tisdag 15 januari 2008

Tulpanens dag




Idag är det tulpanens dag (se här) och har ni turen att bo i Göteborg, Stockholm, Malmö, Växjö eller Gävle så kanske ni har fått en gratis tulpan idag! Själv får jag nog pallra mig iväg och köpa min egen kvast, hit ut på landet tror jag inte tulpanekipaget tar sig. Vi svenskar köper 130 miljoner tulpaner varje år, vilken summa! Men så är det ju en vacker blomma och ett vårtecken också..

Today it's the day of the tulip in Sweden and we buy 130 million tulips each year! But it certainly is a beautiful flower that reminds us about spring.

36 kommentarer:

Inredningsgalen sa...

Härlig vas, älskar zink!

Madicken sa...

Visst är det ett eget vårtecken med tulpaner!

Uppmanar dig och alla andra att ta en titt på min blogg idag. Viktigt för alla kvinnor....//kram Gry

Smått och gott hos Lina sa...

Ja visst är tulpanen en härlig blomma. Jättefina bilder!

Ha det bra!
Kram Lina

Nublus blogg sa...

Åh, vilken härlig bukett! Här är det ingen idé att köpa tulpaner - inredningskaos från källare till taknock känns det som!

*kram*

Ann-Louise sa...

Oooh, tulpaner. I like it. Men tulpanens dag är ju på fredag!?

Vita gåvor sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Hem & Lyckas Mia sa...

inredningsgalen - tack!

madicken - absolut! har tagit en titt, bra inlägg, kram vännen!

smått och gott hos lina - absolut, tack! kram!

nublus blogg - tack! ajdå, eller så får du köpa en bukett just därför ;-) kram!

ann-louise - det är tydligen olika datum i olika delar av landet har jag läst.. lite fånigt egentligen, hade ju varit bättre med en och samma dag för hela sveariket..

Lotta sa...

Tulpaner är underbara! Jag älskar krispigheteni stjälkarna. Just nu njuter jag av en bukett med vita tulpaner på mitt matbord!

Kram
Lotta

Madicken sa...

Hej Mia! Angående din kommentar. Tror de flesta landsting kallar till mammografi från 40 års ålder. Ring och kolla hur det är där du bor!
Bra att du frågar!

//kram Gry

beas barnslikheter sa...

Ajdå...glömde helt att det var tulpanens dag. Och ändå gick jag förbi TVÅ blomteraffärer idag, men inte heller de gjorde mig uppmärksamma på det. Det är så när man bor i en liten by. :-)

Superfint!

Kram Bea

Home & Clothes Design sa...

Super fina tulpaner och vas... den vasen var en riktig snygging.

kramizz/Annelie

kicki sa...

Hej
tack för din kuliga kommentar i Countrystyles tävling "Gissa Djuret". Jo, det är en hund... och precis som 2 pers gissat så är det ingen mops utan ett Bearded Collie (fårhund.)

Kram från Kicki
på Countrystyle

Hannas form sa...

Hej!

Du får jättegärna låna en bild av mig!!
Vad fina tulpanbilderna var i svartvitt...mmmm härligt!

Ha det gott!
Hanna

Marie sa...

Jättevackra bilder! Tulpaner är verkligen ett vårtecken!

Kram Marie

Hem & Lyckas Mia sa...

lotta - ja, vita är väl vackert! har också det nu, de gamla har vissnat men har varit och köpt nya för dagen.. kram!

madicken - ah, på så vis. tack för info! kram!

bea - det kanske inte är tulpanens dag i din by idag - tydligen är det olika i olika delar av landet.. kan vara på fredag ist! tack! kram

home & clothes design - tack snälla! kram

kicki - ah, på så vis! kram!

hannas form - tack, tack!

marie - tack! ja, visst är det, ett härligt sådant också.. kram!

M&Co sa...

Elsker tulipaner! Det er noe med formen, teksturen og lukten som minner meg så om vår! Nydelige bilder du har tatt!

Inmycarport sa...

Vilken vacker bild!!

En inredoholic sa...

Så vackert!! Härlig vas...

Jenny sa...

Härlig zinkvas till dina fina tulpaner!!
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram
Jenny

"M" sa...

Å vilken vacer bild du visar i svartvitt....jag köpte mej vita tulpaner igår och satte i lite blåbärsris åxå...fint..

Mita`s hjørne sa...

I diss førvårtiden trenger vi slikke vakre blomster som tulipaner - det er jo snart vår... hærlig...

Ha en flott dag...

MiaMaria sa...

VAckert med de vita tulpanern i Zink krukan/vasen.

Självklart har man köpt en kvast tulpaner......
Och de är ju så ljuvliga.

HA´en bra dag!
Miamaria

Ann-Catrin / finthemma sa...

ohhh tulpaner.. jag köpte mig oxå en gen bukett ifag faktiskt.
Och vilka sanlöst vackra bilder!!
Kram A-C

SEASIDE LIVING sa...

Härliga bilder på vackra tulpaner! Älskar tulpaner... skulle kunna ha en vas i varje rum! :)

Hilajn sa...

Härligt med tulpaner. Tyvärr lyckades jag missa att det var tulpanens dag igår.

Designe sa...

Vilka vackra svartvita bilder!..Härligt med tulpanens dag!..ska köpa mig en bukett till helgen! :) Kram

Fredrik Inredning & Mode sa...

tulpaner är såå fint!

Fru A sa...

Vilka vackra bilder!

Guldkant På Livet sa...

Vilka läckra bilder!! Ja, tulpanfreak är vi allihopa!! Mari.

B sa...

Vilken fin blogg du har. Får jag länka dig till min sida, En doft av lavendel?

Kram B

Petra sa...

Så vackra bilder - som vanligt när man tittar i din blogg! Jag har typ femtio spänn kvar i plånboken till fredag och vad tror du Petra går och köper? Just det! Tulpaner! För visst måste man unna sig lite lyx då och då?
Åh, det var superkul att äntligen gå på bio, speciellt att man fick gå med sin tioåring. Numera är det bra kompisar som gäller så man får ta tillvara på tillfället. Filmen va jättebra (om man gillar äventyrsfilmer), Nicole Kidman är ju så vacker också, men jag kunde inte låta bli att stirra mig blind på hennes röda ögon? Jag vet, visst är man knäpp! :-D
Ha det gott! Kramiz /Petra

Birgitta sa...

Härligt arrangemang med tulpanerna. Kram och ha det gott.

Tilde sa...

Ja tulpaner gillar vi ju allihop, jag fick mina av mannen i huset , men om jag köper dom själv blir det helst vita...
Kram tilde

Lotta sa...

Du har fått en utmärkelse!

Kram

me and alice sa...

Vacker bild!
Vem kan motstå en bukett med krispiga tulpaner...Inte jag!
Det är verkligen ett tecken att vi är på väg åt rätt årstid.
kram Susanne

Hem & Lyckas Mia sa...

tack snälla ni för i vanlig ordning söta kommentarer!

petra - haha, vad var det för film - RÖDA ögon?? :-D kram!

lotta - tack snälla, söta, rara du! fortsättning kommer, jag har redan fått utmaningen och den är på skrivandets stadie! kram!