måndag 7 januari 2008

Utmanad


Foto: Maken (nu igen)

Ojdå, nu blev jag utmanad igen. Det cirkulerar lite sådana här i bloggvärlden då och då. Denna utmaning fick jag av Petra
och Kajsa.

Reglerna är följande;

Länka till den som utmanat dig.

Berätta 7 sanningar om dig själv.

Utmana 7 personer i slutet av ditt inlägg.
Lämna ett meddelande till dem du utmanat.

Ok - here we go!

1. Jag älskar att handla mat/veckohandla/storhandla - går och myser medan maken försöker parera kundvagnen två steg bakom mig.

2. Jag älskar att organisera - och mår dåligt om jag har det rörigt i skåp och lådor.
3. Jag har mer eller mindre utvecklat en fobi för att svara/prata i telefon vilket är rätt ironiskt i och med att jag tidigare jobbat i telefonväxel.

4. Jag sover helst spikrak på rygg i sängen - såå skönt! Tyvärr om ni frågar maken eftersom jag då och då råkar dra en timmerstock i just den ställningen..

5. Jag kan inte somna om jag inte har smörjat in mig med Nivea på läpparna. Och den burken är för övrigt det drygaste jag någonsin köper. Har räknat ut att en stor Niveaburk räcker åt mig i cirka fem år! Maken påstår att jag säger det var och varannan gång när jag halar upp burken ur nattygsbordslådan..
6. Jag älskar saften Fun light, den utan socker. Fram tills nu när maken kommit på att sötningsmedlet aspartam som finns i lightprodukter aldrig går ur kroppen. Så vad ska jag dricka nu??

7. Jag är en riktig planeringsmänniska som gärna köper presenter och julklappar låååångt i förväg. Maken tyckte att beslutet om en riktig eller inte riktigt julgran kunde vänta lite grann när jag tog upp det redan i oktober..

Ok - dags att lämna vidare utmaningen till 7 andra bloggare och valet faller på;
Nublus blogg
Min trygga vrå
Majsan Shabby chic
Hemma hos Alva
Det ljuva i livet
Smått och gott hos Lina
19hundra81

28 kommentarer:

therre sa...

Haha, jag skrattar så åt dig, alla har vi våra små egenheter ;)

Hem & Lyckas Mia sa...

therre - hihi!

Smått och gott hos Lina sa...

Va kul att läsa lite sanningar om dig.
Kan faktiskt se framför mig hur du (eller kvinnor i allmänhet) Kan tycka att det är så bra med en kräm som är så dryg att det tål att sägas, när din man (eller men överhuvudtaget) inte alls förstår det otroliga i det hihi!
Kram

Guldkant På Livet sa...

Kul att läsa om dig, mycket stämmer in på mej med kan jag säga... Vilken fin bild och vilken toppen fotografmake du har! : ) Mari.

Hemma hos Alva sa...

Vad roligt att få veta lite mer om dig! Nu måste jag klura på vad jag ska skriva om. Kram Maria

Inredningsgalen sa...

Underbara bilder som vanligt! Gud vad zink är vackert!

Hanna sa...

Hej! och tack för utmaningen, tror att jag redan har svarat på ett sånt tidigar....men jag kan svara på det nu igen, det är bara roligt =)

Fint du har på bloggen, tror att jag säger det varje gång jag är här *fnissar*.

Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram Hanna

SKATAN sa...

Kul att få läsa några sanningar om dig!

Önskar fröken en trevlig måndag kväll!

Vi ses : )

C sa...

Go´kväll!
Vilka roliga sanningar. Känner igen ig lite i det där att upprepa saker...! Och att storhandla, i alla fall före barnen kom. Att få fylla kyl, frys och skafferi och kunna välja och vraka!!!

Jättemysig blogg!
/Caroline

Nygammalt sa...

Vad kul att få läsa om dig! Smörjning av läppar vid sänggående (ok, den sista strykningen för dagen) är obligatoriskt.

Perfekt med make som fotograf! =)

Kram.

Hem & Lyckas Mia sa...

smått och gott hos lina - hihi, nej, karlarna förstår ju inte det där ;-) kram!

guldkant på livet - tack söta du!

hemma hos alva - tack! kram

inredningsgalen - tack snälla, ja, jag älskar zink!

hanna - ah, du behöver ju inte göra om den om du inte vill! tack tack! tack detsamma, kram!

skatan - tackar! detsamma önskar jag dig, kram!

c - skönt att det inte bara är jag då ;-) tack!

nygammalt - *fniss* ja, en sista strykning är ju obligatorisk! ja, det är kanon med maken som fotar även om jag också gör det ibland ;-) kram!

Home & Clothes Design sa...

Du får jätte gärna länka mig...hoppas att det är ok att jag länkar till dig?
Ha en fortsatt trevlig kväll
Kramizzar/Annelie

Ninis sa...

Hej!
Vad skönt att läsa att fler än jag har "fobi" att svara i telefon, helst pratar jag inte alls i telefon... Jobbade som ordermottagare på H&M i 5 år. *suck*

Ha en underbar .....natt
=P

Prinsipesan sa...

spinningen var tung.. tyngsta gången... har ont i magen från core passset...

Fredrik Inredning & Mode sa...

fin bild!

På Norrgården sa...

Intressant, är alltid kul att få en liten inblick i andra bloggares liv! Känner igen det där med julgranen i oktober, det är ju liksom det somn är halva nöjet; att tänka och planera och fantisera ;) Ha en bra kväll! Kram

Inredningsfanatiker sa...

Hihih, det var ju riktigt skojigt och spännande att läsa om dig och sanningarna!
Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

majsan shabby chic sa...

Vilka kul egenheter du har då...Liknar nog mina egna väldigt mycket..Tack för att du utmanat mig men jag har lite ont om tid nu...Så jag bugar och bockar men jag tackar nej...flåt ;-)...Och vi ska nog börja med nätbutik men inte än..Det är såååå mycket vi måste lära oss först..Kram på dig och hoppas att allt är väl../Majsan

En Doft Av Danmark sa...

Nu visar du en sän där liten ljuvlig sak IGEN :o). Kronan är underbar!!!

Kramis
Dorthe

Under en vind sa...

Rolig läsning!! Jag kan skriva under på flera av dessa punkter där jag är likadan....
Ha en toppendag! Kramis!

Mita`s hjørne sa...

Bestandig morro og få vite noen små sannheter om andre bloggere...

Ha en koselig dag...

Pernilla sa...

Kul med alla sanningar om var och en... man lär sig lite nytt varje dag... och underbar är den trumpeten du har... Önska

kram Pernilla

Flower Power sa...

Så hyggelig å lese litt om deg:) Synes liksom man blir litt bedre "kjent" da.....
Nydelige bilde av plante, og kjempetøff trompet!
GODT NYTTÅR til deg og dine forresten.....det er godt med et nytt, ubrukt år som ligger foran oss.

Fru A sa...

Vilken jättefin ljuslykta du har!

LivetHosOssTre sa...

Hoppas det var okej att jag la till dig på min blogg:)

Tidsmästarinnan sa...

Det var roligt att läsa om dina sanningar! Tänk om du kunde komma och storhandla åt mig varje vecka, jag tycker det är rätt stressigt (okej, lite kul när man går förbi krukväxter och sånt :-)
vad fina bilder du visar!
Kram
Susanne

Madicken sa...

Mysig blogg! Jag länkar dig om det är OK?

/Gry

Hem & Lyckas Mia sa...

tack alla för goa kommentarer! lite för trött för att svara individuellt denna gång bara. kram!