass sa...

Jag såg faktistk delar av Anna Pihl igår (men jag som har svårt att sitta still studsade upp och ner och höll på med annat samtidigt, så jag missade en del). Det verkar jättebra! Jag ska nog försöka få tag i de första delarna också, så jag har en serie som är bara min och som jag kan titta på när jag känner för det (sambon har serier han följer som inte jag vill titta på)

Kram!

Hem & Lyckas Mia sa...

smultron - ja, den är kanonbra! kram

Mia sa...

Älskar danska serier och blev så glad över att det var nya avsnitt. Har man tur kanske man får se en glimt av en lättklädd Ola Rapace, mums:-D

Det var en fin pläd du vann förresten, ibland får man ha lite tur.

*kram*

Hem & Lyckas Mia sa...

mia - *fniss* ja, precis! tack, ja, det är kul att vinna! kram!